Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
PSIHOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 2.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Babić Čikeš, Ana | 30 |
0 |
30 |
Usvajanje znanja o predmetu, znanstvenoj utemeljenosti i metodama istraživanja razvojne psihologije. Razumijevanje načela, koncepata i teorija psihičkog razvoja.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Razvojna psihologija kao grana psihologijske znanosti. Metode istraživanja. Etička načela istraživanja u razvojnoj psihologiji. Znanstvene spoznaje o prirodi razvojnih promjena povezanih s evolucijskim, povijesnim, a posebnom kalendarskim (ontogeneza) protokom vremena. Discipline unutar razvojne psihologije. Periodizacije razvoja. Biološki i okolinski kontekst razvoja i mehanizmi njihove interakcije. Problemi razvojne psihologije: priroda nasuprot odgoju, kontinuitet nasuprot diskontinuitetu, normativni nasuprot idiografskom pristupu. Razvojne teorije (Piaget, Vigotski , Kohlberg, Freud, Erikson, Watson, Skiner, Bandura; Bronfenbrennerov i Bowlbyev pristup.)
seminari i radionice
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje, usmeno izlaganje, seminarski rad/nacrt istraživanja | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava, imenovanje, definiranje i objašnjavanje osnovnih pojmova, refleksivni osvrt na nastavne sadržaje, samostalna uporaba literature, čitanje i analiza izvora literature, sustavno opažanje, razgovor u skupinama, aktivno sudjelovanje, izrada seminarskog rada/nacrta istraživanja i prezentacije, usmeno izlaganje seminarskog rada/nacrta istraživanja | upotrijebiti osnovne pojmovno-metodološke aparate razvojne psihologije | kolokviji, seminarski rad/nacrt istraživanja, prezentacija, završni ispit |
predavanje, usmeno izlaganje, seminarski rad/nacrt istraživanja, zadatak i analiza literature i znanstveno-stručnih radova | slušanje izlaganja, rasprava, sustavno opažanje, prepoznavanje i primjena specifične metodologije, samostalna uporaba literature, čitanje i analiza izvora literature, sustavno opažanje, razgovor u skupinama, izrada seminarskog rada/nacrta istraživanja i prezentacije, usmeno izlaganje seminarskog rada/nacrta istraživanja | objasniti specifičnosti metodologije istraživanja čovjekovog psihičkog razvoja | kolokviji, seminarski rad/nacrt istraživanja, prezentacija, završni ispit |
predavanje, usmeno izlaganje, seminarski rad/nacrt istraživanja, zadatak i analiza literature i znanstveno-stručnih radova, grupna rasprava | slušanje izlaganja, rasprava, kritička analiza, kategoriziranje koncepata i teorija, samostalna uporaba literature, čitanje i analiza izvora literature, sustavno opažanje, razgovor u skupinama, izrada seminarskog rada/nacrta istraživanja i prezentacije, usmeno izlaganje seminarskog rada/nacrta istraživanja | uspoređivati po različitim kriterijima tradicionalne i suvremene koncepte i teorije razvoja | kolokviji, seminarski rad/nacrt istraživanja, prezentacija, završni ispit |
predavanje, seminarski rad/nacrt istraživanja, zadatak i analiza literature i znanstveno-stručnih radova, grupna rasprava | slušanje izlaganja, rasprava, prepoznavanje i razmatranje različitih razvojnih činitelja, samostalna uporaba literature, čitanje i analiza izvora literature, sustavno opažanje, razgovor u skupinama, izrada seminarskog rada/nacrta istraživanja i prezentacije, usmeno izlaganje seminarskog rada/nacrta istraživanja | identificirati činitelje i procese koji uzrokuju razvojne promjene | kolokviji, seminarski rad/nacrt istraživanja, prezentacija, završni ispit |
predavanje, seminarski rad/nacrt istraživanja, zadatak i analiza literature i znanstveno-stručnih radova, grupna rasprava | slušanje izlaganja, rasprava, odgovorno izvršavanje obveza, aktivno sudjelovanje, samostalna uporaba literature, čitanje i analiza izvora literature, sustavno opažanje, razgovor u skupinama, izrada seminarskog rada/nacrta istraživanja i prezentacije, usmeno izlaganje seminarskog rada/nacrta istraživanja | interpretirati ulogu različitih konteksta u razvoju | kolokviji, seminarski rad/nacrt istraživanja, prezentacija, završni ispit |
predavanje, seminarski rad/nacrt istraživanja, zadatak i analiza literature i znanstveno-stručnih radova, grupna rasprava | suradnja, aktivno sudjelovanje, odgovorno izvršavanje obveza, samostalna uporaba literature | iskazivati samostalnost, kolegijalnost i odgovornost prema sadržaju kolegija i obvezama | kolokviji, seminarski rad/nacrt istraživanja, prezentacija, završni ispit |
Kontinuirana provjera znanja, Kontinuirano praćenje, Pismeni/usmeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirana provjera znanja | 1,5 | 50% |
Kontinuirano praćenje | 0,5 | 0% |
Pismeni/usmeni ispit | 1 | 30% |
Pohađanje nastave | 0,5 | 0% |
Seminarski rad | 0,5 | 20% |
U oblikovanju konačne ocjene za studente na kolegiju Uvod u razvojnu psihologiju uzimaju se u obzir kontinuirano praćenje i provjeravanje znanja (provjere u obliku dva kolokvija) s ukupno 50% udjela u konačnoj ocjeni, seminarski rad i izlaganje s 20% udjela u konačnoj ocjeni i završni ispit s 30% udjela u konačnoj ocjeni.
Skala ocjenjivanja:
61% - 70,9% = dovoljan (2)
71% - 80,9% = dobar (3)
81% - 90,9% = vrlo dobar (4)
91% - 100% = izvrstan (5)
1.kolokvij – vrlo dobar (4)
2.kolokvij – dobar (3)
Seminarski rad i izlaganje – izvrstan (5)
Završni ispit – izvrstan (5)
Konačna vrijednost ocjene izračunava se prema formuli: 0.25 x 4 + 0.25 x 3 + 0.2 x 5 + 0.3 x 5 = 1 + 0.75 + 1 + 1.5 = 4.25 = vrlo dobar (4)
Studenti su obvezni pohađati 70% svih održanih nastavnih sati. Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihova rada prema razrađenom načinu vrednovanja i ocjenjivanja za svaki element, a s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Studenti su za prolaznu konačnu ocjenu obvezni iz svakog pojedinog elemenata praćenja i provjeravanja koji se ocjenjuje ostvariti minimalno 61% (prolazna ocjena dovoljan).
Dodatne informacije:
Završni ispit:
Usmeni ispit: