Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
INFORMATOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 3.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Gilman Ranogajec, Mirna | 0 |
0 |
30 |
|
Zadravec, Tamara | 30 |
0 |
0 |
Osnovni cilj je osposobiti studente da povezuju znanja i vještine u korištenju informacijskih izvora i sustava s potrebama obrazovanja i obrazovnih sustava.
Studenti će se upoznati s obrazovnom ulogom informacijskih ustanova (knjižnica, arhiva, muzeja) koje su od posebne važnosti za obrazovne ustanove. Upoznat će se s informacijskim izvorima i sustavima za obrazovanje, didaktičkim implikacijama učenja putem virtualnih sustava i s temeljnim nastavnim umijećima vezano uz moguću primjenu informacijskih tehnologija u nastavi i učenju. Upoznat će koncept cjeloživotnog učenja i u europskom kontekstu. Studenti trebaju ovladati:
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Osnovni pojmovi u području odgojnih znanosti. Razumijevanje uloge obrazovanja, cjeloživotno učenje i kompetencije za cjeloživotno učenje. Pismenost i novi oblici pismenosti.
Informacijski izvori za obrazovanje općenito; uloga informacijskih izvora u učenju, znanstvenom radu i istraživanjima. Informacijske usluge i izvori u mrežnom okruženju; kriteriji evaluacije i izbor valjanih obrazovnih informacija. Obrazovanje u realnom i virtualnom okruženju; didaktičke implikacije učenja putem virtualnih sustava. Informacijske i komunikacijske tehnologije u svrhu podizanja kvalitete obrazovanja (eurposki kontekst i dokumenti).
Informacijski sustavi za e-learning, domaći i strani. Korištenje informacijskih tehnologija u nastavi; multimedija i izvori na internetu; razvoj, pristupi i modeli.
Izvori informacija u informacijskim ustanovama i upućivanje u njihovo korištenje; uloga informacijskih ustanova u obrazovanju; organizacija i uporaba referentne zbirke u polju edukacijskih znanosti. Ručna i računalna pretraživanja bibliografskih i ostalih izvora informacija. Informacijski izvori na mreži – opći izvori i izvori za/u obrazovanju, primjerice, obrazovni portali i izvori za nastavu.
Pretraživanja baza podataka, bibliografskih, statističkih i baza punih tekstova u svrhu sadržajne obrade relevantnih radova s temama obrazovanja za pismenost, cjeloživotnog učenja, strategija učenja i izgradnje kurikuluma, učenja na daljinu, obrazovnih politika u EU. Načela i postupci pri pretraživanju ERIC baze, Emerald baze, Social Science Abstract-a, UNESCO IBE Databanks (Internationa Bureau of Education), EURYDICE (Education in Europe Network), OECD Education Database i dr. relevantnih izvora. Upoznavanje rada nekoliko e-learning softvera.
predavanja, seminari i radionice
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje | slušanje izlaganja | postavljati informacijske upite | kontinuirano praćenje aktivnosti studenata u nastavi, pismeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje | slušanje izlaganja, rasprava | pretraživati tiskane i mrežne referentne izvore informacija vezane uz područje obrazovanja | kontinuirano praćenje aktivnosti studenata u nastavi, pismeni ispit |
predavanje, izrada seminarskog rada | slušanje izlaganja, samostalna uporaba literature, rasprava | koristiti metode sadržajne analize i vrednovanja informacijskih izvora za obrazovanje | kontinuirano praćenje aktivnosti studenata u nastavi, seminarski rad zadaća |
predavanje, izrada seminarskog rada, samostalni rad | slušanje izlaganja, samostalna uporaba literature, rasprava, rješavanje problema | koristiti informacijske tehnologije u obrazovanju i nastavi | kontinuirano praćenje aktivnosti studenata u nastavi, seminarski rad, praktičan rad |
predavanje, izrada seminarskog rada, samostalni rad | slušanje izlaganja, samostalna uporaba literature, rasprava, rješavanje problema | oblikovati obrazovne sadržaje u on--line okruženju | kontinuirano praćenje aktivnosti studenata u nastavi, seminarski rad, praktičan rad |
Kontinuirana provjera znanja, Kontinuirano praćenje, Pohađanje nastave, Praktični rad, Seminarski rad, Zadaće
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirana provjera znanja | 1,43 | 40% |
Kontinuirano praćenje | 0,53 | 15% |
Pohađanje nastave | 1,44 | 0% |
Praktični rad | 0,53 | 15% |
Seminarski rad | 0,71 | 20% |
Zadaće | 0,36 | 10% |
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 200 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene.
Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 110 ocjenskih bodova ili 55% ocjene.
Na usmeni ispit može izaći student koji nije zadovoljan ocjenom, a do više ocjene mu nedostaje do 5 bodova (do 2,5% od ukupne ocjene).
Po elementima vrednovanja to znači da student može ostvariti sljedeći maksimalan broj ocjenskih bodova: kontinuirano praćenje (čitanje literature): 30 bodova (2x15); praktičan rad (priprema i održavanje 1 nastavnog sata): 30 bodova; seminarski rad: 40 bodova; zadaća: 20 bodova; kontinuirano provjeravanje znanja (kolokviji): 80 bodova (2x40)
Skala ocjenjivanja je sljedeća: 110-125 ocjenskih bodova (55%-62%) = dovoljan (2), 126-159 ocjenskih bodova (63%-79%) = dobar (3), 160-179 ocjenskih bodova (80%-89%) = vrlo dobar (4), 180-200 ocjenskih bodova (90%-100%) = izvrstan (5).
Student ostvaruje pravo na potpis i polaganje ispita ako je bio prisutan na 70% nastave iz predavanja i 70% nastave iz seminara te je iz elemenata (kontinuirano praćenje-čitanje literature, zadaća, seminarski rad, praktičan rad) ostvario minimalno 62 ocjenska boda. Student koji nije bio na min. 70% nastave i nije ostvario minimum ocjenskih bodova neće dobiti potpis i dužan je sljedeće akademske godine ponovo upisati i odslušati kolegij Informacijski sustavi u obrazovanju.
Da bi uspješno položio kolegij student je dužan uspješno položiti oba kolokvija i postići minimalno 62 ocjenska boda iz elemenata kontinuirano praćenje-čitanje literature, zadaća, seminarski rad, praktičan rad. Seminarski rad, zadaću i praktičan rad obvezan je predati svaki student u zadanom roku ili najkasnije do završetka nastave.
Da bi uspješno položio svaki kolokvij, student treba ostvariti minimalno 24 ocjenska boda na svakom kolokviju.
Baza podataka o prisustvovanju nastavi, obavljenim zadatcima, pročitanoj literaturi i aktivnosti studenata; usmeni razgovori sa studentima. Provođenje ankete o kvaliteti.