Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Vlašić, Anđelko | 30 |
0 |
0 |
|
Lovaš, Eldina | 0 |
0 |
15 |
Upoznati studente s povijesnim činjenicama, pojavama, procesima i uzročno-posljedičnim
vezama karakterističnima za hrvatsku povijest 16. i 17. stoljeća te ih uvesti u metode kritičkog vrednovanja znanstvene i stručne literature za spomenuto razdoblje.
Nakon uspješno završenog kolegija studenti će moći:
unaprijediti kvalitetu vlastitog pisanog diskursa.
Osmanska osvajanja hrvatskih zemalja, obilježja osmanske vladavine u hrvatskim zemljama, dolazak Habsburgovaca na hrvatsko prijestolje, obilježja habsburške vladavine u hrvatskim zemljama, uspostava i razvoj Hrvatske i Slavonske vojne krajine, Istra i Dalmacija pod mletačkom vlašću, obilježja mletačke vladavine u Istri i Dalmaciji, Dubrovačka Republika u
16. i 17. stoljeću, uskoci, dalmatinske komune, habsburško-osmanski i mletačko-osmanski ratovi krajem 17. stoljeća i oslobađanje hrvatskih zemalja od osmanske vlasti, društveno-
gospodarske prilike i kultura, institucije i upravni razvoj hrvatskih zemalja u 16. i 17. stoljeću
predavanja, seminari i radionice, obrazovanje na daljinu, multimedija i mreža, samostalni zadatci, ostalo
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene | |
---|---|---|---|---|
|
usmjereno slušanje, samostalna analiza literature, aktivno sudjelovanje u raspravi | opisati povijesne događaje iz hrvatske povijesti 16. i 17. stoljeća |
kontinuirana provjera znanja, aktivnost na nastavi, seminarski rad | |
predavanje, seminarsko izlaganje, heuristički razgovor, rasprava | usmjereno slušanje, usmeno izlaganje, aktivno sudjelovanje u raspravi | usporediti povijesne procese hrvatske povijesti 16. i 17. stoljeća sa suvremenim prilikama |
aktivnost na nastavi, seminarski rad | |
predavanje, heuristički razgovor, rasprava |
usmjereno slušanje, samostalna analiza literature, aktivno sudjelovanje u raspravi |
objasniti uzroke i posljedice temeljnih događaja u hrvatskoj povijesti 16. i 17. stoljeća |
|
|
predavanje, seminarsko izlaganje, heuristički razgovor, rasprava | usmjereno slušanje, usmeno izlaganje, aktivno sudjelovanje u raspravi | kritički vrednovati društvene i kulturološke fenomene karakteristične za hrvatsku povijest 16. i 17. stoljeća |
aktivnost na nastavi, seminarski rad | |
predavanje, seminarsko izlaganje, heuristički razgovor, rasprava | usmjereno slušanje, samostalna analiza literature, usmeno izlaganje, aktivno sudjelovanje u raspravi | sistematizirati historiografske spoznaje na području hrvatske političke, gospodarske, društvene i kulturne povijesti 16. i 17. stoljeća |
aktivnost na nastavi, seminarski rad | |
upućivanje studenata na samostalno proučavanje literature i izvora, rad na tekstu, rasprava |
|
analizirati historiografski tekst | aktivnost na nastavi, seminarski rad | |
rad na tekstu, rasprava | aktivno sudjelovanje u raspravi |
|
aktivnost na nastavi, pismeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Kontinuirana provjera znanja, Pismeni/usmeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,3 | 0% |
Kontinuirana provjera znanja | 0,4 | 0% |
Pismeni/usmeni ispit | 0,8 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,1 | 0% |
Seminarski rad | 0,4 | 0% |
Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihova rada prema detaljno razrađenim kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Studenti iz svakog pojedinog elementa praćenja moraju zadovoljiti minimalno propisane kriterije.
Udio pojedinih elemenata vrednovanja u konačnoj ocjeni:
- aktivnost u nastavi 20 %
- seminarski rad 20 %
- kontinuirana provjera znanja 20 %
pismeni ispit 40 %
Neven Budak, Hrvatska i Slavonija u ranome novom vijeku, Zagreb, 2007. (odabrana poglavlja)
Željko Holjevac i Nenad Moačanin, Hrvatsko-slavonska vojna krajina i Hrvati pod vlašću Osmanskoga Carstva u ranome novom vijeku, Zagreb, 2007. (odabrana poglavlja)
Josip Vrandečić i Miroslav Bertoša, Dalmacija, Dubrovnik i Istra u ranome novom vijeku, Zagreb, 2007. (odabrana poglavlja)
Skupina autora, Povijest Hrvata. Od kraja 15. stoljeća do kraja Prvoga svjetskog rata, Zagreb, 2005.
Nenad Moačanin, Turska Hrvatska, Zagreb, 1999.
Skupina autora, Hrvatska i Europa. Barok i prosvjetiteljstvo (XVII. I XVIII. Stoljeće), Zagreb, 2003.
Ive Mažuran, Hrvati i Osmansko carstvo, Zagreb, 1998.
Josip Adamček, Agrarni odnosi u Hrvatskoj od sredine XV. Do kraja XVII. Stoljeća, Zagreb, 1980.
Josip Adamček, Bune i otpori, Zagreb, 1987.
Wendy Bracewell, Senjski uskoci. Piratstvo, razbojništvo i sveti rat na Jadranu u 16. stoljeću, Zagreb, 1997.
Karl Kaser, Slobodan seljak i vojnik, sv. I i II, Zagreb, 1997.
Milan Kruhek, Krajiške utvrde i obrana Hrvatskog Kraljevstva tijekom 16. stoljeća, Zagreb, 1995.
Nenad Moačanin, Slavonija i Srijem u razdoblju osmanske vladavine, Slavonski Brod, 2001. Hrvoje Petrić, Koprivnica u 17. stoljeću, Samobor, 2005.
Drago Roksandić, Ivan Mimica, Nataša Štefanec i Vinka Bužančić (ur.), Triplex Confinium 1500 – 1800:
ekohistorija, Split – Zagreb, 2003.
Drago Roksandić, Nataša Štefanec (ur.), Constructing Border Societies on the Triplex Confinium, Budapest, 2000.
Drago Roksandić, Triplex Confinium ili o granicama i regijama hrvatske povijesti, Zagreb, 2003.
Nataša Štefanec, Država ili ne. Ustroj Vojne krajine 1578. godine i hrvatsko-slavonski staleži u regionalnoj obrani i politici, Zagreb, 2011.
Nataša Štefanec, Heretik Njegova Veličanstva. Povijest o Jurju IV. Zrinskom i njegovom rodu, Zagreb, 2001.
Anette Völker-Rasor (ur.), Rani novi vijek, Zagreb, 2016.
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta. Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studijima i studiranju i Pravilnikom o ustroju i djelovanju sustava za osiguranje
kvalitete Sveučilišta.