| Studij | Godina |
Semestar |
Status |
|---|---|---|---|
| POVIJEST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 2.g. |
zimski |
obavezan |
| Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
|---|---|---|---|---|
| Njari, Denis | 0 |
0 |
0 |
|
| Filipović, Sergej | 0 |
45 |
0 |
Cilj je kolegija praktično osposobiti studente za izvedbu nastavnog sata povijesti u osnovnim i srednjim školama.
Nakon uspješno završenoga kolegija studenti će moći:
-
pripremiti simulirani nastavni sat povijesti
-
održati simulirani nastavni sat povijesti
-
analizirati nastavne sate povijesti
-
povezati teorijska i praktična metodička znanja
-
uočiti potencijalne probleme u izvođenju nastavnih sati povijesti
-
primijeniti stečene spoznaje u razumijevanju praktičnih problema.
Izrada nastavne pripreme za sat povijesti, simulacije nastavnih sati povijesti, vrednovanje nastavnih sati povijesti, samovrednovanje nastavnog sata povijesti.
vježbe, obrazovanje na daljinu, samostalni zadatci, konzultacije, ostalo
| Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
|---|---|---|---|
| vježbe | izlaganje, razgovor, vježbanje | održati simulirani nastavni sat povijesti | obrazac za praćenje nastavnog sata |
| vježbe | izlaganje, razgovor, vježbanje | povezati teorijska i praktična metodička znanja | obrazac za praćenje nastavnog sata |
| vježbe | izlaganje, razgovor, vježbanje | primijeniti stečene spoznaje u razumijevanju praktičnih problema | obrazac za praćenje nastavnog sata |
| rasprava | analiza, rasprava | analizirati nastavne sate povijesti | aktivnost na nastavi |
| rasprava | analiza, rasprava | uočiti potencijalne probleme u izvođenju nastavnih sati povijesti | aktivnost na nastavi |
| samostalni zadaci | pisanje pripreme | pripremiti simulirani nastavni sat povijesti | obrazac nastavne pripreme |
Aktivnost u nastavi, Pohađanje nastave, Praktični rad
| Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
|---|---|---|
| Aktivnost u nastavi | 0,25 | 0% |
| Pohađanje nastave | 1,125 | 0% |
| Praktični rad | 0,625 | 0% |
Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihova rada, a prema detaljno razrađenim kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Studenti iz svakog pojedinog elementa praćenja moraju zadovoljiti minimalno propisane kriterije s kojima su upoznati i koji su im javno dostupni.
Udjeli pojedinih elemenata vrednovanja u konačnoj ocjeni iskazani ECTS skalom ocjenjivanja:
aktivnost u nastavni 20 %
simulacija nastavnog sata 60 %
nastavna priprema 20 %
S. Koren, Čemu nas uči povijest?, Zagreb, 2014.
M. Marinović, Nastava povijesti usmjerena prema ishodima učenja, Zagreb, 2014.
Kurikulum nastavnog kolegija Povijest za osnovne škole i gimnazije u Republici Hrvatskoj, 2019.
Međukolegijni kurikulumi
L. Bognar, M. Matijević, Didaktika, Zagreb, 2002.
H. Klippert, Kako uspješno učiti u timu, Zagreb, 2001.
R. J. Marzano, D. J. Pickering, J. E. Pollock, Nastavne strategije, Zagreb, 2006.
M. Matijević, D. Radovanović, Nastava usmjerena na učenika, Zagreb, 2011.
W. Mattes, Rutinski planirati – učinkovito poučavati, Zagreb, 2007.
C. Meyer, Didaktika razredne kvake, Zagreb, 2002.
V. Poljak, Didaktika, Zagreb, 1988.
I. Rendić Miočević, Učenik – istražitelj prošlosti, Zagreb, 2005.
D. Trškan, Provjera znanja i ocjenjivanje u nastavi povijesti, Zagreb, 2005.
M. Vrbetić, Nastava povijesti u teoriji i praksi, Zagreb, 1968.
Metodički priručnici za nastavnike osnovnih i srednjih škola
Udžbenici povijesti za osnovne i srednje škole
Jedinstvena sveučilišna studentska anketa. Uvažavanje mišljenja studenata o obujmu i realizaciji programa, načinima realizacije te mogućnostima studenata da utječu na realizaciju. Provođenje anonimne ankete sa studentima nakon završetka kolegija, analiza uspješnosti studenata.