Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Jelaš, Danijel | 30 |
0 |
15 |
Upoznati studente s najrelevantnijim povijesnim činjenicama, pojavama i procesima
vezanim za hrvatsku povijest razvijenog i kasnog srednjeg vijeka te ključnim povijesnim
izvorima, radovima i teorijskim konceptima na kojima se temelje suvremene historiografske
spoznaje.
Nakon uspješno završenoga kolegija studenti će moći:
-opisati ključne događaje, pojave i procese na prostoru Hrvatske u razvijenom i
kasnom srednjem vijeku
-razmotriti ključne događaje, pojave i procese na prostoru Hrvatske u razvijenom i
kasnom srednjem vijeku u širem vremenskom i geografskom kontekstu
-identificirati uzročno-posljedične veze između ključnih događaja, pojava i procesa
-objasniti ključne historiografske probleme i teorijske koncepte vezane za hrvatsku
povijest razvijenog i kasnog srednjeg vijeka
-interpretirati najvažnije povijesne izvore za hrvatsku povijest razvijenog i kasnog
srednjeg vijeka
suprotstaviti različita interpretacijska rješenja i koncepte u historiografiji
napisati stručni rad na temu iz hrvatske povijesti razvijenog i kasnog srednjeg vijeka
-primijeniti načela historiografskog diskursa i standardnu terminologiju vezanu za
hrvatsku povijest razvijenog i kasnog srednjeg vijeka u pismenom i usmenom
izražavanju
-utvrditi važnost etičkog postupanja i primjene etičkih načela u znanstvenom i
stručnom radu.
Vremenski, prostorni i tematski okvir kolegija. Pregled historiografije i najvažnijih izvora.
Povijest institucija. Hrvatski krajevi u 12. stoljeću. Hrvatski krajevi u prvoj polovici 13.
stoljeća, vrijeme zlatnih bula, slavonski regnum. Doba oligarhije na prijelazu iz 13. u 14.
stoljeće i dolazak Anžuvinaca na vlast. Ludovik I. Karlo Drački. Kraljice Elizabeta i Marija.
Borbe za prijestolje potkraj 14. stoljeća. Vrijeme Žigmunda Luksemburškog i nagovještaj
novog razdoblja. Hrvatski krajevi sredinom 15. stoljeća, ratovi s Osmanlijama, Mletačka
vlast u Dalmaciji. Vrijeme Marije Korvina. Jagelovići i konačni slom Ugarsko-Hrvatskog
Kraljevstva. Gospodarski i društveni odnosi u Hrvatskoj, Dalmaciji i Slavoniji.
predavanja, seminari i radionice, obrazovanje na daljinu, terenska nastava, multimedija i mreža, mentorski rad, samostalni zadatci, konzultacije, ostalo
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene | ||
---|---|---|---|---|---|
predavanje, seminarsko izlaganje, heuristički razgovor, rasprava | usmjereno slušanje, samostalna analiza literature, pisani rad, usmeno izlaganje, aktivno sudjelovanje u raspravi |
opisati ključne događaje, pojave i procese na prostoru Hrvatske u razvijenom i kasnom srednjem vijeku |
aktivnost na nastavi, pismeni ispit, seminarski rad, referat |
||
predavanje, seminarsko izlaganje, heuristički razgovor, rasprava | usmjereno slušanje, samostalna analiza literature, pisani rad, usmeno izlaganje, aktivno sudjelovanje u raspravi |
razmotriti ključne događaje, pojave i procese na prostoru Hrvatske u razvijenom i kasnom srednjem vijeku u širem vremenskom i geografskom kontekstu |
aktivnost na nastavi, pismeni ispit, seminarski rad, referat |
||
predavanje, seminarsko izlaganje, heuristički razgovor, rasprava | usmjereno slušanje, samostalna analiza literature, pisani rad, usmeno izlaganje, aktivno sudjelovanje u raspravi |
identificirati uzročno- posljedične veze između ključnih događaja, pojava i procesa |
aktivnost na nastavi, pismeni ispit, seminarski rad, referat |
||
|
usmjereno slušanje, samostalna analiza literature, pisani rad, usmeno izlaganje, aktivno sudjelovanje u raspravi |
objasniti ključne historiografske probleme i teorijske koncepte vezane za hrvatsku povijest razvijenog i kasnog srednjeg vijeka |
aktivnost na nastavi, pismeni ispit, seminarski rad, referat |
||
|
usmjereno slušanje, samostalna analiza literature, pisani rad, usmeno izlaganje, aktivno sudjelovanje u raspravi |
interpretirati najvažnije povijesne izvore za hrvatsku povijest razvijenog i kasnog srednjeg vijeka |
aktivnost na nastavi, pismeni ispit, seminarski rad, referat |
||
|
usmjereno slušanje, samostalna analiza literature, pisani rad, usmeno izlaganje, aktivno sudjelovanje u raspravi |
suprotstaviti različita interpretacijska rješenja i koncepte u historiografiji |
aktivnost na nastavi, pismeni ispit, seminarski rad, referat |
||
upućivanje studenata na samostalno proučavanje literature i izvora |
samostalna analiza izvora i literature, pisani rad, |
napisati stručni rad na temu iz hrvatske povijesti razvijenog i kasnog srednjeg vijeka |
seminarski rad |
||
upućivanje studenata na samostalno proučavanje literature i izvora, seminarsko proučavanje literature i zvora, seminarsko izlaganje , heuristički razgovor, rasprava |
samostalna analiza literature, pisani rad, usmeno izlaganje, aktivno sudjelovanje u raspravi |
primijeniti načela historiografskog diskursa i standardnu terminologiju vezanu za hrvatsku povijest razvijenog i kasnog srednjeg vijeka u pismenom i usmenom izražavanju |
seminarski rad, referat |
||
upućivanje studenata na samostalno proučavanje proučavanje literature i zvora, seminarsko izlaganje , heuristički razgovor, rasprava |
samostalna analiza literature, pisani rad, usmeno izlaganje, aktivno sudjelovanje u raspravi |
utvrditi važnost etičkog postupanja i primjene etičkih načela u znanstvenom i stručnom radu |
seminarski rad, referat |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Referat
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,1 | 0% |
Pismeni ispit | 1,5 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,1 | 0% |
Referat | 0,3 | 0% |
Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihova rada prema detaljno razrađenim kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Studenti iz elementa pohađanje nastave, pismeni ispit, seminarski rad i seminarsko izlaganje (referat) moraju zadovoljiti minimalno propisane kriterije.
Udio pojedinih elemenata vrednovanja u konačnoj ocjeni:
- seminarski rad 15 %
- seminarsko izlaganje (referat) 15 %
- pismeni ispit 70 %
Studenti aktivnim i konstruktivnim sudjelovanjem u nastavi mogu ostvariti dodatne bodove
Povijest Hrvata: Prva knjiga: Srednji vijek. Ur. Franjo Šanjek. Zagreb: Školska knjiga, 2003. (odabrana poglavlja)
Vrijeme sazrijevanja, vrijeme razaranja: hrvatske zemlje u kasnom srednjem vijeku. Ur. Marija Karbić. Zagreb: Matica Hrvatska, 2019. (odabrana poglavlja)
Naslov Broj primjeraka Broj studenata
Povijest Hrvata: Prva knjiga: Srednji vijek 16 40
Vrijeme sazrijevanja, vrijeme razaranja: hrvatske zemlje 7 40
u kasnom srednjem vijeku
Josip Adamček. Agrarni odnosi u Hrvatskoj od sredine XV. do kraja XVII stoljeća. Zagreb: Jugoslavenska akademija znanosti i umjetnosti, Centar za povijesne znanosti Sveučilišta – Odjel za hrvatsku povijest; Sveučilišna naklada Liber, 1980.
Mladen Ančić. Putanja klatna: Ugarsko-Hrvatsko Kraljevstvo i Bosna u XIV. stoljeću. Zadar, Mostar: Zavod za povijesne znanosti HAZU u Zadru, 1997.
Tomislav Bali, Slavonski meandar, prostor i pojam Slavonije u XIII. stoljeću. Zagreb: Srednja Europa, 2014.
Lovorka Čoralić, „U okrilju Privedre – Mletačka republika i hrvatski Jadran“, Povijesni prilozi 37 (2009): 11–41.
Pál Engel. The Realm of St Stephen: A History of Medieval Hungary: 895-1526. London, New York: I. B. Tauris & Co, 2001.
Borislav Grgin. Počeci rasapa: Matijaš Korvin i srednjovjekovna Hrvatska. Zagreb: Ibis grafika, 2002.
Hrvatski povijesni atlas. Ur. Vlatka Dugački, Krešimir Regan. Zagreb: Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2018.
Damir Karbić, Marija Karbić. The Laws and Customs of Medieval Croatia and Slavonia: A Guide to the Extant Sources. London: UCL School of Slavonic and East European Studies, 2013.
Izvori za hrvatsku povijest do 1526. Prir. Nada Klaić. Zagreb: Školska knjiga, 1972 (ili Zagreb: Fortuna, 2019).
Nada Klaić. Povijest Hrvata u razvijenom srednjem vijeku. Zagreb, Školska knjiga, 1976.
Tomislav Raukar. Hrvatsko srednjovjekovlje: prostor ljudi, ideje. Zagreb, Školska knjiga, 1997.
Tomislav Raukar. Studije o Dalmaciji u srednjem vijeku. Split: Književni krug, 2007.
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta. Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studijima i studiranju i Pravilnikom o ustroju i djelovanju sustava za osiguranje kvalitete Sveučilišta