Povijest starije hrvatske filozofije

 

Naziv kolegija:
Povijest starije hrvatske filozofije
Šifra ISVU:
286443
Šifra MOZVAG:
ECTS:
2
Jezik izvođenja:
hrvatski
Preduvjeti upisa:
Odsjek:
ODSJEK ZA FILOZOFIJU

Studij
Godina
Semestar
Status
FILOZOFIJA -PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij)
1.g., 2.g.
zimski
izborni

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Papo, Demian
15
0
15

 

Ciljevi i zadaci:

Cilj je predmeta taj da studentima pruži uvid u filozofska nastojanja hrvatskih mislilaca od 12. stoljeća (Herman Dalmatin) do kraja 18. stoljeća (Ruđer Josip Bošković). Ta nastojanja bit će sagledana iz perspektive onih postignuća i utjecaja koje su hrvatski filozofi tog razdoblja ostvarili u domovini i u sklopu europske filozofske misli. Studenti će biti upućeni u to da se filozofska težnja hrvatskih mislilaca očituje u njihovu djelovanju na europskim sveučilištima (Bologna, Padova, Ferrara, Rim, Beč, Pariz, London), u pisanju filozofskih spisa kojima doprinose razvoju europske filozofske misli (posebice Frane Petrić i Ruđer Bošković), kao i u znanstvenim dodirima te aktivnom sudjelovanju u duhovnim i političkim tendencijama svojega vremena (primjerice Juraj Dragišić, Pavao Skalić, Matija Vlačić Ilirik).

Ishodi učenja:

Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:

  • upoznati povijest i značenje hrvatske filozofije unutar europskog i svjetskogkonteksta
  • objasniti filozofsku misao hrvatskih filozofa koji djeluju u razdoblju od 12. do kraja 18.stoljeća
  • opisati doprinos starijih hrvatskih filozofa hrvatskoj i europskoj filozofskojmisli
  • odrediti misaone i političke tendencije starijih hrvatskihfilozofa
  • interpretirati temeljne postavke najvažnijih starijih hrvatskih filozofa tijekompovijesti
  • identificirati filozofske tradicije u starijoj hrvatskojfilozofiji.

Sadržaj predmeta:

-          skolastički i arapski aristotelizam tijekom 12. stoljeća: Herman Dalmatin

-          rana renesansa: Ivan Stojković, Benedikt Kotruljević, Juraj Dragišić

-          zrela renesansa: Marko Marulić, Federik Grisogono, Pavao Skalić, Frane Petrić

-          renesansni platonizam i aristotelizam

-          protestantizam i hermeneutika: Andrija Dudić, Matija Vlačić Ilirik

-          kasna renesansa: Juraj Dubrovčanin, Nikola Vitov Gučetić, Marko Antun de Dominis

-          filozofske discipline u opusu hrvatskih mislilaca 17. stoljeća: Matija Frkić, Juraj Križanić

-           obilježja filozofskih disciplina, posebice filozofije prirode tijekom 18. stoljeća: Ruđer Bošković i Benedikt Stay

Vrste izvođenja nastave:

predavanja, seminari i radionice, obrazovanje na daljinu, samostalni zadatci

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

2. 1. Nastavna aktivnost 2. 2. Aktivnost studenta 2. 3. Ishod učenja 2. 4. Metoda procjene
predavanje, seminar, samostalni istraživački zadatak, zadatak čitanja i analize
primjera
slušanje izlaganja, analiza
literature
upoznati povijest i
značenje hrvatske
filozofije unutar europskog i svjetskog konteksta
aktivnost studenata u nastavi, pismeni rad, usmeni ispit
predavanje, seminar, samostalni istraživački zadatak, zadatak čitanja i analize
primjera
slušanje izlaganja, analiza
literature
objasniti filozofsku misao hrvatskih filozofa koji djeluju u razdoblju od 12.
do kraja 18. stoljeća
aktivnost studenata u nastavi, pismeni rad, usmeni ispit
predavanje, seminar, samostalni istraživački zadatak, zadatak čitanja i analize
primjera
slušanje izlaganja, analiza
literature
opisati doprinos starijih hrvatskih filozofa hrvatskoj i europskoj filozofskoj
misli
aktivnost studenata u nastavi, pismeni rad, usmeni ispit
predavanje, seminar, samostalni istraživački zadatak, zadatak čitanja i analize
primjera
slušanje izlaganja, analiza
literature
odrediti misaone i političke tendencije starijih hrvatskih filozofa aktivnost studenata u nastavi, pismeni rad, usmeni ispit
predavanje, seminar,
samostalni istraživački zadatak,
slušanje izlaganja, analiza
literature
interpretirati temeljne
postavke najvažnijih
aktivnost studenata u nastavi, pismeni rad,
usmeni ispit
 
zadatak čitanja i analize
primjera
  starijih hrvatskih filozofa tijekom povijesti  
predavanje, seminar, samostalni istraživački zadatak, zadatak čitanja i analize
primjera
slušanje izlaganja, analiza
literature
identificirati filozofske tradicije u starijoj hrvatskoj filozofiji aktivnost studenata u nastavi, pismeni rad, usmeni ispit
     
       
       
       
       

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Usmeni ispit

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Aktivnost u nastavi 0 0%
Pismeni ispit 0,5 0%
Pohađanje nastave 0,75 0%
Usmeni ispit 0,5 0%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

Rad studenta na predmetu vrednovat će se i ocjenjivati tijekom nastave te na usmenom i pismenom ispitu. Pismeni i usmeni ispit donose 50 % bodova, a pohađanje nastave i aktivnost na nastavi 50 % bodova.

Primjer izračunavanja ocjene:

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

 

 

Obavezna literatura:

1.  Franjo Zenko (priređivač sveska), Starija hrvatska filozofija. Hrestomatija filozofije, sv. 9 (Zagreb: Školska knjiga, 1997)

2.  Pavo Barišić (glavni urednik), Otvorena pitanja povijesti hrvatske filozofije, zbornik radova znanstvenoga skupa, Zagreb, 23. – 25. lipnja 1999. (Zagreb: Institut za filozofiju, 2000)

Dopunska literatura:

1. Erna Banić-Pajnić, Mihaela Girardi Karšulin, Marko Josipović (uredili), Magnum miraculum – homo (Veliko čudo – čovjek): humanističko-renesansna problematika čovjeka u djelima hrvatskih renesansnih filozofa (Zagreb: Hrvatska sveučilišna naklada, 1995)

2.   Davor Balić, Etički nauk Marka Marulića (Zagreb – Križevci: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti – Zavod za znanstvenoistraživački i umjetnički rad Koprivničko-križevačke županije, 2016). Ivan Golub, »Pojam filozofije u Jurja Križanića«, Bogoslovska smotra 37/3-4 (Zagreb, 1967), str. 469–475.

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Priručnikom za osiguravanje i unapređivanje kvalitete rada

Filozofskoga fakulteta Osijek. Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima sa svrhom vrednovanja rada

nastavnika.

Ostale informacije: