Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 2.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Jelaš, Danijel | 0 |
0 |
0 |
|
Filipović, Sergej | 0 |
30 |
0 |
Cilj je kolegija osposobiti studente za sudjelovanje u nastavnom procesu u osnovnim i srednjim školama.
Nakon uspješno završenoga kolegija studenti će moći:
-
održati nastavni sat povijesti u školi
-
raspravljati o samostalno izvedenim nastavnim jedinicama
-
vrednovati prednosti i nedostatke održanih nastavnih sati povijesti
-
prosuditi vlastitu uspješnost u održavanju nastavnih sati povijesti
-
pravilno se služiti pedagoškom dokumentacijom
-
primijeniti stečene spoznaje u razumijevanju praktičnih problema
-
pokazati samostalnost i odgovornost pri izvršavanju zadaća uz istodobni razvoj sposobnosti timskog rada.
Pedagoška dokumentacija, izrada nastavnih priprema za sat povijesti, održavanje nastavnih sati povijesti, samovrednovanje nastavnog sata povijesti.
vježbe, obrazovanje na daljinu, mentorski rad, samostalni zadatci
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
---|---|---|---|
vježbe | izlaganje, razgovor, vježbanje | održati nastavni sat povijesti u školi | obrazac za praćenje nastavnog sata |
vježbe | izlaganje, razgovor, vježbanje | primijeniti stečene spoznaje u razumijevanju praktičnih problema | obrazac za praćenje nastavnog sata |
vježbe | izlaganje, razgovor, vježbanje | pokazati samostalnost i odgovornost pri izvršavanju zadaća uz istodobni razvoj sposobnosti timskog rada | obrazac za praćenje nastavnog sata |
mentorski rad | analiza, rasprava | raspravljati o samostalno izvedenim nastavnim jedinicama | razgovor sa studentom |
mentorski rad | analiza, rasprava | vrednovati prednosti i nedostatke održanih nastavnih sati povijesti | razgovor sa studentom |
mentorski rad | analiza, rasprava | prosuditi vlastitu uspješnost u održavanju nastavnih sati povijesti | razgovor sa studentom |
mentorski rad | pisanje pripreme | pripremiti nastavni sat povijesti | obrazac nastavne pripreme |
mentorski rad | razgovor | pravilno se služiti pedagoškom dokumentacijom | razgovor sa studentom |
Pohađanje nastave, Praktični rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
Praktični rad | 4,25 | 0% |
Studentima se vrednuje i ocjenjuje njihov rad, a prema detaljno razrađenim kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Udjeli pojedinih elemenata vrednovanja u konačnoj ocjeni iskazani ECTS skalom ocjenjivanja: izvedba oglednog nastavnog sata 100 %.
S. Koren, Čemu nas uči povijest?, Zagreb, 2014.
M. Marinović, Nastava povijesti usmjerena prema ishodima učenja, Zagreb, 2014.
Kurikulum nastavnog kolegija Povijest za osnovne škole i gimnazije u Republici Hrvatskoj, 2019.
L. Bognar, M. Matijević, Didaktika, Zagreb, 2002.
H. Klippert, Kako uspješno učiti u timu, Zagreb, 2001.
R. J. Marzano, D. J. Pickering, J. E. Pollock, Nastavne strategije, Zagreb, 2006.
M. Matijević, D. Radovanović, Nastava usmjerena na učenika, Zagreb, 2011.
W. Mattes, Rutinski planirati – učinkovito poučavati, Zagreb, 2007.
C. Meyer, Didaktika razredne kvake, Zagreb, 2002.
V. Poljak, Didaktika, Zagreb, 1988.
I. Rendić Miočević, Učenik – istražitelj prošlosti, Zagreb, 2005.
D. Trškan, Provjera znanja i ocjenjivanje u nastavi povijesti, Zagreb, 2005.
M. Vrbetić, Nastava povijesti u teoriji i praksi, Zagreb, 1968.
Međukolegijni kurikulumi
Metodički priručnici za nastavnike osnovnih i srednjih škola
Udžbenici povijesti za osnovne i srednje škole
Jedinstvena sveučilišna studentska anketa. Uvažavanje mišljenja studenata o obujmu i realizaciji programa, načinima realizacije te mogućnostima studenata da utječu na realizaciju. Provođenje anonimne ankete sa studentima nakon završetka kolegija, analiza uspješnosti studenata.