Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Vlašić, Anđelko | 0 |
0 |
0 |
|
Lovaš, Eldina | 30 |
0 |
15 |
Upoznati studente s povijesnim činjenicama, pojavama, procesima i uzročno-posljedičnim vezama karakterističnima za hrvatsku povijest 18. stoljeća te ih uvesti u metode kritičkog
vrednovanja znanstvene i stručne literature za spomenuto razdoblje.
Nakon uspješno završenog kolegija studenti će moći:
unaprijediti kvalitetu vlastitog pisanog diskursa.
Stanje u Hrvatsko-slavonskoj vojnoj krajini tijekom 18. stoljeća, Istra i Dalmacija tijekom
18. stoljeća, Dubrovačka Republika tijekom 18. stoljeća, otpor habsburškom centralizmu, habsburško-osmanski ratovi tijekom 18. stoljeća, habsburški prosvijećeni apsolutizam, društveno-gospodarske prilike i kultura, institucije i upravni razvoj hrvatskih zemalja u 18.
stoljeću.
predavanja, seminari i radionice, obrazovanje na daljinu, multimedija i mreža, samostalni zadatci, ostalo
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene | ||
---|---|---|---|---|---|
predavanje, heuristički razgovor, rasprava |
usmjereno slušanje, samostalna analiza literature, aktivno sudjelovanje u raspravi |
opisati povijesne događaje iz hrvatske povijesti 18. stoljeća |
kontinuirana provjera znanja, aktivnost na nastavi, seminarski rad |
||
predavanje, seminarsko izlaganje, heuristički razgovor, rasprava | usmjereno slušanje, usmeno izlaganje, aktivno sudjelovanje u raspravi |
|
aktivnost na nastavi, seminarski rad | ||
|
usmjereno slušanje, samostalna analiza literature, aktivno sudjelovanje u raspravi |
objasniti uzroke i posljedice temeljnih događaja u hrvatskoj povijesti 18. stoljeća | aktivnost na nastavi, seminarski rad | ||
predavanje, seminarsko izlaganje, heuristički razgovor, rasprava | usmjereno slušanje, usmeno izlaganje, aktivno sudjelovanje u raspravi | kritički vrednovati društvene i kulturološke fenomene karakteristične za hrvatsku povijest 18. stoljeća |
aktivnost na nastavi, seminarski rad | ||
predavanje, seminarsko izlaganje, heuristički razgovor, rasprava |
|
sistematizirati historiografske spoznaje na području hrvatske političke, gospodarske, društvene i kulturne povijesti 18. stoljeća |
|
||
upućivanje studenata na samostalno proučavanje literature i izvora, rad na tekstu, rasprava |
|
analizirati historiografski tekst | aktivnost na nastavi, seminarski rad | ||
rad na tekstu, rasprava | aktivno sudjelovanje u raspravi | unaprijediti kvalitetu vlastitog pisanog diskursa | aktivnost na nastavi, pismeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Kontinuirana provjera znanja, Pisani ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,3 | 0% |
Kontinuirana provjera znanja | 0,4 | 0% |
Pisani ispit | 0,8 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,1 | 0% |
Seminarski rad | 0,4 | 0% |
Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihova rada prema detaljno razrađenim kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Studenti iz svakog pojedinog elementa praćenja moraju zadovoljiti minimalno propisane kriterije.
Udio pojedinih elemenata vrednovanja u konačnoj ocjeni:
- aktivnost u nastavi 20 %
- seminarski rad 20 %
kontinuirana provjera znanja 20 %
- pismeni ispit 40 %
Neven Budak, Hrvatska i Slavonija u ranome novom vijeku, Zagreb, 2007. (odabrana poglavlja)
Željko Holjevac i Nenad Moačanin, Hrvatsko-slavonska vojna krajina i Hrvati pod vlašću Osmanskoga Carstva u ranome novom vijeku, Zagreb, 2007. (odabrana poglavlja)
Josip Vrandečić i Miroslav Bertoša, Dalmacija, Dubrovnik i Istra u ranome novom vijeku, Zagreb, 2007. (odabrana poglavlja)
Skupina autora, Povijest Hrvata. Od kraja 15. stoljeća do kraja Prvoga svjetskog rata, Zagreb, 2005.
Skupina autora, Hrvatska i Europa. Barok i prosvjetiteljstvo (XVII. I XVIII. Stoljeće), Zagreb, 2003.
Ive Mažuran, Hrvati i Osmansko carstvo, Zagreb, 1998. Josip Adamček, Bune i otpori, Zagreb, 1987.
Karl Kaser, Slobodan seljak i vojnik, sv. I i II, Zagreb, 1997.
Nella Lonza, Pod plaštem pravde. Kaznenopravni sustav Dubrovačke Republike u XVIII. Stoljeću, Dubrovnik, 1997.
Skupina autora, Ljudi 18. stoljeća na hrvatskom prostoru, Zagreb, 2016.
Drago Roksandić, Ivan Mimica, Nataša Štefanec i Vinka Bužančić (ur.), Triplex Confinium 1500 – 1800:
ekohistorija, Split – Zagreb, 2003.
Drago Roksandić, Nataša Štefanec (ur.), Constructing Border Societies on the Triplex Confinium, Budapest, 2000.
Drago Roksandić, Triplex Confinium ili o granicama i regijama hrvatske povijesti, Zagreb, 2003.
Anette Völker-Rasor (ur.), Rani novi vijek, Zagreb, 2016.
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta. Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studijima i studiranju i Pravilnikom o ustroju i djelovanju sustava za osiguranje
kvalitete Sveučilišta.