Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
PEDAGOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Lukaš, Mirko | 30 |
0 |
0 |
|
Kakuk Fridl, Sara | 0 |
0 |
30 |
Usvojiti znanstveni pedagogijski sustav kao temelj razumijevanja odgojne prakse, ali i kao temeljnu pretpostavku za mijenjanje i unapređivanje postojeće odgojne prakse.
Usvojiti temeljne pedagogijske pojmove do nivoa praktične primjenjivosti. Usvojeni sustav pedagogijskih spoznaja i formirana umijeća trebaju studente osposobiti za praktičan rad, ali i za organiziranje i provođenje primjenjivih akcijskih istraživanja, u cilju unapređivanja odgojne prakse. Za navedeni cilj i zadatke, studenti će se osposobiti kroz slijedeće sadržaje i oblike.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Pedagogija znanost o odgoju
Odnos naslijeđa i odgoja. Teorije nativizma, empirizma, konergencije i dinamička teorija. Odgoj, socijalizacija, samoaktivnost. Antropološke osnove odgoja. Zakoni filogeneze i ontogeneze u odgoju. Razvoj i maturacija, preuranjivanje i kašnjenje. Bitne odrednice odgoja. Pedagogijska znanost i pedagogijski sustav. Pedagogijska interdisciplinarnost.
Temeljni pedagogijski pojmovi
Sličnosti i razlike između odgoja i socijalizacije. Odgoj, obrazovanje, izobrazba. Intencionalni i funkcionalni odgoj. Nastava. Didaktika i metodike. Učenje i poučavanje. Kurikulum. Učitelj, učenik, roditelj. Savjetovanje, pomoć.
Institucionalni i vaninstitucionalni odgoj
Obitelj, vrtić, škola. Grupa vršnjaka, masovni mediji, slobodno vrijeme i potrošnja. Pedagogija profesionalnog obrazovanja. Vaninstitucionalni odgojni rad. Odgoj odraslih. Pluralistička socijalizacija.
predavanja, seminari i radionice
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje, seminarsko izlaganje, zadatak čitanja i analize primjera | slušanje izlaganja | opisati temeljne pedagogijske pojmove | aktivnost studenata |
zadaci analize literature i dokumentacije | rasprava, opažanje i zaključivanje | razlikovati teorije odgoja i obrazovanja | aktivnost studenata i uključenost u raspravama |
egzemplarna nastava | postavljanje i rješavanje problema | objasniti jednostavnije odgojne probleme | prezentacija |
suradničko učenje, radionica, seminarsko izlaganje | aktivno sudjelovanje, usmeno izlaganje | predložiti postupke s ciljem unapređivanja nekog aspekta odgojne prakse | aktivnost studenata |
parlaonica, suradničko učenje, seminarski radovi | prezentacija naučenoga | stručno raspravljati o različitim pedagoškim temama | usmeno izlaganje |
oblikovanje eseja i pisanih pravila | interpretacija prikupljenih spoznaja, oblikovanje pisemnog rada | izraditi portfolij u kojemu su sistematizirani sadržaji kolegija pedagogija | esej |
samostalni seminarski zadaci, grupna rasprava, diskusija | rasprava, aktivno sudjelovanje na nastavi, postavljanje i rješavanje problema, primjena naučenoga, rad u paru, oblikovanje pismenog rada | iskazati kolegijalnost i odgovornost tijekom suradnje u timskom i individualnom radu | seminarski rad, aktivnost na nastavi |
Kontinuirana provjera znanja, Pohađanje nastave, Seminarski rad
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirana provjera znanja | 1,5 | 80% |
Pohađanje nastave | 1,5 | 0% |
Seminarski rad | 1 | 20% |
70 bodova (ili %) 2 kolokvija tijekom semestra ili nakon održane nastave cjeloviti pismeni ispit, 30 bodova ( ili %) seminarska nastava i aktivnosti na seminarskoj Nakon održane nastave bodovi se zbrajaju i ukupan iznos bodova povezuje se s odogovarajućom ocjenom. U slučaju nezadovoljstva ocjenom može se student odlučiti i odgovarati usmeno.
Primjer izračunavanja ocjene:
seminar – 5
kolokviji – 4
(5 x 0,20) + (4 x 0,80) = 1 + 3.2 = 4.2
Konačna ocjena 4,2 → Vrlo dobar (4)
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60% - 69,9% = dovoljan (2), 70% - 79,9% = dobar (3), 80% - 89,9% = vrlo dobar (4), 90% - 100% = izvrstan (5).
Studenti su obvezni pohađati 70% održanih nastavnih sati i tijekom semestra riješiti 4 kolokvija kojima se kontinuirano provjerava znanje studenata o usvojenosti i praktičnoj primjenjivosti temeljnih pedagoških pojmova. Svaki kolokvij nosi 20 bodova što ukupno čini 80 bodova koji čine ekvivalent 80 % ocjenskom zbiru, kojima se na kraju dodaje 20 % koji pripada ocjeni na seminaru.
Osobna mapa upravljanja razredom vrednovati će se na sljedeći način:
Usmeni razgovori sa studentima. Provođenje ankete o kvaliteti.