Odabrane teme iz lingvistike

 

Naziv kolegija:
Odabrane teme iz lingvistike
Šifra ISVU:
289188
Šifra MOZVAG:
ECTS:
3
Jezik izvođenja:
hrvatski
Preduvjeti upisa:
Odsjek:
ODSJEK ZA ENGLESKI JEZIK I KNJIŽEVNOST

Studij
Godina
Semestar
Status
ENGLESKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij)
1.g., 2.g., 3.g.
ljetni
izborni

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Werkmann Horvat , Ana
15
0
30

 

Ciljevi i zadaci:

Cilj je kolegija upoznati studente s temeljnim načelima i granama lingvistike kroz čitanje znanstveno-istraživačkih radova te upoznati studente s različitim znanstvenim pristupima u lingvistici. Namjera je osposobiti studente za kritičko čitanje i razumijevanje znanstveno-istraživačkih radova iz područja lingvistike, kao i pripremiti ih za argumentiranu raspravu o istraživačkim pitanjima, metodama i rezultatima lingvističkih istraživanja.

Ishodi učenja:

Nakon uspješno završenog predmeta student će moći:

  • opisati temeljne fenomene kojima se bavi lingvistika
  • kritički ocijeniti istraživačke metode i pristupe u istraživanju jezika
  • kritički analizirati odabranu relevantnu literaturu
  • usporediti različite metode i pristupe u lingvistici
  • vrednovati istraživačka pitanja, metode i rezultate lingvističkih istraživanja
  • prezentirati istraživačka pitanja, metode i rezultate lingvističkih istraživanja

Sadržaj predmeta:

Kolegij je zamišljen kao kolegij u kojem se studenti po prvi put susreću s čitanjem radova u kojima se opisuju znanstvena istraživanja u području lingvistike. S obzirom na prirodu srednjoškolskog obrazovanja, ali i većine uvodnih jezičnih kolegija na preddiplomskom studiju gdje je fokus na gramatičkom opisu i analizi, većina studenata nije upoznata s recentnim istraživanjima i metodama istraživanja u području lingvistike. Tijekom izvođenja kolegija, nastava će se fokusirati na čitanje recentnih reprezentativnih lingvističkih istraživanja koje će studenti analizirati i prezentirati ostalim studentima pri čemu će se raspravljati o metodama i rezultatima istraživanja te njihovim implikacijama.

Vrste izvođenja nastave:

predavanja, seminari i radionice, obrazovanje na daljinu, samostalni zadatci

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

2. 1. Nastavna aktivnost 2. 2. Aktivnost studenta 2. 3. Ishod učenja 2. 4 Metoda procjene
  • predavanje
  • samostalni rad
  • slušanje predavanja
  • samostalna uporaba i analiza literature
  • opisati temeljne fenomene kojima se bavi lingvistika
  • aktivnost na satu
  • kritički osvrt
  • predavanje
  • samostalni rad
  • grupna rasprava
  • seminar
  • slušanje predavanja
  • rasprava
  • samostalna uporaba i analiza literature
  • pisanje osvrta
  • pisane provjere
  • kritički ocijeniti istraživačke metode i pristupe u istraživanju jezika
  • aktivnost na satu
  • kritički osvrt
  • provjera pročitanog
  • prezentacija
  • predavanje
  • samostalni rad
  • grupna rasprava
  • slušanje predavanja
  • rasprava
  • samostalna uporaba i analiza literature
  • pisanje osvrta
  • kritički analizirati odabranu relevantnu literaturu
  • aktivnost na satu
  • kritički osvrt
  • predavanje
  • samostalni rad
  • grupna rasprava
  • seminar
•             slušanje predavanja
•             rasprava
•             samostalna uporaba i analiza literature
•             pisanje osvrta
•             pisane provjere
  • prezentacija
  • usporediti različite metode i pristupe u lingvistici
  • aktivnost na satu
  • kritički osvrt
  • provjera pročitanog
  • prezentacija
  • predavanje
  • samostalni rad
  • grupna rasprava
  • seminar
•             slušanje predavanja
•             rasprava
•             samostalna uporaba i analiza literature
•             pisanje osvrta
•             pisane provjere
  • prezentacija
  • vrednovati istraživačka pitanja, metode i rezultate lingvističkih istraživanja
  • aktivnost na satu
  • kritički osvrt
  • provjera pročitanog
  • prezentacija
  • predavanje
  • samostalni rad
  • grupna rasprava
  • seminar
•             slušanje predavanja
•             rasprava
•             samostalna uporaba i analiza literature
•             pisanje osvrta
•             pisane provjere
  • prezentacija
  • prezentirati istraživačka pitanja, metode i rezultate lingvističkih istraživanja
  • aktivnost na satu
  • kritički osvrt
  • provjera pročitanog
  • prezentacija

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Aktivnost u nastavi, Esej, Kontinuirana provjera znanja, Pohađanje nastave, Portfolio

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Aktivnost u nastavi 0 0%
Esej 0 0%
Kontinuirana provjera znanja 0 0%
Pohađanje nastave 0 0%
Portfolio 0 0%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

U završnu ocjenu ulazit će aktivnost na nastavi, ocjena prezentacije, pisanog kritičkog osvrta na znanstveni rad te kratkih provjera pročitanih tekstova.

Primjer izračunavanja ocjene:

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

Obaveze studenta na predmetu su sljedeće:

•             redovito pohađanje nastave

•             aktivno sudjelovanje u nastavi

•             čitanje zadane literature

•             izvršavanje zadanih zadataka:

  • Prezentacija
  • Kritički osvrt na znanstveni rad
  • Kratke provjere pročitanog

 

 

Obavezna literatura:

Naslov                                                                                                                                                                                     Broj primjeraka                                            Broj studenata

Aronoff, M., & Rees-Miller, J. (Eds.). (2020). The Handbook of Linguistics. John Wiley & Sons.                                          1 (starije izdanje)                                                    25

Fromkin, V., Rodman, R., & Hyams, N. (2013). An Introduction to Language. (International edition). Wadsworth.                            0                                                                25

Odabrani članci iz časopisa kao što su

Journal of Pragmatics, Journal of Linguistics, Language and Cognition itd.                                                                                         0                                                                 25

Dopunska literatura:

  • Izbor iz relevantnih istraživačkih radova
  • Zufferey, S., & Gygax, P. (Eds.). (2023). The Routledge Handbook of Experimental Linguistics. Taylor & Francis.
  • Allan, K. (Ed.) (2016). The Routledge Handbook of Linguistics. Routledge.
  • Lidz, J., Snyder, W., & Pater, J. (Eds.). (2016). The Oxford Handbook of Developmental Linguistics. OUP.
  • Kaplan, R. B. (Ed.) (2010). The Oxford Handbook of Applied Linguistics. OUP.

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta.

•  Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studiranju i Pravilnikom o unaprjeđivanju i osiguranju kvalitete obrazovanja Sveučilišta.

Ostale informacije: