| Studij | Godina |
Semestar |
Status |
|---|---|---|---|
| FILOZOFIJA -PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g., 2.g. |
ljetni |
izborni |
| Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
|---|---|---|---|---|
| Balić, Davor | 15 |
0 |
15 |
Cilj je predmeta taj da studentima pruži uvid u filozofska nastojanja hrvatskih mislilaca koji su djelovali od 19. stoljeća (Ante Starčević, Franjo Marković) do kraja 20. stoljeća (Vladimir Filipović, Gajo Petrović, Milan Kangrga). Ta nastojanja bit će sagledana iz perspektive onih postignuća i utjecaja koje su hrvatski filozofi tog razdoblja ostvarili u domovini i u sklopu europske filozofske misli. Studenti će biti upućeni u to da se filozofska težnja hrvatskih mislilaca očituje u njihovu djelovanju na Sveučilištu u Zagrebu, u pisanju filozofskih spisa, u znanstvenim dodirima, kao i u aktivnom sudjelovanju u duhovnim i političkim tendencijama svojega vremena.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
- upoznati povijest i značenje hrvatske filozofije unutar europskog i svjetskog konteksta
- objasniti filozofsku misao hrvatskih filozofa koji djeluju u razdoblju od 19. do kraja 20. stoljeća
- opisati doprinos novijih hrvatskih filozofa hrvatskoj i europskoj filozofskoj misli
- odrediti misaone i političke tendencije novijih hrvatskih filozofa
- iskazati temeljne postavke najvažnijih novijih hrvatskih filozofa tijekom 19. i 20. stoljeća.
- filozofske ideje preporodnog razdoblja tijekom 19. stoljeća (jezik, kultura, narod): Josip Juraj Strossmayer, Ante Starčević
- filozofija na Sveučilištu u Zagrebu: Franjo Marković, Đuro Arnold
- neoskolastički smjer u hrvatskoj filozofiji tijekom 19. i 20. stoljeća: Ante Bauer, Josip Stadler, Stjepan
Zimmermann, Franjo Šanc
- znanstvena filozofija na Sveučilištu u Zagrebu: Albert Bazala, Vladimir Dvorniković, Pavao Vuk-Pavlović, Vladimir Filipović
- sukob na ljevici, s naglaskom na polemike o tendenciji u filozofiji, književnosti i umjetnosti: Miroslav Krleža, Ognjen Prica, Albert Haler
- filozofska promišljanja i strujanja nakon završetka Drugog svjetskog rata: Marijan Petras, Vladimir Filipović, Kruno Krstić, Gajo Petrović, Milan Kangrga
predavanja, seminari i radionice, obrazovanje na daljinu, samostalni zadatci
| 2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4. Metoda procjene |
| predavanje, seminar, samostalni istraživački zadatak, zadatak čitanja i analize primjera |
slušanje izlaganja, analiza literature |
upoznati povijest i značenje hrvatske filozofije unutar europskog i svjetskog konteksta |
aktivnost studenata u nastavi, pisani rad, usmeni ispit |
| predavanje, seminar, samostalni istraživački zadatak, zadatak čitanja i analize primjera |
slušanje izlaganja, analiza literature |
objasniti filozofsku misao hrvatskih filozofa koji djeluju u razdoblju od 19. do kraja 20. stoljeća |
aktivnost studenata u nastavi, pisani rad, usmeni ispit |
| predavanje, seminar, samostalni istraživački zadatak, zadatak čitanja i analize primjera |
slušanje izlaganja, analiza literature |
opisati doprinos novijih hrvatskih filozofa hrvatskoj i europskoj filozofskoj misli |
aktivnost studenata u nastavi, pisani rad, usmeni ispit |
| predavanje, seminar, samostalni istraživački zadatak, zadatak čitanja i analize primjera |
slušanje izlaganja, analiza literature |
odrediti misaone i političke tendencije novijih hrvatskih filozofa | aktivnost studenata u nastavi, pisani rad, usmeni ispit |
| predavanje, seminar, samostalni istraživački zadatak, zadatak čitanja i analize primjera |
slušanje izlaganja, analiza literature |
iskazati temeljne postavke najvažnijih novijih hrvatskih filozofa tijekom 19. i 20. stoljeća |
aktivnost studenata u nastavi, pisani rad, usmeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Usmeni ispit
| Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
|---|---|---|
| Aktivnost u nastavi | 0,25 | 0% |
| Pismeni ispit | 0,5 | 0% |
| Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
| Usmeni ispit | 0,5 | 0% |
Rad studenta na predmetu vrednovat će se i ocjenjivati tijekom nastave te na usmenom i pismenom ispitu. Pismeni i usmeni
ispit donose 50 % bodova, a pohađanje nastave i aktivnost na nastavi 50 % bodova.
1. Franjo Zenko (priređivač sveska), Novija hrvatska filozofija. Hrestomatija filozofije, sv. 10 (Zagreb: Školska knjiga, 1995)
2. Filozofska istraživanja 28/3 (2008), tematski blok: »Suvremena hrvatska filozofija«, str. 513–695.
1. Pavo Barišić (glavni urednik), Otvorena pitanja povijesti hrvatske filozofije, zbornik radova znanstvenoga skupa, Zagreb,
23. – 25. lipnja 1999. (Zagreb: Institut za filozofiju, 2000)
2. Davor Balić, »Prosudbe Miroslava Krleže o Albertu Haleru«, Prilozi za istraživanje hrvatske filozofske baštine 44/1 (87) (2018), str. 143–186.
3. Demian Papo, Hrvoje Potlimbrzović, »Marijan Petras: filozof odgoja, filozof kulture i filozof tehnike«, Filozofska istraživanja 38/2 (Zagreb, 2018), str. 235–246.
Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Priručnikom za osiguravanje i unapređivanje kvalitete rada Filozofskoga fakulteta Osijek. Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima sa svrhom vrednovanja rada nastavnika.