Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
PSIHOLOGIJA - DIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 1.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Krupić, Dino | 30 |
0 |
15 |
Cilj je predmeta stjecanje znanja o procjenjivanju odnosno mjerenju u području ličnosti i upoznavanje s najpoznatijim mjernim instrumentima. Studenti bi trebali biti osposobljeni za odabir adekvatnog mjernog instrumenta za istraživačke, ali i za praktične svrhe.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Teorije ličnosti i procjenjivanje ličnosti u okviru različitih teoretskih pristupa (Procjenjivanje ličnosti u psihoanalitičkoj tradiciji. Procjenjivanje ličnosti u okviru osobinskog pristupa. Procjenjivanje ličnosti u okviru kognitivnog pristupa).
Izvori podataka u psihologiji ličnosti. Vrste mjernih instrumenata u području ličnosti. Upinici ličnosti. Procjenjivanje petfaktorskog modela ličnosti. Procjenjivanje u okviru Eysenckove teorije ličnosti (prikaz EPQ/RA, IVE). Procjenjivanje u okviru Caltelove teorije (16 PF upitnik ličnosti). Ostali mjerni instrumenti za procjenjivanje ličnosti (MPQ upitnik, Myers-Briggsov indikator tipova ličnosti, Q- sort tehnika).
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje, grupna rasprava | slušanje izlaganja, analiza literature, sustavno opažanje i zaključivanje, rasprava | definirati različite suvremene pristupe istraživanju ličnosti | aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit |
predavanje, grupna rasprava | slušanje izlaganja, analiza literature, sustavno opažanje i zaključivanje, rasprava | razmatrati psihološke pojave u okvirima suvremenih modela ličnosti | aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit |
predavanje, grupna rasprava, radionica | slušanje izlaganja, postavljanje i rješavanje problema, dijaloška metoda | usporediti različite suvremene pristupe ličnosti u objašnjavanju psiholoških i društvenih pojava | aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit |
predavanje, grupna rasprava, radionica, suradničko učenje | suradnja, aktivno sudjelovanje, postavljanje i rješavanje problema, rasprava | prosuditi adekvatnost različitih modela ličnosti u objašnjavanju psiholoških i društvenih pojava | aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit |
seminarsko izlaganje, diskusija, radionica | suradnja, aktivno sudjelovanje, odgovorno izvršavanje obveza | iskazati samostalnost, kolegijalnost i odgovornost prema sadržaju kolegija i obvezama | seminarski rad |
seminarsko izlaganje, radionica | suradnja, aktivno sudjelovanje, odgovorno izvršavanje obaveza, samostalna uporaba literature, postavljanje i rješavanje problema, usmeno izlaganje | organizirati znanstvena istraživanja ličnosti u okvirima suvremenih pristupa istraživanju ličnosti | seminarski rad |
Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Pismeni ispit | 1,73 | 60% |
Pohađanje nastave | 1,12 | 0% |
Seminarski rad | 1,15 | 40% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz seminarskog rada s 40%, te ocjene iz dva kolokvija s po 30% udjela u konačnoj ocjeni. U slučaju jedne negativne ocjene iz kolokvija, student ili studentica pristupa pisanju pismenog ispita sa 60% udjela u konačnoj ocjeni.
Primjer oblikovanja konačne ocjene iz kolegija Psihologija ličnosti:
Seminarski rad – izvrstan (5)
1. kolokvij ispit – dobar (3)
2. kolokvij - vrlo dobar (4)
Konačna vrijednost izračunava se prema formuli: (5 x 0.4) + (3 x 0.3) + (4 x 0.3) = 2 + 0.9 + 1.2 = 4.1 = vrlo dobar (4)
Student/ica ostvaruje pravo izlaska na završni ispit ako tijekom nastave pripremi i usmeno izloži seminarski rad, te ako je nazočan/na na najmanje 70% održanih nastavnih sati.