Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
INFORMATOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 2.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Hasenay, Damir | 30 |
0 |
0 |
|
Horvat, Ines | 0 |
15 |
0 |
Studentima približiti osnovne pristupe preventivnoj zaštiti te ih upoznati s osnovnim metodama i tehnikama kurativne zaštite građe te zaštite podataka. Studenti trebaju biti osposobljeni da:
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Uvod u problematiku zaštite knjižnične i arhivske građe, nezaobilaznog segmenta očuvanja ukupne kulturne baštine; pristupi procesima interakcije kulturnih vrijednosti i tehnoloških promjena, posebno pod utjecajem tehnoloških promjena na čuvanje kulturne baštine. Preventivna zaštita. Planiranje i provođenje zaštite građe (legislativne, preventivne, fizičke i tehničke). Sigurnost u knjižnicama i arhivima; zaštita od požara, poplave i provala. Knjižnična i arhivska građa (materijali, vrste građe, osnovne značajke materijala) – uzroci oštećivanja; prirodni procesi starenja; fizikalni, kemijski i biološki uzroci; elementarne nepogode i ratna razaranja; mikroklimatski uzroci pohrane knjižnične i arhivske građe. Evidentiranje knjižnične građe, posebno kulturnoga blaga.
Uloga mikrografije u zaštiti građe; mikrofilm kao medij koji omogućuje izradu kopija rijetke i vrijedne građe; svojstva mikrofilma; prednosti i nedostaci mikrofilma; mikrofilmski sistem knjižnica i arhiva; specifičnosti u odnosu na druge sisteme. Mikroforme – pohrana, pretraživanje i korištenje. Kriteriji za izbor mikrografske i reprografske opreme; mjesto i uloga reprografije u knjižnicama i arhivima, i u zaštiti knjižnične i arhivske građe u slučaju ratnih razaranja i elementarnih nepogoda. Tehnički postupci za zaštitu knjižnične i arhivske građe. Digitalizacija u funkciji zaštite. Zaštita digitalnih dokumenata. Osnovne informacije o metapodatcima za zaštitu.
predavanja, vježbe
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanja | slušanje izlaganja, praćenje literature, sustavno opažanje i zaključivanje | prepoznati važnost zaštite građe i podataka, poglavito u odnosu na zaštitu kulturne baštine | pismena provjera znanja (dva kolokvija), aktivnost studenata u nastavi, procjena sustavnog praćenja preporučene literature |
predavanja | slušanje izlaganja, praćenje literature, sustavno opažanje i zaključivanje | opisati preventivnu zaštitu | pismena provjera znanja (dva kolokvija), aktivnost studenata u nastavi, procjena sustavnog praćenja preporučene literature |
vježbe | samostalna upotreba literature, rad na primjerima | identificirati optimalne metode zaštite u određenim okolnostima | samostalno istraživanje, ocjena zadataka |
terenska nastava | sustavno opažanje i zaključivanje, postavljanje i rješavanje problema, simulacija | samostalno napraviti plan zaštite građe u knjižnici, arhivu, muzeju, knjižari i sl. | pisano izvješće o provedbi zadatka |
Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Praktični rad, Usmeno izlaganje
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Pismeni ispit | 2,3 | 60% |
Pohađanje nastave | 1,1 | 0% |
Praktični rad | 1,2 | 30% |
Usmeno izlaganje | 0,4 | 10% |
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 200 ocjenskih bodova, što čini 100 % ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 110 ocjenskih bodova ili 55 % ocjene.
Po elementima vrednovanja to znači da student može ostvariti sljedeći maksimalan broj ocjenskih bodova: praktičan rad na vježbama: 60; izlaganje: 20; pismena provjera znanja koja se sastoji od dva kolokvija: 2x60=120.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 110-125 ocjenskih bodova (55%-62%) = dovoljan (2), 126-159 ocjenskih bodova (63%-79%) = dobar (3), 160-179 ocjenskih bodova (80%-89%) = vrlo dobar (4), 180-200 ocjenskih bodova (90%-100%) = izvrstan (5).
Izlazak na drugi kolokvij nije uvjetovan izlaskom na prvi kolokvij. Ako student ima manje od 50 bodova na oba kolokvija zajedno dužan je, bez obzira na ukupan broj skupljenih bodova, usmeno odgovarati u redovitom ispitnom roku. Student ostvaruje pravo na potpis i polaganje ispita ukoliko je pohađao 70 % nastave iz svih oblika izvođenja nastave (70 % predavanja i 70 % vježbi).
Baza podataka o prisustvovanju nastavi, pročitanoj literaturi i aktivnosti studenata; online upitnik