Seminar iz novovjekovne filozofije

 

Naziv kolegija:
Seminar iz novovjekovne filozofije
Šifra ISVU:
288789
Šifra MOZVAG:
ECTS:
2
Jezik izvođenja:
hrvatski
Preduvjeti upisa:
Odsjek:
ODSJEK ZA FILOZOFIJU

Studij
Godina
Semestar
Status
FILOZOFIJA -PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij)
2.g.
ljetni
obavezan

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Papo, Demian
0
0
30

 

Ciljevi i zadaci:

Pružiti studentima neposredan uvid u sadržaj tekstova nekih od najvažnijih predstavnika filozofije nastale u razdoblju od sredine 15. do prve polovice 18. stoljeća, dakle s tekstovima predstavnika renesansnog, empirističkog, racionalističkog i prosvjetiteljskog filozofskog nazora. Cilj je da studenti u tekstovima koji će biti predmetom analize prepoznaju temeljna obilježja filozofije nastale u razdoblju njihova nastanka. Primjerice, cilj je da u tekstovima renesansnih filozofa prepoznaju želju za obnovom antičke filozofije i ideje koje su obilježile prijelaz iz srednjega u novi vijek, zatim da u tekstovima empirista i racionalista prepoznaju različitost metoda i filozofskih uvida na kojima predstavnici tih dviju škola mišljenja temelje svoj nauk o spoznaji te da uvide da upravo empirizmom i racionalizmom počinju novovjekovna filozofija i znanost, te da u tekstovima filozofa iz razdoblja prosvjetiteljstva prepoznaju začetak mišljenja da je vrhovno načelo i svrha svijeta čovjek i njegov um, zbog čega su u tom razdoblju teologija, dogmatika, kršćanstvo i objavljena religija shvaćani kao predrasude,zablude i praznovjerja.

Ishodi učenja:

Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:

  • izložiti osnovne postavke racionalističke metafizike 17. i 18.stoljeća
  •  
  • objasniti obilježja renesansnog filozofskogmišljenja
  • objasniti obilježja empirističkefilozofije
  • objasniti obilježja racionalističkefilozofije
  • objasniti obilježja filozofije nastale u razdobljuprosvjetiteljstva
  • razlikovati renesansno, empirističko, racionalističko i prosvjetiteljsko filozofskomišljenje.

Sadržaj predmeta:

Sadržaj seminarske nastave bit će sljedeći:

  • Nicolaus Cusanus, De docta ignorantia
  • Giovanni Pico della Mirandola, Govor o dostojanstvu čovjekovu
  • Francis Bacon, Novi organon
  • Thomas Hobbes,Levijatan
  • Jean Jacques Rousseau, Društveni ugovor

 

  • Nakon upoznavanja sa sadržajem kolegija od studenata se očekuje usvajanje sljedećih znanja, kompetencija i vještina:
  • teorijska znanja o obilježjima i razlikovanju filozofija renesanse, empirizma, racionalizma i prosvjetiteljstva, s posebnim naglaskom na obilježja i razlikovanja tih četiriju usmjerenja u povijestifilozofije
  • praktičnu vještinu tumačenja i pisanja o određenom problemu koji je zastupljen u ta četiri filozofska usmjerenja.

Vrste izvođenja nastave:

seminari i radionice, obrazovanje na daljinu

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

2. 1. Nastavna aktivnost 2. 2. Aktivnost studenta 2. 3. Ishod učenja 2. 4. Metoda procjene
zadatak čitanja i analize
primjera, samostalni
istraživački zadatak
analiza literature, slušanje izlaganja, vođenje bilješki izložiti osnovne postavke racionalističke metafizike
17. i 18. stoljeća
aktivnost studenata u nastavi, pisani rad
zadatak čitanja i analize primjera, samostalni istraživački zadatak analiza literature, slušanje izlaganja, vođenje bilješki analizirati tekstove predstavnika filozofije nastale u razdoblju od sredine 15. do prve
polovice 18. stoljeća
aktivnost studenata u nastavi, pisani rad
zadatak čitanja i analize
primjera, samostalni
istraživački zadatak
analiza literature, slušanje izlaganja, vođenje bilješki objasniti obilježja
renesansnog filozofskog
mišljenja
aktivnost studenata u nastavi, pisani rad
zadatak čitanja i analize
primjera, samostalni
istraživački zadatak
analiza literature, slušanje izlaganja, vođenje bilješki objasniti obilježja empirističke filozofije aktivnost studenata u nastavi, pisani rad
zadatak čitanja i analize
primjera, samostalni
istraživački zadatak
analiza literature, slušanje izlaganja, vođenje bilješki objasniti obilježja racionalističke filozofije aktivnost studenata u nastavi, pisani rad
zadatak čitanja i analize
primjera, samostalni
istraživački zadatak
analiza literature, slušanje izlaganja, vođenje bilješki objasniti obilježja filozofije
nastale u razdoblju prosvjetiteljstva
aktivnost studenata u nastavi, pisani rad
zadatak čitanja i analize primjera, samostalni istraživački zadatak analiza literature, slušanje izlaganja, vođenje bilješki razlikovati renesansno, empirističko, racionalističko i prosvjetiteljsko filozofsko
mišljenje
aktivnost studenata u nastavi, pisani rad
     
       
       
       
       

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Aktivnost u nastavi, Pohađanje nastave, Seminarski rad

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Aktivnost u nastavi 0,25 0%
Pohađanje nastave 0,75 0%
Seminarski rad 1 0%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

Aktivnost u nastavi, seminarski rad.

Primjer izračunavanja ocjene:

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

Aktivnost u nastavi, pohađanje nastave, seminarski rad.

 

 

Obavezna literatura:

1.  Giovanni Pico della Mirandola, Govor o dostojanstvu čovjekovu / Oratio de hominis dignitate, s latinskog preveo, izvornik

priredio, uvod i bilješke napisao Sinan Gudžević (Zagreb: Nova stvarnost, 1998)

2. Francis Bacon, Novi organon, preveo Viktor D. Sonnenfeld, prijevod redigirao Vladimir Vratović (Zagreb: Naprijed, 1986)

Dopunska literatura:

1.  Nicolaus Cusanus, De docta ignorantia / Nikola Kuzanski, O učenom neznanju, uredila Erna Banić-Pajnić, preveli Luka Boršić i Irena Galić (Zagreb: Institut za filozofiju, 2007)

2.  Thomas Hobbes, Levijatan, prijevod Borislav Mikulić (Zagreb: Jesenski i Turk, 2004)

3. Jean Jacques Rousseau, Rasprava o porijeklu i osnovama nejednakosti među ljudima; Društveni ugovor, s francuskog preveo Dalibor Foretić (Zagreb: Školska knjiga, 1978)

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta. Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studijima i studiranju i Pravilnikom o ustroju i djelovanju sustava za osiguranje kvalitete na Sveučilištu Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku.

Ostale informacije: