Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 2.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Ćurak, Silvija | 30 |
0 |
0 |
|
Sesar, Matea | 0 |
30 |
0 |
Cilj je kolegija upoznati studente s povijesnim razvojem hrvatske fonologije, akcentuacije, morfologije, sintakse i leksikologije. Time će studenti dobiti temeljna znanja iz razvoja hrvatskoga gramatičkog sustava, a bit će im olakšano i razumijevanje hrvatskih tekstova starijih razdoblja. Cilj je kolegija i upoznavanje studenata sa suvremenom metodologijom dijakronijskoga pristupa proučavanju hrvatskoga jezika. Osposobljuje studente za samostalan teorijski rad, za kritički i stvaralački odnos spram jezične teorije. Kolegij također studente upoznaje s praktičnim oblicima rada, sa suvremenim sredstvima i pomagalima koja se upotrebljavaju pri analizi starih tekstova, npr. računalna obrada teksta, izrada čestotnika i sl.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
predavanja, vježbe
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanje zadatak čitanja i analize primjera |
slušanje izlaganja, analiza literature i primjera, razgovor, sustavno opažanje i zaključivanje | analizirati stare hrvatske tekstove | usmeni kolokvij pismeni ispit aktivnost studenata na nastavi |
predavanje | slušanje izlaganja, razgovor | definirati nazivlje iz hrvatske povijesne gramatike | pismeni ispit |
vježba radionica |
sustavno opažanje i zaključivanje, analiza primjera, razgovor | usporediti razvoj hrvatskoga naglasnoga, fonološkoga, morfološkoga i sintaktičkog sustava sa sustavima drugih jezika | aktivnost studenata u nastavi usmeni kolokvij pismeni ispit |
samostalni istraživački zadatak diskusija |
sustavno opažanje i zaključivanje, analiza primjera, izlaganje naučenog, razgovor | prepoznati narječnu stilizaciju starih hrvatskih tekstova | usmeni kolokvij pismeni ispit samostalno istraživanje završno izvješće |
Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Usmeni ispit
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Pismeni ispit | 2 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,5 | 0% |
Usmeni ispit | 1,5 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene u obzir se uzima ocjena ostvarena iz usmenog kolokvija i ocjena iz završnoga pismenog ispita: 30% konačne ocjene čini ocjena iz usmenog kolokvija, a 70% konačne ocjene čini ocjena iz završnoga pisanog ispita.
Student/ica je ostvario/la ocjenu 4 iz usmenog kolokvija i 3 iz završnoga pisanog ispita. Konačna ocjena izračunava se prema formuli: (ocjena iz usmenog kolokvija x 0,3) + (ocjena iz završnoga pisanog ispita x 0,7).
U našem primjeru taj bi izračun izgledao ovako: (4 x 0,3) + (3 x 0,7) = 1,2 + 2,1 = 3,3 = 3.
Konačna ocjena u ovome bi slučaju bila dobar (3).
Student/ica ostvaruje pravo na potpis i pravo izlaska na završni pismeni ispit ako ispuni dva uvjeta: (1) položio/la je usmeni kolokvij; (2) bio/la je nazočan/na na najmanje 70% održanih nastavnih sati.
Studenti su obvezni:
Studentska anketa.