| Studij | Godina |
Semestar |
Status |
|---|---|---|---|
| FILOZOFIJA -PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
ljetni |
obavezan |
| Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
|---|---|---|---|---|
| Balić, Davor | 45 |
0 |
0 |
Upoznati studente s najvažnijim problemima koji su u filozofiji bili zastupljeni od sredine 15. stoljeća do prve polovice 18. stoljeća. U skladu s tim, kolegij će obuhvaćati filozofiju renesanse, empirizma, racionalizma i prosvjetiteljstva. Cilj je da studenti filozofsko mišljenje koje pripada razdoblju renesanse prepoznaju kao obnovu antičke filozofije i prijelaz iz srednjega u novi vijek. Što se tiče empirizma i racionalizma, cilj je da studenti uvide i shvate različitost metoda i filozofskih uvida na kojima predstavnici tih dviju škola mišljenja temelje svoj nauk o spoznaji, kao i to da, primjerice zahvaljujući eksperimentu, kao i otkrićima novih pomagala (teleskop, dalekozor, mikroskop), tek empirizmom i racionalizmom počinje novovjekovna filozofija i znanost. Naposljetku, cilj je da studenti filozofsko mišljenje koje pripada razdoblju prosvjetiteljstva prepoznaju kao ono mišljenje koje je vrhovnim načelom i svrhom svijeta smatralo čovjeka i njegov um, zbog čega su teologija, dogmatika, kršćanstvo i objavljena religija shvaćani kao predrasude, zablude i praznovjerja.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
- povezati temeljne pojmove novovjekovne filozofije
- opisati odabrane aspekte, pravce, predstavnike i pristupe u novovjekovnoj filozofiji
- interpretirati odabrane aspekte, pravce, predstavnike i pristupe u novovjekovnoj filozofiji
- identificirati glavne probleme, pojmove, argumente i teorije unutar pravaca i pristupa novovjekovne filozofije
- protumačiti glavne probleme, pojmove, argumente i teorije unutar pravaca i pristupa novovjekovne filozofije
- objasniti temeljne sadržaje i pristupe unutar i između ključnih teorijskih pravaca novovjekovne filozofije
- primjenjivati standardnu filozofsku terminologiju.
Sadržaji su predavanja i seminara sljedeći:
metafizike na matematiku i fiziku
Nakon upoznavanja sa sadržajem kolegija od studenata se očekuje usvajanje sljedećih znanja, kompetencija i vještina:
obilježja i razlikovanja tih četiriju usmjerenja u povijesti filozofije
predavanja, obrazovanje na daljinu
| 2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4. Metoda procjene |
| predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature |
povezati temeljne pojmove novovjekovne filozofije | aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit |
| predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature |
opisati i interpretirati odabrane aspekte, pravce, predstavnike i pristupe u novovjekovnoj filozofiji |
aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit |
| predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature |
interpretirati odabrane aspekte, pravce, predstavnike i pristupe u novovjekovnoj filozofiji |
aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit |
| predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature |
identificirati glavne probleme, pojmove, argumente i teorije unutar pravaca i pristupa novovjekovne filozofije |
aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit |
| predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature |
protumačiti glavne probleme, pojmove, argumente i teorije unutar pravaca i pristupa novovjekovne filozofije |
aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit |
| predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature |
objasniti temeljne sadržaje i pristupe unutar i između | aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit |
| ključnih teorijskih pravaca novovjekovne filozofije | |||
| predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature |
primjenjivati standardnu filozofsku terminologiju | aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave
| Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
|---|---|---|
| Aktivnost u nastavi | 0,875 | 0% |
| Pismeni ispit | 2 | 0% |
| Pohađanje nastave | 1,125 | 0% |
Rad studenta na predmetu vrednovat će se i ocjenjivati tijekom nastave i na pismenom ispitu. Pismeni ispit donosi 70 % bodova, a pohađanje nastave i aktivnost na nastavi 30 % bodova.
Aktivnost u nastavi, pohađanje nastave, pismeni ispit.
1. Erna Banić-Pajnić (priređivač sveska), Filozofija renesanse, Hrestomatija filozofije, sv. 3 (Zagreb: Školska knjiga, 1996)
2. Vladimir Filipović (ur.), Filozofija renesanse i odabrani tekstovi filozofa, Filozofska hrestomatija, sv. 3 (Zagreb: Nakladni zavod Matice hrvatske, 1956 [1. izd.], 1978 [2.], 1982 [3.] ili 1983 [4. izd.])
3. Vanda Božičević (priređivačica sveska), Filozofija britanskog empirizma, Hrestomatija filozofije, sv. 4 (Zagreb: Školska knjiga, 1996)
4. Damir Barbarić (priređivač sveska), Filozofija racionalizma, Hrestomatija filozofije, sv. 5 (Zagreb: Školska knjiga, 1997)
5. Danilo Pejović, Francuska prosvjetiteljska filozofija i odabrani tekstovi filozofa, Filozofska hrestomatija, sv. 6 (Zagreb: Nakladni zavod Matice hrvatske, 1957 [1. izd.], 1978 [2. izd.], 1982 [3. izd.] ili 1983 [4. izd.])
izvornik priredio, uvod i bilješke napisao Sinan Gudžević (Zagreb: Nova stvarnost, 1998)
izvornika preveo Tomislav Ladan (Zagreb: Demetra, 1993)
Demetra, 2003-2008)
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta. Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studijima i studiranju i Pravilnikom o ustroju i djelovanju sustava za osiguranje kvalitete na Sveučilištu Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku.