| Studij | Godina |
Semestar |
Status |
|---|---|---|---|
| FILOZOFIJA -PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
ljetni |
obavezan |
| Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
|---|---|---|---|---|
| Papo, Demian | 0 |
0 |
30 |
Pružiti studentima neposredan uvid u sadržaj tekstova nekih od najvažnijih predstavnika filozofije nastale u razdoblju od sredine 15. do prve polovice 18. stoljeća, dakle s tekstovima predstavnika renesansnog, empirističkog, racionalističkog i prosvjetiteljskog filozofskog nazora. Cilj je da studenti u tekstovima koji će biti predmetom analize prepoznaju temeljna obilježja filozofije nastale u razdoblju njihova nastanka. Primjerice, cilj je da u tekstovima renesansnih filozofa prepoznaju želju za obnovom antičke filozofije i ideje koje su obilježile prijelaz iz srednjega u novi vijek, zatim da u tekstovima empirista i racionalista prepoznaju različitost metoda i filozofskih uvida na kojima predstavnici tih dviju škola mišljenja temelje svoj nauk o spoznaji te da uvide da upravo empirizmom i racionalizmom počinju novovjekovna filozofija i znanost, te da u tekstovima filozofa iz razdoblja prosvjetiteljstva prepoznaju začetak mišljenja da je vrhovno načelo i svrha svijeta čovjek i njegov um, zbog čega su u tom razdoblju teologija, dogmatika, kršćanstvo i objavljena religija shvaćani kao predrasude,zablude i praznovjerja.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Sadržaj seminarske nastave bit će sljedeći:
seminari i radionice, obrazovanje na daljinu
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Aktivnost u nastavi, Pohađanje nastave, Seminarski rad
| Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
|---|---|---|
| Aktivnost u nastavi | 0,25 | 0% |
| Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
| Seminarski rad | 1 | 0% |
Aktivnost u nastavi, seminarski rad.
Aktivnost u nastavi, pohađanje nastave, seminarski rad.
1. Giovanni Pico della Mirandola, Govor o dostojanstvu čovjekovu / Oratio de hominis dignitate, s latinskog preveo, izvornik
priredio, uvod i bilješke napisao Sinan Gudžević (Zagreb: Nova stvarnost, 1998)
2. Francis Bacon, Novi organon, preveo Viktor D. Sonnenfeld, prijevod redigirao Vladimir Vratović (Zagreb: Naprijed, 1986)
1. Nicolaus Cusanus, De docta ignorantia / Nikola Kuzanski, O učenom neznanju, uredila Erna Banić-Pajnić, preveli Luka Boršić i Irena Galić (Zagreb: Institut za filozofiju, 2007)
2. Thomas Hobbes, Levijatan, prijevod Borislav Mikulić (Zagreb: Jesenski i Turk, 2004)
3. Jean Jacques Rousseau, Rasprava o porijeklu i osnovama nejednakosti među ljudima; Društveni ugovor, s francuskog preveo Dalibor Foretić (Zagreb: Školska knjiga, 1978)
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta. Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studijima i studiranju i Pravilnikom o ustroju i djelovanju sustava za osiguranje kvalitete na Sveučilištu Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku.