Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
PEDAGOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Kakuk Fridl, Sara | 30 |
0 |
30 |
Upoznavanje, razumijevanje i usvajanje relevantnih recentnih znanstvenih spoznaja o utjecaju roditelja i obiteljskog konteksta na razvoj i odgoj djeteta.
Stjecanje znanja i vještina nužnih za rad s obiteljima u okviru kompetencija pedagoga.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Obiteljska pedagogija kao pedagogijska disciplina.
Obitelj i društvo – obitelj kao društvena zajednica, utjecaj društvenih promjena na obitelj.
Tipovi obitelji. Karakteristike suvremene obitelji. Jednoroditeljske obitelji. Roditeljstvo posvojenjem.
Obitelj kao kontekst djetetova razvoja i socijalizacije. Odgojna funkcija obitelji, metode i sredstva obiteljskog odgoja.
Koncept i dimenzije roditeljstva, implicitna pedagogija roditelja kao odrednica roditeljske prakse. Pretpostavke uspješnog roditeljstva. Materinstvo i očinstvo – preuzimanje i ostvarivanje uloga i odgojnih praksi. Roditeljski odgojni stilovi.
Prava djeteta u obitelji. Kršenje dječjih prava u obiteljskom kontekstu, zaštita prava djeteta.
Zanemarivanje i zlostavljanje djeteta u obitelji.
Priprema za spolni život, brak, partnerske odnose i roditeljstvo.
Metodologija istraživanja obiteljskog odgoja.
predavanja, seminari i radionice
2.1. Nastavna aktivnost | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4. Metoda procjene |
Predavanje | Slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | Objasniti dinamiku obiteljskih odnosa | Aktivnost studenata u nastavi,projekt, pismeni ispit |
Predavanje, grupna rasprava | Sustavno opažanje, slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | Objasniti utjecaj implicitnih roditeljskih pedagogija na roditeljsku odgojnu praksu | Aktivnost studenata u nastavi, projekt, pismeni ispit |
Suradničko učenje, grupna rasprava, samostalni zadatak | Postavljanje i rješavanje problema, analiza izvora literature | Dijagnosticiratiuzroke odgojnih problema u obitelji | Aktivnost studenata u nastavi, portfolij |
Radionica, suradničko učenje |
Postavljanje i rješavanje problema, analiza izvora literature | Ostvariti jednostavnija istraživanja u okviru obiteljskog odgoja | Aktivnost studenata u nastavi, projekt |
Radionica, suradničko učenje |
Postavljanje i rješavanje problema, analiza izvora literature, rješavanje samostalnih zadataka, simulacija, rasprava | Primjeniti stečena znanja u radu s obiteljima. | Aktivnost studenata u nastavi, projekt |
Grupna rasprava, radionica, projekt |
Suradnja, aktivno sudjelovanje, odgovorno izvršavanje obveza, samostalna uporaba literature | Iskazati samostalnost, kolegijalnost i odgovornost prema sadržaju kolegija i obvezama | Projekt, pismeni ispit, aktivnost studenata u nastavi |
Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Projekt, Seminarski rad
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Pismeni ispit | 1 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,5 | 0% |
Projekt | 0 | 0% |
Seminarski rad | 0 | 0% |
Uz aktivnost na nastavi, u oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir seminarski rad ili projekt i pismeni ispit: 30% konačne ocjene čini ocjena iz seminarskog rada ili projekta, a 70% konačne ocjene čini ocjena iz pismenog ispita.
Redovito prisustvovanje i aktivno sudjelovanje u nastavi.
Obavljanje samostalnih zadataka/projekta – analiza dokumenata, prikaz pročitanih knjiga/članaka, izrada izvješća o posjetama ustanovama čija je djelatnost vezana za rad s obiteljima, pisanje eseja na odabrane teme, prijevod s a stranog jezika kraćeg teksta s temom iz obiteljske pedagogije, izrada anketnog upitnika za roditelje, izrada protokola intervjua s djetetom Izvješće o izvršenim obvezama i zadatcima u obliku 'papirnatog' ili elektronskog studentskog portfolia.
'Papirnati' ili elektronski portfolio koji student tijekom nastave kontinuirano vodi i dopunjava te kompletiran i dorađen predaje na kraju semestra.