Metodičke vježbe iz povijesti

 

Naziv kolegija:
Metodičke vježbe iz povijesti
Šifra ISVU:
Šifra MOZVAG:
ECTS:
2
Jezik izvođenja:
hrvatski
Preduvjeti upisa:
Upisana II. godina studija.
Odsjek:
ODSJEK ZA POVIJEST

Studij
Godina
Semestar
Status
POVIJEST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer)
2.g.
zimski
obavezan

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Njari, Denis
0
0
0
Filipović, Sergej
0
45
0

 

Ciljevi i zadaci:

Cilj je kolegija praktično osposobiti studente za izvedbu nastavnog sata povijesti u osnovnim i srednjim školama.

Ishodi učenja:

Nakon uspješno završenoga kolegija studenti će moći:
-
pripremiti simulirani nastavni sat povijesti
-
održati simulirani nastavni sat povijesti
-
analizirati nastavne sate povijesti
-
povezati teorijska i praktična metodička znanja
-
uočiti potencijalne probleme u izvođenju nastavnih sati povijesti
-
primijeniti stečene spoznaje u razumijevanju praktičnih problema.

Sadržaj predmeta:

Izrada nastavne pripreme za sat povijesti, simulacije nastavnih sati povijesti, vrednovanje nastavnih sati povijesti, samovrednovanje nastavnog sata povijesti.

Vrste izvođenja nastave:

vježbe, obrazovanje na daljinu, samostalni zadatci, konzultacije, ostalo

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

Nastavna aktivnost Aktivnost studenta Ishod učenja Metoda procjene
vježbe izlaganje, razgovor, vježbanje održati simulirani nastavni sat povijesti obrazac za praćenje nastavnog sata
vježbe izlaganje, razgovor, vježbanje povezati teorijska i praktična metodička znanja obrazac za praćenje nastavnog sata
vježbe izlaganje, razgovor, vježbanje primijeniti stečene spoznaje u razumijevanju praktičnih problema obrazac za praćenje nastavnog sata
rasprava analiza, rasprava analizirati nastavne sate povijesti aktivnost na nastavi
rasprava analiza, rasprava uočiti potencijalne probleme u izvođenju nastavnih sati povijesti aktivnost na nastavi
samostalni zadaci pisanje pripreme pripremiti simulirani nastavni sat povijesti obrazac nastavne pripreme

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Aktivnost u nastavi, Pohađanje nastave, Praktični rad

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Aktivnost u nastavi 0,25 0%
Pohađanje nastave 1,125 0%
Praktični rad 0,625 0%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihova rada, a prema detaljno razrađenim kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Studenti iz svakog pojedinog elementa praćenja moraju zadovoljiti minimalno propisane kriterije s kojima su upoznati i koji su im javno dostupni.
Udjeli pojedinih elemenata vrednovanja u konačnoj ocjeni iskazani ECTS skalom ocjenjivanja:
aktivnost u nastavni 20 %
simulacija nastavnog sata 60 %
nastavna priprema 20 %

Primjer izračunavanja ocjene:

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

 

 

Obavezna literatura:

S. Koren, Čemu nas uči povijest?, Zagreb, 2014.
M. Marinović, Nastava povijesti usmjerena prema ishodima učenja, Zagreb, 2014.
Kurikulum nastavnog kolegija Povijest za osnovne škole i gimnazije u Republici Hrvatskoj, 2019.
Međukolegijni kurikulumi

Dopunska literatura:

L. Bognar, M. Matijević, Didaktika, Zagreb, 2002.
H. Klippert, Kako uspješno učiti u timu, Zagreb, 2001.
R. J. Marzano, D. J. Pickering, J. E. Pollock, Nastavne strategije, Zagreb, 2006.
M. Matijević, D. Radovanović, Nastava usmjerena na učenika, Zagreb, 2011.
W. Mattes, Rutinski planirati – učinkovito poučavati, Zagreb, 2007.
C. Meyer, Didaktika razredne kvake, Zagreb, 2002.
V. Poljak, Didaktika, Zagreb, 1988.
I. Rendić Miočević, Učenik – istražitelj prošlosti, Zagreb, 2005.
D. Trškan, Provjera znanja i ocjenjivanje u nastavi povijesti, Zagreb, 2005.
M. Vrbetić, Nastava povijesti u teoriji i praksi, Zagreb, 1968.
Metodički priručnici za nastavnike osnovnih i srednjih škola
Udžbenici povijesti za osnovne i srednje škole

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Jedinstvena sveučilišna studentska anketa. Uvažavanje mišljenja studenata o obujmu i realizaciji programa, načinima realizacije te mogućnostima studenata da utječu na realizaciju. Provođenje anonimne ankete sa studentima nakon završetka kolegija, analiza uspješnosti studenata.

Ostale informacije: