Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Josipović, Igor | 30 |
0 |
15 |
Upoznati studente s povijesnim činjenicama, pojavama, procesima i uzročno-posljedičnim povezanostima karakterističnima za rani novi vijek s naglaskom na komparativni pristup europskoj i svjetskoj povijesti te ih uvesti u metode kritičkog vrednovanja stručne i znanstvene literature za povijest ranog novog vijeka.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Opća obilježja povijesti ranog novog vijeka, društveni, gospodarski i politički preduvjeti velikih geografskih otkrića, izvaneuropski svijet prije velikih geografskih otkrića, Velika geografska otkrića, europski kolonijalizam, posljedice europskih osvajanja na američkom kontinentu, civilizacije i narodi srednje i istočne Azije, europske kolonije u Africi i Aziji, humanizam i renesansa, prevlast Španjolske u Europi, Francuska monarhija, Apeninski poluotok 16.-18. st., reformacija i katolička obnova, Tridesetogodišnji rat, njemačke zemlje, nastanak pruske države, proces stvaranja Rusije kao europske velesile, Nizozemska revolucija, Engleska revolucija, sukobi velesila za prevlast u Europi, apsolutizam, prosvjetiteljstvo, europsko gospodarstvo u ranom novom vijeku, struktura europskih društava.
predavanja, seminari i radionice
Nastavna metoda | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanje | Slušanje | prisjetiti se važnih datuma, osoba i činjenica iz svjetske povijesti ranog novog vijeka | kolokvij |
seminarsko izlaganje predavanje heuristički razgovor |
samostalna analiza literature slušanje aktivno sudjelovanje u raspravi |
usporediti ranonovovjekovne povijesne događaje sa suvremenim prilikama | seminarski rad aktivnost na nastavi kolokvij |
seminarsko izlaganje predavanje heuristički razgovor analiza primjera |
samostalna analiza literature slušanje aktivno sudjelovanje u raspravi |
objasniti uzroke i posljedice važnih događaja u povijesti ranog novog vijeka | seminarski rad aktivnost na nastavi kolokvij |
rasprava | samostalna analiza literature aktivno sudjelovanje u raspravi |
vrednovati pojedine povijesne pojave i procese karakteristične za rani novi vijek | aktivnost na nastavi |
seminarsko izlaganje | samostalna analiza literature izlaganje |
obraditi seminarsku temu i esej | seminarski rad |
rasprava upućivanje studenata na samostalno proučavanje literature i izvora rad na tekstu |
aktivno sudjelovanje u raspravi samostalna analiza izvora i literature |
analizirati historiografski tekst | aktivnost na nastavi |
Aktivnost u nastavi, Kontinuirana provjera znanja, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,2 | 5% |
Kontinuirana provjera znanja | 0,2 | 5% |
Pismeni ispit | 1 | 40% |
Pohađanje nastave | 1,1 | 0% |
Seminarski rad | 0,5 | 20% |
Usmeni ispit | 1 | 30% |
Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihovoga rada, a prema detaljno razrađenim kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Završni ispit se sastoji od pismenog ispita, ukoliko student ne položi ispit putem kolokvija te usmenog ispita. Studenti iz svakog pojedinog elementa praćenja moraju zadovoljiti minimalno propisane kriterije s kojima su upoznati i koji su im javno dostupni.
Udjeli pojedinih elemenata vrednovanja u konačnoj ocjeni iskazani ECTS skalom ocjenjivanja:
aktivnost u nastavni 20%
seminarski rad 20%
samostalni zadaci 20%
kolokvij/pismeni ispit/usmeni ispit 40%
Studenti su obvezani redovito pohađati nastavu (do 30% nastavnih sati izostanka), pripremiti za nastavni sat analizu zadanoga historiografskoga teksta, aktivno sudjelovati u raspravama na zadanu temu, samostalno rješavati zadatke (seminarski zadaci, problemski zadaci, kvizovi i dr.), raspravljati i analizirati dokumentarne filmove na nastavnu temu, izaći na kolokvije.
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta
Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studiranju i Pravilnikom o unaprjeđivanju i osiguranju kvalitete obrazovanja Sveučilišta