Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
INFORMATOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 3.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Dukić, Gordana | 15 |
0 |
0 |
|
Erl Šafar, Marija | 0 |
0 |
15 |
|
Lubina, Tihana | 0 |
0 |
15 |
Predmet ima za cilj osposobiti studente da:
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
U sklopu predmeta studenti se upoznaju s naprednim teorijskim konceptima, pristupima i elementima procesa upravljanja informacijsko-dokumentacijskim ustanovama, sustavima i mrežama. Predstavljaju se modeli upravljanja te razvoj i primjena ekonomskih modela u upravljanju neprofitnim sektorom. Upućuje se na temeljne pojmove i njihove odrednice u području upravljanja, kako su preuzeti iz ekonomske teorije te o njihovoj prilagođenosti upravljačkim situacijama u indormacijsko-dokumentacijskim ustanovama. Predstavljaju se osnovni koncepti i elementi marketinga te razlike između njegove primjene u profitnom i neprofitnom sektoru.
Ukazuje se na tehničke preduvjete, predstavljaju i tumače norme i protokoli koji su nužni za uspješno povezivanje informacijskih ustanova i sustava, a koje utječu na upravljačke odluke i postupke. Analiziraju se primjeri iz razvijenih zemalja te izdvajaju značajnije informacijske mreže i modeli suradnje u Hrvatskoj, kako bi se na primjerima tumačili primijenjeni modeli i upravljački postupci.
Odabrana poglavlja uključuju usporedna istraživanja u području organizacije i upravljanja u pojedinim sustavima i mrežama (npr. OCLC, RLIN, CARNet, mreže na nacionalnoj, regionalnoj i lokalnoj razini), posjete i razgovore sa stručnjacima iz prakse.
U sklopu seminara obrađuju se pitanja evaluacije pojedinih upravljačkih modela i postupaka sa stajališta njihove primjerenosti za upravljanje informacijsko-dokumentacijskim ustanovama, sustavima i mrežama, napose sa stajališta usporedbe i procjene računalnih sustava i aplikacija.
predavanja, seminari i radionice
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | razlikovati pojmove: informacijsko0 dokumentacijska ustanova, sustav i mreža | dva kolokvija ili pismeni završni ispit, usmeni ispit, kontinuirana provjera analize literature |
predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | identificirati različite norme i protokole za razmjenu informacija | dva kolokvija ili pismeni završni ispit, usmeni ispit, kontinuirana provjera analize literature |
seminarsko izlaganje | samostalna upotreba literature pri izradi seminarskog rada, aktivno sudjelovanje na seminarskim raspravištima | kritički ocjenjivati različite upravljačke modele i postupke | seminarski rad, prezentacija seminarskog rada (izlaganje i ppt prezentacija) |
seminarsko izlaganje | samostalna upotreba literature pri izradi seminarskog rada, aktivno sudjelovanje na seminarskim raspravištima | samostalno vrednovati ponuđene proizvode i usluge unutar informacijskog sektora | seminarski rad, prezentacija seminarskog rada (izlaganje i ppt prezentacija) |
Kontinuirana provjera znanja, Pohađanje nastave, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirana provjera znanja | 1,9 | 70% |
Pohađanje nastave | 1,08 | 0% |
Seminarski rad | 1,02 | 30% |
Na kolegiju student može ostvariti maksimalno 200 ocjenskih bodova što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu potrebno je minimalno 110 ocjenskih bodova, odnosno 55%.
Maksimalni broj ocjenskih bodova koje studenti mogu ostvariti za pojedine elemente praćenja i provjeravanja iznosi: kontinuirano provjeravanje znanja (dva kolokvija) ili završni pismeni ispit: 140 bodova, seminarski rad: 60 bodova.
Pretvaranje ocjenskih bodova u ocjenu vrši se prema sljedećoj skali: 110-124 ocjenskih bodova (55%-62%) = dovoljan (2), 125-159 ocjenskih bodova (63%-79%) = dobar (3), 160-179 ocjenskih bodova (80%-89%) = vrlo dobar (4), 180-200 ocjenskih bodova (90%-100%) = izvrstan (5).
Student ostvaruje pravo na potpis i polaganje ispita ako je pohađao barem 70% nastave. Studenti su za prolaznu konačnu ocjenu iz svakog pojedinog elementa praćenja i provjeravanja koji sudjeluju u formiranju ocjene dužni ostvariti minimalno 55% ocjenskih bodova.
Baza podataka o prisustvovanju nastavi, pročitanoj literaturi i aktivnosti studenata; upitnik o sadržaju predmeta, njegovoj primjerenosti stupnju znanja studenata te o zadatcima i metodi grupnog rada.