Školska praksa iz povijesti

 

Naziv kolegija:
Školska praksa iz povijesti
Šifra ISVU:
Šifra MOZVAG:
ECTS:
5
Jezik izvođenja:
hrvatski
Preduvjeti upisa:
Odslušane Metodičke vježbe iz povijesti.
Odsjek:
ODSJEK ZA POVIJEST

Studij
Godina
Semestar
Status
POVIJEST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer)
2.g.
ljetni
obavezan

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Jelaš, Danijel
0
0
0
Filipović, Sergej
0
30
0

 

Ciljevi i zadaci:

Cilj je kolegija osposobiti studente za sudjelovanje u nastavnom procesu u osnovnim i srednjim školama.

Ishodi učenja:

Nakon uspješno završenoga kolegija studenti će moći:
-
održati nastavni sat povijesti u školi
-
raspravljati o samostalno izvedenim nastavnim jedinicama
-
vrednovati prednosti i nedostatke održanih nastavnih sati povijesti
-
prosuditi vlastitu uspješnost u održavanju nastavnih sati povijesti
-
pravilno se služiti pedagoškom dokumentacijom
-
primijeniti stečene spoznaje u razumijevanju praktičnih problema
-
pokazati samostalnost i odgovornost pri izvršavanju zadaća uz istodobni razvoj sposobnosti timskog rada.

Sadržaj predmeta:

Pedagoška dokumentacija, izrada nastavnih priprema za sat povijesti, održavanje nastavnih sati povijesti, samovrednovanje nastavnog sata povijesti.

Vrste izvođenja nastave:

vježbe, obrazovanje na daljinu, mentorski rad, samostalni zadatci

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

Nastavna aktivnost Aktivnost studenta Ishod učenja Metoda procjene
vježbe izlaganje, razgovor, vježbanje održati nastavni sat povijesti u školi obrazac za praćenje nastavnog sata
vježbe izlaganje, razgovor, vježbanje primijeniti stečene spoznaje u razumijevanju praktičnih problema obrazac za praćenje nastavnog sata
vježbe izlaganje, razgovor, vježbanje pokazati samostalnost i odgovornost pri izvršavanju zadaća uz istodobni razvoj sposobnosti timskog rada obrazac za praćenje nastavnog sata
mentorski rad analiza, rasprava raspravljati o samostalno izvedenim nastavnim jedinicama razgovor sa studentom
mentorski rad analiza, rasprava vrednovati prednosti i nedostatke održanih nastavnih sati povijesti razgovor sa studentom
mentorski rad analiza, rasprava prosuditi vlastitu uspješnost u održavanju nastavnih sati povijesti razgovor sa studentom
mentorski rad pisanje pripreme pripremiti nastavni sat povijesti obrazac nastavne pripreme
mentorski rad razgovor pravilno se služiti pedagoškom dokumentacijom razgovor sa studentom

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Pohađanje nastave, Praktični rad

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Pohađanje nastave 0,75 0%
Praktični rad 4,25 0%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

Studentima se vrednuje i ocjenjuje njihov rad, a prema detaljno razrađenim kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Udjeli pojedinih elemenata vrednovanja u konačnoj ocjeni iskazani ECTS skalom ocjenjivanja: izvedba oglednog nastavnog sata 100 %.

Primjer izračunavanja ocjene:

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

 

 

Obavezna literatura:

S. Koren, Čemu nas uči povijest?, Zagreb, 2014.
M. Marinović, Nastava povijesti usmjerena prema ishodima učenja, Zagreb, 2014.
Kurikulum nastavnog kolegija Povijest za osnovne škole i gimnazije u Republici Hrvatskoj, 2019.

Dopunska literatura:

L. Bognar, M. Matijević, Didaktika, Zagreb, 2002.
H. Klippert, Kako uspješno učiti u timu, Zagreb, 2001.
R. J. Marzano, D. J. Pickering, J. E. Pollock, Nastavne strategije, Zagreb, 2006.
M. Matijević, D. Radovanović, Nastava usmjerena na učenika, Zagreb, 2011.
W. Mattes, Rutinski planirati – učinkovito poučavati, Zagreb, 2007.
C. Meyer, Didaktika razredne kvake, Zagreb, 2002.
V. Poljak, Didaktika, Zagreb, 1988.
I. Rendić Miočević, Učenik – istražitelj prošlosti, Zagreb, 2005.
D. Trškan, Provjera znanja i ocjenjivanje u nastavi povijesti, Zagreb, 2005.
M. Vrbetić, Nastava povijesti u teoriji i praksi, Zagreb, 1968.
Međukolegijni kurikulumi
Metodički priručnici za nastavnike osnovnih i srednjih škola
Udžbenici povijesti za osnovne i srednje škole

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Jedinstvena sveučilišna studentska anketa. Uvažavanje mišljenja studenata o obujmu i realizaciji programa, načinima realizacije te mogućnostima studenata da utječu na realizaciju. Provođenje anonimne ankete sa studentima nakon završetka kolegija, analiza uspješnosti studenata.

Ostale informacije: