Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
INFORMATOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 2.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Badurina, Boris | 0 |
0 |
0 |
|
Zadravec, Tamara | 15 |
30 |
0 |
Upoznati studente s načelima i kriterijima oblikovanja digitalnih zbirki u znanosti, obrazovanju i kulturi, naprednim tehnikama digitalizacije teksta i slike te s odabirom i pripremom digitaliziranih materijala za korištenje u digitalnim zbirkama. Studentima se nastoji omogućiti stjecanje praktičnih vještina i znanja kojima informacijski stručnjaci svih profila trebaju ovladati kako bi bili sposobni samostalno ili u timu priređivati, održavati i osiguravati pristup zbirkama digitalnog gradiva
Studenti trebaju biti osposobljeni da:
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
U sklopu predavanja studenti će se upoznati s načelima i pristupima oblikovanju digitalnih zbirki u znanosti, obrazovanju i kulturi. Protumačit će im se osnovni kriteriji pri odabiru građe za uključivanje u digitalne knjižnice.
Studenti će se upoznati s intelektualnim postupcima koji prethode oblikovanja sadržaja (procjena vrijednosti odgovarajućih tema, odabir sadržaja, načini dolaženja do autorskih prava, pregovaranje, planiranje, praćenje i evaluacija, marketing).
Posebna pažnja usmjeruje se na problematiku repozotorija digitalne knjižnice; digitalni objekti: osnovne jedinice unutarnje strukture digitalne knjižnice koji su uobičajeno skriveni od korisnikova pogleda; sučelje: «vrata» digitalne knjižnice prema korisnicima; digitalizirane jedinice građe: jedinica strukture digitalne knjižnice s motrišta korisnika i informacijskog stručnjaka (napr. knjiga, novinski članak i sl.); sustavi za pretraživanje, kazala; sustavi za identifikaciju: jedinstveni identifikatori.
Nastojat će se ukazati na važnost i specifičnosti mehanizma obveznog primjerka u odnosu digitalnu građu, te na značajnije digitalne inicijative na međunarodnom i domaćem planu.
Na vježbama studenti savladavaju napredne tehnike digitalizacije slike, optičkog prepoznavanja i obrade odabranih tekstova. S obzirom na digitalizaciju slike, koriste različite formate najčešće korištene u digitalnoj obradi i napredne tehnike obrade. Svaki student trebao bi vješto koristiti opremu i softvere za skeniranje i digitalnu fotografiju. Na osnovi prethodno stečenih znanja vezanih uz odabir i uspostavljanje modela digitalne knjižnice, a uz podršku posebnog računalnog softvera za oblikovanje i upravljanje digitalnim zbirkama, studenti će odabirati teme i materijale, obaviti sve potrebne predradnje u simuliranom okruženju te postaviti i osigurati pristup digitalnoj knjižnici. Kao rezultat rada studenata na kraju semestra na mrežnim stranicama Odsjeka postavlja se odnosno proširuje zbirka nastavne (ispitne) građe digitalizirane tijekom vježbi.
predavanja, vježbe
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanja, grupna rasprava | slušanje izlaganja, rasprava, polaganje završnog pismenog ispita | prepoznati važnost načela i postupaka koji se primjenjuju pri izgradnji digitalnih zbirki | završni pismeni ispit |
vježbe | kontinuirano praćenje na vježbama, izrada praktičnog rada | primijeniti primjerene postupke digitalizacije | kontinuirano praćenje i izrada zadataka |
vježbe | kontinuirano praćenje na vježbama, izrada praktičnog rada | samostalno digitalizirati odabrani korpus jedinica | praktični rad |
vježbe, samostalni istraživački zadatak | kontinuirano praćenje na vježbama, izrada praktičnog rada | samostalno organizirati manje digitalne zbirke i načine njihova pretraživanja i održavanja | praktični rad |
Kontinuirano praćenje, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Praktični rad
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirano praćenje | 1 | 20% |
Pismeni ispit | 1,2 | 30% |
Pohađanje nastave | 1,1 | 0% |
Praktični rad | 1,7 | 50% |
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 200 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 110 ocjenskih bodova ili 55% ocjene.
Po elementima vrednovanja to znači da student može ostvariti sljedeći maksimalan broj ocjenskih bodova: kontinuirano praćenje na vježbama: 40, praktični rad: 100, završni pismeni ispit: 60.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 110-125 ocjenskih bodova (55%-62%) = dovoljan (2), 126-159 ocjenskih bodova (63%-79%) = dobar (3), 160-179 ocjenskih bodova (80%-89%) = vrlo dobar (4), 180-200 ocjenskih bodova (90%-100%) = izvrstan (5).
Studenti su obvezni pohađati 70% održanih nastavnih sati.
Izborna (za vježbe):
Članci iz D-Lib Magazine. URL http://www.dlib.org
Baza podataka o prisustvovanju nastavi, obavljenim zadatcima, pročitanoj literaturi i aktivnosti studenata; upitnici.