Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
PSIHOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 1.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Pavela Banai, Irena | 15 |
0 |
15 |
Stjecanje temeljnih znanja o eksperimentu u psihologiji, te razumijevanje i tumačenje podataka dobivenih psihologijskim eksperimentom.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Osnovne metode psihologije: introspekcija i ekstrospekcija. Psihologijski eksperiment. Struktura psihologijskog eksperimenta: problem i hipoteza (radna i nul-hipoteza), nezavisna i zavisna varijabla, relevantni faktori i njihovo moguće djelovanje na zavisnu varijablu. Uloga ispitanika i uloga eksperimentatora u eksperimentu. Kontrola i postupci kontrole u eksperimentu. Faktorijalni i funkcionalni eksperimenti. Valjanost zaključivanja o odnosima nezavisne i zavisne varijable, te generalizacija eksperimentalnih rezultata.
predavanja
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje, grupna rasprava, | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | diferencirati temeljne metode psihologije (introspekciju i ekstrospekciju) | aktivnost studenata u nastavi, pismeni i usmeni ispit |
predavanje, zadatak čitanja i analize primjera | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | opisati psihologijski eksperiment (problem i hipoteze, nezavisna i zavisna varijabla, relevantni faktori) | aktivnost studenata u nastavi, pismeni i usmeni ispit |
predavanje, grupna rasprava | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | osvijestiti osjetljivost ulogu ispitanika i eksperimentatora u eksperimentu | aktivnost studenata u nastavi, pismeni i usmeni ispit |
predavanje, grupna rasprava | slušanje izlaganja, sustavno opažanje, analiza literature, rasprava | procijeniti važnost kontrole faktore koji ugrožavaju valjanost provedenog eksperimenta te smanjuju mogućnost generalizacija eksperimentalnih rezultata | aktivnost studenata u nastavi, pismeni i usmeni ispit |
predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature | razlikovati eksperimentalne nacrte, njihovu ulogu i korištenje | aktivnost studenata u nastavi, pismeni i usmeni ispit |
Kolokvij, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kolokvij | 1 | 50% |
Pismeni ispit | 1 | 30% |
Pohađanje nastave | 0,5 | 0% |
Usmeni ispit | 1 | 30% |
Obaveze i praćenje studenata
Kolokvij, Pismeni ispit, Usmeni ispit, Pohađanje nastave
Izlazak na pismene kolokvije
Tijekom semestra će se održati dva kolokvija s različitim formama pitanja (T-N, nadopunjavanje, višestruki izbor, povezivanje, kraća esejska pitanja)
Usmeni ispit
Da bi mogli pristupiti usmenom ispitu studenti moraju ostvariti prosječni uradak od minimalno 60% točnih odgovora na oba kolokvija – u suprotnom, studenti pristupaju pismenom ispitu te potom usmenom ispitu.
Dakle, neće biti organizirano ponavljanje kolokvija, studenti koji ne ostvare prolaz će u ispitnim rokovima polagati pismeni ispit kao ispravak kolokvija.
Studenti koji ostvare prolaz na kolokvijima, pristupaju samo usmenom ispitu.
Način oblikovanja konačne ocjene:
Završna ocjena se oblikuje na način da prosječni rezultat oba kolokvija ili rezultat pismenog dijela ispita (za one studente koji nisu položili kolokvije) čini 60 %, a usmenog dijela ispita 40 % ocjene
Uspjeh na kolokvijima i pismenom ispitu se izražava u % na sljedeći način:
0-59% - nedovoljan (1)
60-69% - dovoljan (2)
70-79% - dobar (3)
80-89% - vrlo dobar (4)
90-100% - izvrstan (5)
Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:
Studenti su obvezni pohađati 70% održanih nastavnih sati. Ukoliko student ima više neopravdanih izostanaka od dopuštenih 30 % neće dobiti potpis za uredno izvršenje svojih obveza i neće moći pristupiti ispitu.
Obavezna
Milas, G. (2005). Istraživačke metode u psihologiji i drugim društvenim znanostima. Naklada Slap.
Slišković, A. i Burić, I. (2020). Znanstveno istraživanje u psihologiji: vodič za početnike. Sveučilište u Zadru. Dostupno na https://morepress.unizd.hr/books/index.php/press/catalog/book/78
Dopunska
Bujas, Z. (1981). Uvod u metode eksperimentalne psihologije. Školska knjiga.
Rathus, S. A. (2001). Temelji psihologije. Naklada Slap.