Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
FILOZOFIJA -PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Perić, Zdravko | 30 |
0 |
30 |
Upoznavanje studenata s razvojem filozofije, njezinim povijesnim, kao i suvremenim početkom. Treba se upoznati s učenjima Platonovih prethodnika, a u prvom planu s Platonovom filozofijom. Naglasak je na razvoju filozofije s obzirom na starogrčko poimanje počela (arche) u vidu duše čovjeka. Tu se govori o vječnoj moći kretanja svega. Treba iznjedriti na vidjelo razlike između duše i tijela, onoga nevidljivog i onoga vidljivog, da bi se prepoznala prava priroda uzroka kretanja svega, te da bi se bilo u mogućnosti uvidjeti odnos umne duše čovjeka i polisa, te umne duše čovjeka i duše svega u vidu pravednosti.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Sadržaji predavanja i seminara su sljedeći:
Očekuje se da studenti kroz sadržaj predmeta usvoje sljedeća znanja, kompetencije i vještine:
predavanja, seminari i radionice
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje, seminarsko izlaganje, zadatak čitanja i analize primjera | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | objasniti povijesne uvjete nastanka filozofije | seminarski rad, pismeni i usmeni ispit, projektno istraživanje, završno izvješće |
predavanje, seminarsko izlaganje, zadatak čitanja i analize primjera | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | razlikovati osnovne pojmove koji su odredbeni za razvoj filozofije | seminarski rad, pismeni i usmeni ispit, projektno istraživanje, završno izvješće |
predavanje, seminarsko izlaganje, zadatak čitanja i analize primjera | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | objasniti svrhu Platonovog filozofiranja i osnovne zadaće njegove filozofije | seminarski rad, pismeni i usmeni ispit, projektno istraživanje, završno izvješće |
predavanje, seminarsko izlaganje, zadatak čitanja i analize primjera | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | objasniti Platonovu ontologiju | seminarski rad, pismeni i usmeni ispit, projektno istraživanje, završno izvješće |
predavanje, seminarsko izlaganje, zadatak čitanja i analize primjera | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | objasniti Platonovu politiku i etiku, te Platonovu estetiku | seminarski rad, pismeni i usmeni ispit, projektno istraživanje, završno izvješće |
predavanje, seminarsko izlaganje, zadatak čitanja i analize primjera | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | iskazati odgovornost u primjeni znanja antičke filozofije na suvremene probleme kojima se bavi Platon | seminarski rad, pismeni i usmeni ispit, projektno istraživanje, završno izvješće |
Kolokvij, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kolokvij | 0,5 | 30% |
Pohađanje nastave | 1,5 | 0% |
Seminarski rad | 1 | 20% |
Usmeni ispit | 2 | 50% |
Rad studenta na predmetu vrednovat će se i ocjenjivati tijekom nastave, na kolokvijima tijekom semestra, na usmenom ispitu i kroz pozitivno ocijenjen seminarski rad. Usmeni ispit donosi 50 % bodova, dva kolokvija 30 % bodova, seminarski rad 20 % bodova.
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student/ica može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student/ica treba ostvariti minimalno 60 ocjenskih bodova ili 60% ocjene.
Skala je ocjenjivanja sljedeća:
- 60% - 69,9% = dovoljan (2)
- 70% - 79,9% = dobar (3)
- 80% - 89,9% = vrlo dobar (4)
- 90% - 100% = izvrstan (5).
Obveze studenata na predmetu su sljedeće:
Platon, Politeia [Država], Zagreb, 1991.
Platon, Simpozij, u: Eros i Filia/ Simpozij i Lisis, Zagreb, 1996.