Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
PSIHOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 2.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Krupić, Dino | 30 |
0 |
45 |
Cilj je omogućiti studentima stjecanje znanja iz psihologije ličnosti. Kolegij će biti usmjeren na suvremene modele. To će ih osposobiti za praćenje literature i razumijevanje logike istraživanja u području psihologije ličnosti, te koristiti u njihovoj kasnijoj specijalizaciji u različitim područjima primijenjene psihologije.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Uvod u psihologiju ličnosti: Određenje ličnosti, Razine analize u psihologiji ličnosti, Velike teorije i suvremena područja istraživanja. Metode istraživanja u psihologiji ličnosti. Osobine i tipovi ličnosti, Metode za otkrivanje osobina ličnosti. Taksonomija i struktura osobina ličnosti: Eysenckov, Cattellov i Pet-faktorski model, Kružni modeli ličnosti. Stabilnost i promjene osobina ličnosti. Osobine ličnosti i predviđanje ponašanja. Situacionizam, interakcionizam i osobinska psihologija ličnosti. Socio-kognitivni pristup u psihologiji ličnosti. Evolucijski pristup u psihologiji ličnosti. Genetika ponašanja i psihologija ličnosti. Fiziološke osnove temeljnih dimenzija ličnosti. Grayeva teorija osjetljivosti na potkrijepljenje. Cloningerova psiho-biološka teorija. Teorija traženja uzbuđenja. Temperament. Intrapsihička domena u psihologiji ličnosti. Nesvjesni procesi u ličnosti. Dinamika procesa u ličnosti. Obrambeni mehanizmi. Pojam o sebi. Ličnost i kognitivni procesi: Ličnost i procesiranje informacija. Ličnost, kognitivni stilovi i inteligencija. Naučena bespomoćnost. Ličnost i emocionalni procesi. Spol, rod i psihologija ličnosti. Kultura i ličnost. Ličnost i prilagodba. Samoaktualizacija i samodeterminacija. Ličnost i psihološka dobrobit. Ličnost i zdravlje.
predavanja, seminari i radionice
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje, grupna rasprava | slušanje izlaganja, analiza literature, sustavno opažanje | objasniti značenje osnovnih koncepata u psihologiji ličnosti | aktivnost studenata na nastavi, pismeni ispit |
predavanje, grupna rasprava | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | opisati povijest istraživanja ličnosti | aktivnost studenata na nastavi, pismeni ispit |
predavanje, grupna rasprava, radionica | slušanje izlaganja, postavljanje i rješavanje problema, dijaloška metoda | usporediti osnove različitih pristupa ličnosti | aktivnost studenata na nastavi, samostalan seminarski rad, pismeni ispit |
suradničko učenje, radionica, seminarsko izlaganje | suradnja, aktivno sudjelovanje, postavljanje i rješavanje problema, rasprava | razumjeti kompatibilnost temeljnih teorija ličnosti | aktivnost studenata na nastavi, samostalan seminarski rad, pismeni ispit |
seminarsko izlaganje, radionica | aktivno sudjelovanje, samostalna uporaba literature | prirediti prezentacije i radionice o osnovnim konceptima u psihologiji ličnosti | samostalan seminarski rad |
suradničko učenje, grupna rasprava, seminarsko izlaganje | suradnja, aktivno sudjelovanje, odgovorno izvršavanje obaveza, samostalna uporaba literature | iskazati samostalnost i odgovornost prema sadržaju kolegija i obvezama | samostalan seminarski rad |
seminarsko izlaganje, radionica | suradnja, aktivno sudjelovanje, odgovorno izvršavanje obaveza, samostalna uporaba literature, usmeno izlaganje | usporediti klasične teorije ličnosti sa spoznajama suvremene psihologije | samostalan seminarski rad |
Kontinuirano praćenje, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirano praćenje | 1,25 | 40% |
Pismeni ispit | 1,6 | 40% |
Pohađanje nastave | 1,9 | 0% |
Seminarski rad | 1,25 | 20% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz seminarskog rada s 20%, te ocjene iz dva kolokvija s po 40% udjela u konačnoj ocjeni. U slučaju jedne negativne ocjene iz kolokvija, student ili studentica pristupa pisanju pismenog ispita iz cijelog gradiva koje čini 80% udjela u konačnoj ocjeni. Seminarski rad je obvezatan uvjet za pristupanje pismenom ispitu.
Primjer oblikovanja konačne ocjene iz kolegija Uvod u psihologiju ličnosti:
Seminarski rad – izvrstan (5)
1. kolokvij ispit – dobar (3)
2. kolokvij - vrlo dobar (4)
Konačna vrijednost izračunava se prema formuli: (5 x 0.2) + (3 x 0.4) + (4 x 0.4) = 1 + 1.2 + 1.6 = 3.8 = vrlo dobar (4)
Student/ica ostvaruje pravo izlaska na završni ispit ako tijekom nastave pripremi i usmeno izloži seminarski rad, te ako je nazočan/na na najmanje 70% održanih nastavnih sati.