Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
INFORMATOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 3.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Bosančić, Boris | 30 |
30 |
0 |
Na predavanjima upoznati studente s razvojem metapodataka i njihovom ulogom u oblikovanju, organizaciji, zaštiti i održavanju elektroničkih dokumenata i e-poslovanja. Osposobiti studente da:
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Pojava, značenje i razvoj metapodataka i identifikatora u polju informacijskih znanosti. Definicije, kontekst i uvođenje koncepta metapodataka u odnosu na pet temeljnih ciljeva primjene: opis izvora, pretraživanje informacija, upravljanje primjenom informacijskih aplikacija, vlasništvo i autentifikacija podataka i interoperabilnost i uloga metapodatak u e-poslovanju i marketingu. Uloga XML-a, RDF-a i enkodiranja podataka. Standardi: Dublinski skup elemenata, MARC, DOI, ONIX.
PURL (Persistent Uniform Resorce Locator) (projekt OCLC-a), METS (Metadata Encoding and Transsmision Standard (projekt Library of Congress), Open Archive Intiative (OAI) (organizacija koja se bavi razvojem interoperabilnih standarda za razmjenu metapodataka), URL, ISSN itd.
Generatori metapodataka
predavanja, vježbe
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje | polaganje završnog pismenog ispita, polaganje završnog usmenog ispita | opisati sheme metapodataka različitih zajednica unutar područja informacijskih znanosti | završni pismeni ispit, završni usmeni ispit |
predavanje | polaganje završnog pismenog ispita, polaganje završnog usmenog ispita | razlikovati identifikatore koji su trenutno zastupljeni u mrežnom okruženju | završni pismeni ispit, završni usmeni ispit |
vježbe | kontinuirano praćenje na vježbama, polaganje praktičnog rada | označiti elemente shema metapodataka u različitim formatima pohrane | kontinuirano praćenje na vježbama, praktičan rad |
vježbe | kontinuirano praćenje na vježbama, polaganje praktičnog rada | generirati metapodatke mrežnih izvora pomoću generatora metapodataka | kontinuirano praćenje na vježbama, praktičan rad |
vježbe | kontinuirano praćenje na vježbama, polaganje praktičnog rada | pretvoriti metapodatke mrežnih izvora pomoću generatora metapodataka dostupnih na mreži | kontinuirano praćenje na vježbama, praktičan rad |
vježbe | kontinuirano praćenje na vježbama, polaganje praktičnog rada | objasniti interoperabilnost metapodataka u mrežnom okruženju | kontinuirano praćenje na vježbama, praktičan rad |
predavanje, grupna rasprava | polaganje završnog pismenog ispita, polaganje završnog usmenog ispita | sintetizirati usvojeno znanje | završni pismeni ispit, završni usmeni ispit |
Kontinuirana provjera znanja, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Praktični rad, Usmeni ispit
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirana provjera znanja | 0,7 | 20% |
Pismeni ispit | 1,6 | 40% |
Pohađanje nastave | 1,5 | 0% |
Praktični rad | 1 | 30% |
Usmeni ispit | 0,3 | 10% |
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 200 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 110 ocjenskih bodova ili 55% ocjene.
Po elementima vrednovanja to znači da student može ostvariti sljedeći maksimalan broj ocjenskih bodova: kontinuirano praćenje na vježbama: 40, praktični rad: 60, završni pismeni ispit: 80, završni usmeni ispit: 20.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 110-125 ocjenskih bodova (55%-62%) = dovoljan (2), 126-159 ocjenskih bodova (63%-79%) = dobar (3), 160-179 ocjenskih bodova (80%-89%) = vrlo dobar (4), 180-200 ocjenskih bodova (90%-100%) = izvrstan (5).
Studenti su obvezni pohađati 70% održanih nastavnih sati.
Baza podataka o prisustvovanju nastavi, obavljenim zadatcima, pročitanoj literaturi i aktivnosti studenata; rasprava o sadržaju i načinu organizacije predmeta.