| Studij | Godina |
Semestar |
Status |
|---|---|---|---|
| FILOZOFIJA -PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
zimski |
izborni |
| Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
|---|---|---|---|---|
| Potlimbrzović, Hrvoje | 15 |
0 |
15 |
|
| Balić, Davor | 0 |
0 |
0 |
Cilj je kolegija studente na predavanjima uputiti u obilježja i razvoj hrvatske logičke baštine. Za ostvarenje tog cilja studenti će biti upoznati s naucima predstavnika tradicionalne i moderne hrvatske logike, kao i s problemima kojima su oni bili zaokupljeni. Također, cilj je studente na seminarskoj nastavi osposobiti za analizu i kritičko sagledavanje logičkog teksta te za zauzimanje vlastita stava, i to pomoću čitanja izvornih djela hrvatskih logičara i iz perspektive tradicionalne i iz perspektive moderne logike.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
- upoznati povijest i značenje hrvatske filozofije unutar europskog i svjetskog konteksta
- opisati odabrane aspekte povijesnih razdoblja, pravce, predstavnike i pristupe u hrvatskoj logičkoj baštini
- obrazložiti pojavu i razvoj logike i temeljnih rasprava u logici zastupljenih u tradicionalnoj i modernoj hrvatskoj logici
- razviti sposobnost samostalnog i neovisnog sagledavanja problema iz različitih perspektiva te formiranja i zauzimanja stavova
Sadržaji su predavanja i seminara sljedeći:
- obilježja tradicionalne logike u okviru hrvatske logičke baštine
- predstavnici tradicionalne logike u okviru hrvatske logičke baštine
- pristupi i problemi zastupljeni u tradicionalnoj logici u okviru hrvatske logičke baštine
- čitanje izvornih djela iz tradicionalne logike u okviru hrvatske logičke baštine
- obilježja moderne logike u okviru hrvatske logičke baštine
- predstavnici moderne logike u okviru hrvatske logičke baštine
- pristupi i problemi zastupljeni u modernoj logici u okviru hrvatske logičke baštine
- čitanje izvornih djela iz moderne logike u okviru hrvatske logičke baštine.
Nakon upoznavanja sa sadržajem kolegija od studenata se očekuje usvajanje sljedećih znanja, kompetencija i vještina:
- teorijska znanja o obilježjima, pristupima, problemima i predstavnicima hrvatske logičke baštine iz perspektive tradicionalne i moderne logike
praktična znanja o analizi i kritičkom sagledavanju logičkog teksta te o zauzimanju vlastita stava.
predavanja, seminari i radionice
| 2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4. Metoda procjene |
| predavanja, seminari, zadatak čitanja i analize primjera |
slušanje predavanja, analiza literature |
upoznati povijest i značenje hrvatske filozofije unutar europskog i svjetskog konteksta |
aktivnost u nastavi, kolokvij, pismeni ispit |
| predavanja, seminari, zadatak čitanja i analize primjera |
slušanje predavanja, analiza literature |
opisati odabrane aspekte povijesnih razdoblja, pravce, predstavnike i pristupe u hrvatskoj logičkoj baštini |
aktivnost u nastavi, kolokvij, pismeni ispit |
| predavanja, seminari, zadatak čitanja i analize primjera |
slušanje predavanja, analiza literature |
obrazložiti pojavu i razvoj logike i temeljnih rasprava u logici zastupljenih u tradicionalnoj i modernoj hrvatskoj logičkoj baštini |
aktivnost u nastavi, kolokvij, pismeni ispit |
| predavanja, seminari, zadatak čitanja i analize primjera |
slušanje predavanja, analiza literature |
razviti sposobnost samostalnog i neovisnog sagledavanja problema iz različitih perspektiva, te formiranja i zauzimanja stavova |
aktivnost u nastavi, kolokvij, pismeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Kontinuirana provjera znanja, Pismeni ispit, Pohađanje nastave
| Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
|---|---|---|
| Aktivnost u nastavi | 0,25 | 0% |
| Kontinuirana provjera znanja | 0,25 | 0% |
| Pismeni ispit | 0,75 | 0% |
| Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
Kontinuirano praćenje, kolokviji i pismeni ispit.
Pohađanje nastave, aktivnost u nastavi, kolokvij, pismeni ispit.
Prilozi za istraživanje hrvatske filozofske baštine 17/1–2(33–34) (Zagreb, 1991), str. 81–105
Zbog toga što dio literature nije dostupan u osječkim knjižnicama ni u pdf obliku, nastavnici se obvezuju da će studentima osigurati i dostaviti takvu literaturu.
1. Benignus, Georgius / Dragišić, Juraj. 1520/2016. »Artis dialecticaes praecepta vetera ac nova...«, str. 191–224 / »Stara i nova pravila dijalektičkog umijeća...«, preveo Stjepan Krasić, str. 192–225, u: Erna Banić-Pajnić, Bruno Ćurko, Mihaela Girardi-Karšulin, Ivica Martinović (uredili). Juraj Dragišić (Georgius Benignus). Život i djela (Zagreb: Institut za filozofiju, 2016)
2. Bertić, Vatroslav. 1847. Samouka. Pokus pèrvi (U Pešti: Tiskom Josipa Beimela, 1847)
3. Marković, Franjo. 1875/1992. »Logika. Napisao Dr Franjo pl. Marković«. Priredio S.[rećko] Kovač, Prilozi za istraživanje hrvatske filozofske baštine 18/1–2 (35–36) (Zagreb, 1992), str. 247–258
4. Petras, Marijan. 1935. Teorija suda. Radnja odobrena kao disertacija za doktorski ispit na sjednici Fakultetskog Savjeta Univerziteta Kraljevine Jugoslavije u Zagrebu od 3 jula 1935 prema referatu članova ispitnog odbora: Dr. Alberta Bazale, Dr. Stjepana Matičevića, Dr. Ramira Bujasa (Zagreb: Tisak Štamparije »Gaj«, 1935)
5. Devide, Vladimir. 1972. Matematička logika. Prvi dio (klasična logika sudova), drugo nepromijenjeno izdanje (Beograd: Matematički institut, 1972)
6. Bošković, Ruđer. 1996. De continuitatis lege. O zakonu neprekidnosti. Preveo Josip Talanga (Zagreb: Školska knjiga,
1996)
7. Kovač, Srećko. 2005. Logičko-filozofijski ogledi (Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2005)
8. Lauc, Davor. 2020. Neizrazite logike u povijesnim istraživanjima: primjer analize nepreciznih temporalnih odrednica neizrazitim skupovima i dubokim učenjem (Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, 2020).
** Zbog toga što dio literature nije dostupan u osječkim knjižnicama ni u pdf obliku, nastavnici se obvezuju da će studentima osigurati i dostaviti takvu literaturu.
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta. Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studijima i studiranju i Pravilnikom o ustroju i djelovanju sustava za osiguranje kvalitete na Sveučilištu Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku. Praćenje i analiza kvalitete sadržaja predmeta u skladu s procjenom vijeća Odsjeka za filozofiju.