Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 2.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Buljubašić Srb, Ivana | 30 |
0 |
30 |
|
Trojan, Ivan | 0 |
0 |
0 |
Pokazati temeljna poetička obilježja realizma te pružiti uvid u razvoj realizma u hrvatskoj književnosti 19. stoljeća
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
predavanja, seminari i radionice
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene | |
predavanja, seminari (samostalni zadatci) | rješavanje problemskih pitanja, pisano reproduciranje gradiva, usmeno izlaganje | definirati književnopovijesne značajke i stilsko-poetička obilježja realizma i predmoderne | aktivnost u nastavi, kontinuirana provjera znanja, seminarski rad |
|
predavanja, seminari (samostalni zadatci) | pisano reproduciranje gradiva, rasprava, usmeno izlaganje | objasniti specifičnosti žanrovskoga sustava realizma i predmoderne | aktivnost u nastavi, kontinuirana provjera znanja, seminarski rad |
|
|
usmjerena analiza predložaka, usmeno izlaganje | opisati tematsko-motivski i stilski ustroj tekstova realizma i predmoderne | aktivnost u nastavi, kontinuirana provjera znanja, seminarski rad | |
seminari | usmjerena analiza predložaka, samostalna pisana analiza predložaka, usmeno izlaganje | primijeniti stečene književnopovijesne i književnoteorijske spoznaje u samostalnoj analizi književnih predložaka | aktivnost na nastavi, seminarski rad |
|
predavanja, seminari | usmjerena analiza predložaka, rasprava, samostalna pisana analiza | argumentirati pripadnost teksta realizmu, odnosno predmoderni | aktivnost na nastavi, seminarski rad, kontinuirana provjera znanja |
Aktivnost u nastavi, Kontinuirana provjera znanja, Pohađanje nastave, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,5 | 10% |
Kontinuirana provjera znanja | 2,1 | 75% |
Pohađanje nastave | 1,5 | 0% |
Seminarski rad | 0,9 | 15% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjenski bodovi iz usmenog izlaganja, pripremljenih radnih zadataka na zadanu temu i pisane inačice seminarskog rada (20), ocjenski bodovi iz četiri kontinuirane provjere znanja (kolokvija - 68) i ocjenski bodovi iz aktivnog sudjelovanja u nastavi (12): 20% konačne ocjene čini seminarski rada (usmeno izlaganje, radni zadatci za aktivnosti i pisana inačica rada), 68% konačne ocjene čine kontinuirane provjere znanja (obvezna literatura i lektirni predlošci),12% konačne ocjene čini aktivno sudjelovanje u nastavi.
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova,
što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 60 ocjenskih bodova ili
60% ocjene.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60%–69,9% = dovoljan (2), 70%–79,9% = dobar (3), 80%–89,9% = vrlo dobar (4), 90%–100% = izvrstan (5).
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjenski bodovi iz usmenog izlaganja, pripremljenih radnih zadataka na zadanu temu i pisane inačice seminarskog rada (20), ocjenski bodovi iz četiri kontinuirane provjere znanja (kolokvija - 68) i ocjenski bodovi iz aktivnog sudjelovanja u nastavi (12): 20% konačne ocjene čini seminarski rada (usmeno izlaganje, radni zadatci za aktivnosti i pisana inačica rada), 68% konačne ocjene čine kontinuirane provjere znanja (obvezna literatura i lektirni predlošci),12% konačne ocjene čini aktivno sudjelovanje u nastavi.
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova,
što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 60 ocjenskih bodova ili
60% ocjene.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60%–69,9% = dovoljan (2), 70%–79,9% = dobar (3), 80%–89,9% = vrlo dobar (4), 90%–100% = izvrstan (5).
Redovito dolaženje na nastavu (najviše tri izostanka od 15 termina), pristupanje kontinuiranim provjerama znanja (kolokviji), priprema i izlaganje
seminarskoga rada te redovito aktivno sudjelovanje u nastavi (sudjelovanje u analizama i raspravama).
Antun Barac (ur.), Razdoblje realizma (Hrvatska književna kritika II), Matica hrvatska, Zagreb, 1961.
Nikola Batušić, Hrvatska drama 19. stoljeća, Logos, Split, 1986. (dijelovi o književnim predlošcima)
Aleksandar Flaker, Stilske formacije, Sveučilišna naklada Liber, Zagreb, 1976. (poglavlja o realizmu)
Krešimir Nemec, Povijest hrvatskog romana od početaka do kraja 19. stoljeća, Znanje, Zagreb, 1994, ²1999. (dijelovi o književnim predlošcima)
Krešimir Nemec, »Slika žene u hrvatskoj književnosti 19. stoljeća«, Zbornik Zagrebačke slavističke škole, FF Press, Zagreb, 2003. str. 100–108.
Maša Grdešić, Parfimirano smeće: hrvatska književnost i popularna kultura, Disput, Zagreb, 2024. (poglavlje »'Što je Laura? Otkud je ona?': ženski nered u romanu U registraturi Ante Kovačića«)
Miroslav Šicel, Povijest hrvatske književnosti, sv. 2, Naklada Ljevak, Zagreb, 2005.
Ivo Frangeš, Književnost hrvatskog realizma u evropskom kontekstu, u: Hrvatska književnost
u evropskom kontekstu, uredili Aleksandar Flaker i Krunoslav Pranjić, Zavod za znanost o
književnosti Filozofskog fakulteta u Zagrebu, Sveučilišna naklada Liber, Zagreb, 1978, str.
381–393.
David Lodge, Načini modernog pisanja, Globus/Stvarnost, Zagreb 1988. (poglavlje »Što je
realizam – realistička tradicija – kritika i realizam«, str. 41–78.)
Cvjetko Milanja, Konstrukcije kulture: modeli kulturne modernizacije u Hrvatskoj 19.
stoljeća, Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb, 2012.
Boro Pavlović, Ugodna pripovijest, Disput, Zagreb, 2003. (poglavlje »Estetika«, str. 9–68.)
Goran Rem, Helena Sablić Tomić, Slavonski tekst hrvatske književnosti, Matica hrvatska,
Zagreb, 2003, str. 9–24.
Ivan Slamnig, Svjetska književnost zapadnog kruga, Školska knjiga, Zagreb 1999, str.
207–265.
Ivan Slamnig, Svjetska književnost zapadnog kruga, Školska knjiga, Zagreb 1999, str. 207–265.
Ivo Frangeš, Realizam, Liber/Mladost, Zagreb, 1975.
Branimir Donat, Prakseologija hrvatske književnosti I, predmodernost i modernost, Fraktura, Zagreb, 2011. (poglavlje »Od poetike izmišljanja do poezije prikazivanja«)
Ivo Frangeš, Književnost hrvatskog realizma u evropskom kontekstu, u: Hrvatska književnost u evropskom kontekstu, uredili Aleksandar Flaker i Krunoslav Pranjić, Zavod za znanost o književnosti Filozofskog fakulteta u Zagrebu, Sveučilišna naklada Liber, Zagreb, 1978, str. 381–393.
David Lodge, Načini modernog pisanja, Globus/Stvarnost, Zagreb 1988. (poglavlje »Što je realizam – realistička tradicija – kritika i realizam«)
Cvjetko Milanja, Konstrukcije kulture: modeli kulturne modernizacije u Hrvatskoj 19. stoljeća, Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb, 2012.
Goran Rem, Helena Sablić Tomić, Slavonski tekst hrvatske književnosti, Matica hrvatska, Zagreb, 2003.
Gajo Peleš, Povijesno proučavanje književnosti: primjer – realizam, Umjetnost riječi, 2–3, Zagreb, 1996, str. 153–168.
Evaluacijski listići.