Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 3.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Belaj, Branimir | 30 |
0 |
0 |
|
Kostanjevac, Domagoj | 0 |
30 |
0 |
Upoznati studente
- za samostalan I kritički pristup znanstvenoj literaturi,
- za uspješno obavljanje lektorskih poslova (usmenih I pisanih
- za uspješnu izvedbu osnovnoškolskih i/ili srednjoškolskih nastavnih programa.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Sintaksa, semantika, tekstologija; riječ, sintagma, rečenica, diskurz; obavijesno rečenično ustrojstvo, semantičko rečenično ustrojstvo, gramatičko rečenično ustrojstvo; narav sintaktičkih odnosa; predikat I predikatne kategorije; _iterat; _itera (izravni, neizravni, prijedložni, besprijedložni), priložna oznaka (uz semantičko razvrstavanje); atribut, apozicija, predikatni proširak; nezavisno složena rečenica, zavisno složena rečenica po mjestu uvrštavanja: subjektne, predikatne, objektne, priložne (mjesne, vremenske, uzročne, načinske, pogodbene, posljedične, namjerne, dopusne, poredbene); izrične rečnice, odnosne rečenice; nijekanje, upit, usklik, pasiv, neosobna preoblika (obezličenje)
Red riječi; obvezni, slobodni; neutralan I stilski obilježen red riječi.
predavanja, vježbe
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje, analiza primjera | slušanje izlaganja, analiza primjera, primjena naučenog | objasniti temeljne sintaktičke pojmove | aktivnost studenata u nastavi, kolokvij, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, analiza primjera, skupna rasprava | slušanje izlaganja, analiza primjera, dijaloška metoda | razlikovati rečenične dijelove i vrste rečenica | aktivnost studenata u nastavi, kolokvij, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, analiza primjera, skupna rasprava, samostalni istraživački zadatak | slušanje izlaganja, analiza primjera, dijaloška metoda, analiza izvora literature, aktivno sudjelovanje | prepoznati odstupanja od sintaktičke norme suvremenoga hrvatskog jezika | aktivnost studenata u nastavi, kolokvij, pismeni ispit, usmeni ispit, samostalno istraživanje |
diskusija, skupna rasprava, samostalni istraživački zadatak | analiza primjera, dijaloška metoda, analiza izvora literature, aktivno sudjelovanje | služiti se kroatističkom sintaktičkom jezikoslovnom literaturom | aktivnost studenata u nastavi, esej, samostalno istraživanje |
Kolokvij, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Referat, Usmeni ispit
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kolokvij | 0,6 | 0% |
Pismeni ispit | 1,6 | 40% |
Pohađanje nastave | 1,6 | 0% |
Referat | 0,6 | 20% |
Usmeni ispit | 1,6 | 40% |
U oblikovanju konačne ocjene uzima se u obzir ocjena iz referata, ocjena iz završnoga pismenoga ispita i ocjena iz završnoga usmenoga ispita: 20% konačne ocjene čini ocjena iz referata, 40% konačne ocjene čini ocjena iz završnoga pismenoga ispita i 40% konačne ocjene čini ocjena iz završnoga usmenoga ispita.
Konačna ocjena izračunava se prema formuli: (ref. x 0,2) + (pis. isp. x 0,4) + (usm. isp. x 0,4).
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60% - 69,9% = dovoljan (2), 70% - 79,9% = dobar (3), 80% - 89,9% = vrlo dobar (4), 90% - 100% = izvrstan (5).
Student ostvaruje pravo na potpis i pravo izlaska na završni pismeni i usmeni ispit ako ispuni tri uvjeta: (1) kolokvirao je sadržaj nastave vježbi, (2) izložio je referat koji obuhvaća najmanje tri izvorna znanstvena rada (prema studentovu izboru iz zadanih jezikoslovnih izdanja – navedeni u popisu literature, (3) bio je nazočan na najmanje 80 % održanih nastavnih sati.
Student je dužan pratiti jezikoslovu periodiku, prema vlastitomu izboru: Jezik, Filologija, Suvremena lingvistika, Radovi zavoda za slavensku filologiju, Radovi instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje
Naučeno se provjerava dvama kolokvijima