Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
PSIHOLOGIJA - DIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 1.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Ručević, Silvija | 0 |
0 |
30 |
Razvijanje općih i specifičnih kompetencija (znanja i vještina): Polaznici će upoznati područje i specifičnost djelovanja u socijalnoj skrbi. Upoznati će osnovne vještine uspostavljanja suradnog odnosa i načela korisničke perspektive u radu psihologa u sustavu socijalne skrbi. Posebna pozornost će se posvetiti djelotvornom pristupu psihologa tzv. nedobrovoljnim korisnicima sustava socijalne skrbi.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Područja djelovanja psihologa u centrima za socijalnu skrb - obiteljski odnosi i nasilje u obitelji, odnosi roditelja i djece, rad s mladima koji su u sukobu sa zakonom i krše društvene norme. Područja djelovanja psihologa u ustanovama socijalne skrbi. Psihosocijalna obilježja korisnika sustava socijalne skrbi. Procjenjivanje potreba korisnika. Planiranje i provođenje individualnog i grupnog rada. „Case managment" i umrežavanje usluga u lokalnoj zajednici. Timski rad i interdisciplinarna suradnja s socijalnim radnicima, pravnicima, socijalnim pedagozima i ostalim stručnjacima. Etika i standardi kvalitete rada psihologa u sustavu socijalne skrbi.
seminari i radionice
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje, usmeno izlaganje, analiza video-materijala, analiza i evaluacija primjera | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava, prezentacija naučenog | pojasniti psihosocijalna obilježja korisnika sustava socijalne skrbi | aktivnost studenata na nastavi, usmeni ispit |
predavanje, usmeno izlaganje, analiza i evaluacija primjera, sistematsko opažanje/zaključivanje, rasprave | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava, prezentacija naučenog | usporediti područja djelovanja psihologa u različitim ustanovama socijalne skrbi | aktivnost studenata na nastavi, usmeni ispit |
predavanje, usmeno izlaganje, suradničko učenje, analiza i evaluacija primjera, rasprave, samostalni istraživački zadaci | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava, izrada projekta, simulacije, prezentacija naučenog | navesti osnovne principe izgradnje suradničkog odnosa, osobito s nedragovoljnim klijentima | aktivnost studenata na nastavi, zadaci izvedbe, pismena izvješća, esej, usmeni ispit |
predavanje, usmeno izlaganje, analiza i evaluacija primjera, rasprave, samostalni istraživački zadaci | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava, izrada projekta, simulacije, prezentacija naučenog | vrednovati timski pristup socijalnom radu | aktivnost studenata na nastavi, zadaci izvedbe, pismena izvješća, esej, usmeni ispit |
predavanje, usmeno izlaganje, analiza i evaluacija primjera, rasprave | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava, prezentacija naučenog | usporediti osnovne oblike institucionalne i izvaninstitucionalne skrb | aktivnost studenata na nastavi, usmeni ispit |
predavanje, usmeno izlaganje, analiza i evaluacija primjera, analiza video-materijala, rasprave | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava, prezentacija naučenog | vrednovati oblike institucionalne i izvaninstitucionalne skrbi | aktivnost studenata na nastavi, usmeni ispit |
predavanje, usmeno izlaganje, analiza i evaluacija primjera, analiza video-materijala, rasprave | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava, prezentacija naučenog | zagovarati primjenu etičkih standarda u radu s klijentima | aktivnost studenata na nastavi, usmeni ispit |
Kontinuirano praćenje, Pohađanje nastave, Praktični rad, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirano praćenje | 0 | 10% |
Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
Praktični rad | 1,45 | 60% |
Seminarski rad | 0,8 | 30% |
U oblikovanju konačne ocjene za studente na kolegiju Psiholog u socijalnoj skrbi uzimaju se u obzir kontinuirano praćenje (aktivnost na nastavi, refleksivni osvrt na nastavne sadržaje) s 10% udjela u konačnoj ocjeni, tri praktična rada s izlaganjem sa 60% udjela u konačnoj ocjeni, te seminarski rad i izlaganje s 30% udjela u konačnoj ocjeni.
Primjer oblikovanja konačne ocjene za studente na kolegiju Psiholog u socijalnoj skrbi:
Studenti su obvezni pohađati 70% nastavnih sati. Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihova rada prema razrađenom načinu vrednovanja i ocjenjivanja za svaki element, a s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni.
Odabrani članci iz časopisa Suvremen psihologije, Ljetopis socijalnog rada i drugi.