Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
FILOZOFIJA -PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Balić, Davor | 30 |
0 |
0 |
|
Papo, Demian | 0 |
0 |
30 |
Upoznati studente s najvažnijim problemima koji su u filozofiji bili zastupljeni od Aurelija Augustina do Dunsa Scota. U skladu s tim, kolegij će obuhvaćati filozofiju srednjovjekovlja: od patristike, preko skolastike, do 14. stoljeća. Cilj je da studenti filozofsko mišljenje koje pripada srednjovjekovlju prepoznaju kao mišljenje koje afirmira filozofiju kršćanstva, odnosno kao razdoblje u kojem filozofsko mišljenje uvelike određuju i pitanja koja pripadaju području teologije. Uz to, cilj je da studenti steknu uvid u filozofske pravce i najvažnije predstavnike srednjovjekovlja, kao i to da, na temelju čitanja i tumačenja, budu upoznati s izvornim filozofskim tekstovima srednjovjekovnih mislilaca.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Početci Srednjega vijeka; Anselmo Canterburyjski; vjera u potrazi za samorazumijevanjem; kritika filozofije na koncu XI. stoljeća; škola u Chartresu u XII. stoljeću: Bernard iz Chartresa; Petar Abelard; utjecaj Aristotela i neoplatonizam; širenje Aristotelovih djela na Zapad; Toma Akvinski; božanska znanost; Pet putova za dokazivanje Božje opstojnosti; tomističke polemike; Duns Scotus; univokni smisao bića; drugi način dokazivanja Božje opstojnosti; pitanje individuacije; nominalizam; Učitelj Eckhart; spekulativni misticizam; od bitka do Božje jedincatosti.
predavanja, seminari i radionice
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje, seminarsko izlaganje | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | objasniti važnosti razdoblja kojem pripada filozofija srednjovjekovlja | aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | naučiti osnovne razlike filozofskog mišljenja srednjovjekovnih mislilaca | aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | steći sposobnost razumijevanja važnosti dokazi za opstojnost Boga, iz teološke i filozofske perspektive | aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | objasniti filozofsku relevantnost tomizma i skotizma | aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | razlikovati osnovne postavke najvažnijih spisa srednjovjekovne filozofije | aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad, pismeni ispit, usmeni ispit |
Kontinuirano praćenje, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirano praćenje | 0,5 | 20% |
Pohađanje nastave | 1,5 | 0% |
Seminarski rad | 0,5 | 20% |
Usmeni ispit | 2,5 | 60% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz kontinuiranog praćenja literature (20%), ocjena seminarskog rada (20%), dok 60% konačne ocjene čini završni usmeni ispit.
Student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100 % ocjene.
Ocjena se izračunava na sljedeći način:
(usmeni ispit x 0,6) + (seminarski rad x 0,2) + (kontinuirano praćenje x 0,2).
Primjer izračunavanja ocjene:
usmeni ispit – 4
seminarski rad – 5
kontinuirano praćenje (čitanje literature) - 5
(4 x 0,6) + (5 x 0,2) + (5 x 0,2) = 2,4 + 1,0 + 1,0 = 4,4
Konačna ocjena 4,4 → vrlo dobar (4)
Student ostvaruje pravo na potpis i pravo izlaska na završni usmeni ispit ako je bio prisutan na 70% održanih nastavnih sati.