Hrvatska povijest 16. i 17. stoljeća

 

Naziv kolegija:
Hrvatska povijest 16. i 17. stoljeća
Šifra ISVU:
Šifra MOZVAG:
ECTS:
3
Jezik izvođenja:
hrvatski
Preduvjeti upisa:
Odsjek:
ODSJEK ZA POVIJEST

Studij
Godina
Semestar
Status
POVIJEST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij)
2.g.
zimski
obavezan

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Vlašić, Anđelko
30
0
0
Lovaš, Eldina
0
0
15

 

Ciljevi i zadaci:

Upoznati studente s povijesnim činjenicama, pojavama, procesima i uzročno-posljedičnim

vezama karakterističnima za hrvatsku povijest 16. i 17. stoljeća te ih uvesti u metode kritičkog vrednovanja znanstvene i stručne literature za spomenuto razdoblje.

Ishodi učenja:

Nakon uspješno završenog kolegija studenti će moći:

  • opisati povijesne događaje iz hrvatske povijesti 16. i 17. stoljeća
  • usporediti povijesne procese hrvatske povijesti 16. i 17. stoljeća sa suvremenim prilikama
  • objasniti uzroke i posljedice temeljnih događaja u hrvatskoj povijesti 16. i 17. stoljeća
  • kritički vrednovati društvene i kulturološke fenomene karakteristične za hrvatsku povijest 16. i 17. stoljeća
  • sistematizirati historiografske spoznaje na području hrvatske političke, gospodarske, društvene i kulturne povijesti 16. i 17. stoljeća
  • analizirati historiografski tekst

unaprijediti kvalitetu vlastitog pisanog diskursa.

Sadržaj predmeta:

Osmanska osvajanja hrvatskih zemalja, obilježja osmanske vladavine u hrvatskim zemljama, dolazak Habsburgovaca na hrvatsko prijestolje, obilježja habsburške vladavine u hrvatskim zemljama, uspostava i razvoj Hrvatske i Slavonske vojne krajine, Istra i Dalmacija pod mletačkom vlašću, obilježja mletačke vladavine u Istri i Dalmaciji, Dubrovačka Republika u

16. i 17. stoljeću, uskoci, dalmatinske komune, habsburško-osmanski i mletačko-osmanski ratovi krajem 17. stoljeća i oslobađanje hrvatskih zemalja od osmanske vlasti, društveno-

gospodarske prilike i kultura, institucije i upravni razvoj hrvatskih zemalja u 16. i 17. stoljeću

Vrste izvođenja nastave:

predavanja, seminari i radionice, obrazovanje na daljinu, multimedija i mreža, samostalni zadatci, ostalo

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

Nastavna aktivnost Aktivnost studenta Ishod učenja Metoda procjene
predavanje,
heuristički razgovor, rasprava
usmjereno slušanje, samostalna analiza literature, aktivno sudjelovanje u raspravi opisati povijesne
događaje iz hrvatske
povijesti 16. i 17. stoljeća
kontinuirana provjera znanja, aktivnost na nastavi, seminarski rad
predavanje, seminarsko izlaganje, heuristički razgovor, rasprava usmjereno slušanje, usmeno izlaganje, aktivno sudjelovanje u raspravi usporediti povijesne procese hrvatske povijesti
16. i 17. stoljeća sa suvremenim prilikama
aktivnost na nastavi, seminarski rad
predavanje,
heuristički razgovor, rasprava
usmjereno slušanje, samostalna analiza literature, aktivno sudjelovanje u
raspravi
objasniti uzroke i posljedice temeljnih događaja u hrvatskoj
povijesti 16. i 17. stoljeća
aktivnost na nastavi, seminarski rad
predavanje, seminarsko izlaganje, heuristički razgovor, rasprava usmjereno slušanje, usmeno izlaganje, aktivno sudjelovanje u raspravi kritički vrednovati društvene i kulturološke fenomene karakteristične za hrvatsku povijest 16. i
17. stoljeća
aktivnost na nastavi, seminarski rad
predavanje, seminarsko izlaganje, heuristički razgovor, rasprava usmjereno slušanje, samostalna analiza literature, usmeno izlaganje, aktivno sudjelovanje u raspravi sistematizirati historiografske spoznaje na području hrvatske
političke, gospodarske, društvene i kulturne
povijesti 16. i 17. stoljeća
aktivnost na nastavi, seminarski rad
upućivanje studenata na samostalno
proučavanje literature i izvora, rad na tekstu, rasprava
samostalna analiza izvora i literature, aktivno sudjelovanje u raspravi
analizirati historiografski tekst aktivnost na nastavi, seminarski rad
rad na tekstu, rasprava aktivno sudjelovanje u raspravi
unaprijediti kvalitetu vlastitog pisanog diskursa
aktivnost na nastavi, pismeni
ispit

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Aktivnost u nastavi, Kontinuirana provjera znanja, Pismeni/usmeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Aktivnost u nastavi 0,3 0%
Kontinuirana provjera znanja 0,4 0%
Pismeni/usmeni ispit 0,8 0%
Pohađanje nastave 1,1 0%
Seminarski rad 0,4 0%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihova rada prema detaljno razrađenim kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Studenti iz svakog pojedinog elementa praćenja moraju zadovoljiti minimalno propisane kriterije.

Udio pojedinih elemenata vrednovanja u konačnoj ocjeni:

-  aktivnost u nastavi 20 %

-  seminarski rad 20 %

-  kontinuirana provjera znanja 20 %

pismeni ispit 40 %

Primjer izračunavanja ocjene:

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

 

 

Obavezna literatura:

Neven Budak, Hrvatska i Slavonija u ranome novom vijeku, Zagreb, 2007. (odabrana poglavlja)

Željko Holjevac i Nenad Moačanin, Hrvatsko-slavonska vojna krajina i Hrvati pod vlašću Osmanskoga Carstva u ranome novom vijeku, Zagreb, 2007. (odabrana poglavlja)

Josip Vrandečić i Miroslav Bertoša, Dalmacija, Dubrovnik i Istra u ranome novom vijeku, Zagreb, 2007. (odabrana poglavlja)

Dopunska literatura:

Skupina autora, Povijest Hrvata. Od kraja 15. stoljeća do kraja Prvoga svjetskog rata, Zagreb, 2005.

Nenad Moačanin, Turska Hrvatska, Zagreb, 1999.

Skupina autora, Hrvatska i Europa. Barok i prosvjetiteljstvo (XVII. I XVIII. Stoljeće), Zagreb, 2003.

Ive Mažuran, Hrvati i Osmansko carstvo, Zagreb, 1998.

Josip Adamček, Agrarni odnosi u Hrvatskoj od sredine XV. Do kraja XVII. Stoljeća, Zagreb, 1980.

Josip Adamček, Bune i otpori, Zagreb, 1987.

Wendy Bracewell, Senjski uskoci. Piratstvo, razbojništvo i sveti rat na Jadranu u 16. stoljeću, Zagreb, 1997.

Karl Kaser, Slobodan seljak i vojnik, sv. I i II, Zagreb, 1997.

Milan Kruhek, Krajiške utvrde i obrana Hrvatskog Kraljevstva tijekom 16. stoljeća, Zagreb, 1995.

Nenad Moačanin, Slavonija i Srijem u razdoblju osmanske vladavine, Slavonski Brod, 2001. Hrvoje Petrić, Koprivnica u 17. stoljeću, Samobor, 2005.

Drago Roksandić, Ivan Mimica, Nataša Štefanec i Vinka Bužančić (ur.), Triplex Confinium 1500 – 1800:

ekohistorija, Split – Zagreb, 2003.

Drago Roksandić, Nataša Štefanec (ur.), Constructing Border Societies on the Triplex Confinium, Budapest, 2000.

Drago Roksandić, Triplex Confinium ili o granicama i regijama hrvatske povijesti, Zagreb, 2003.

Nataša Štefanec, Država ili ne. Ustroj Vojne krajine 1578. godine i hrvatsko-slavonski staleži u regionalnoj obrani i politici, Zagreb, 2011.

Nataša Štefanec, Heretik Njegova Veličanstva. Povijest o Jurju IV. Zrinskom i njegovom rodu, Zagreb, 2001.

Anette Völker-Rasor (ur.), Rani novi vijek, Zagreb, 2016.

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta. Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studijima i studiranju i Pravilnikom o ustroju i djelovanju sustava za osiguranje

kvalitete Sveučilišta.

Ostale informacije: