Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 2.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Njari, Denis | 0 |
0 |
0 |
|
Filipović, Sergej | 0 |
45 |
0 |
Cilj je kolegija praktično osposobiti studente za izvedbu nastavnog sata povijesti u osnovnim i srednjim školama.
Nakon uspješno završenoga kolegija studenti će moći:
-
pripremiti simulirani nastavni sat povijesti
-
održati simulirani nastavni sat povijesti
-
analizirati nastavne sate povijesti
-
povezati teorijska i praktična metodička znanja
-
uočiti potencijalne probleme u izvođenju nastavnih sati povijesti
-
primijeniti stečene spoznaje u razumijevanju praktičnih problema.
Izrada nastavne pripreme za sat povijesti, simulacije nastavnih sati povijesti, vrednovanje nastavnih sati povijesti, samovrednovanje nastavnog sata povijesti.
vježbe, obrazovanje na daljinu, samostalni zadatci, konzultacije, ostalo
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
---|---|---|---|
vježbe | izlaganje, razgovor, vježbanje | održati simulirani nastavni sat povijesti | obrazac za praćenje nastavnog sata |
vježbe | izlaganje, razgovor, vježbanje | povezati teorijska i praktična metodička znanja | obrazac za praćenje nastavnog sata |
vježbe | izlaganje, razgovor, vježbanje | primijeniti stečene spoznaje u razumijevanju praktičnih problema | obrazac za praćenje nastavnog sata |
rasprava | analiza, rasprava | analizirati nastavne sate povijesti | aktivnost na nastavi |
rasprava | analiza, rasprava | uočiti potencijalne probleme u izvođenju nastavnih sati povijesti | aktivnost na nastavi |
samostalni zadaci | pisanje pripreme | pripremiti simulirani nastavni sat povijesti | obrazac nastavne pripreme |
Aktivnost u nastavi, Pohađanje nastave, Praktični rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,25 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,125 | 0% |
Praktični rad | 0,625 | 0% |
Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihova rada, a prema detaljno razrađenim kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Studenti iz svakog pojedinog elementa praćenja moraju zadovoljiti minimalno propisane kriterije s kojima su upoznati i koji su im javno dostupni.
Udjeli pojedinih elemenata vrednovanja u konačnoj ocjeni iskazani ECTS skalom ocjenjivanja:
aktivnost u nastavni 20 %
simulacija nastavnog sata 60 %
nastavna priprema 20 %
S. Koren, Čemu nas uči povijest?, Zagreb, 2014.
M. Marinović, Nastava povijesti usmjerena prema ishodima učenja, Zagreb, 2014.
Kurikulum nastavnog kolegija Povijest za osnovne škole i gimnazije u Republici Hrvatskoj, 2019.
Međukolegijni kurikulumi
L. Bognar, M. Matijević, Didaktika, Zagreb, 2002.
H. Klippert, Kako uspješno učiti u timu, Zagreb, 2001.
R. J. Marzano, D. J. Pickering, J. E. Pollock, Nastavne strategije, Zagreb, 2006.
M. Matijević, D. Radovanović, Nastava usmjerena na učenika, Zagreb, 2011.
W. Mattes, Rutinski planirati – učinkovito poučavati, Zagreb, 2007.
C. Meyer, Didaktika razredne kvake, Zagreb, 2002.
V. Poljak, Didaktika, Zagreb, 1988.
I. Rendić Miočević, Učenik – istražitelj prošlosti, Zagreb, 2005.
D. Trškan, Provjera znanja i ocjenjivanje u nastavi povijesti, Zagreb, 2005.
M. Vrbetić, Nastava povijesti u teoriji i praksi, Zagreb, 1968.
Metodički priručnici za nastavnike osnovnih i srednjih škola
Udžbenici povijesti za osnovne i srednje škole
Jedinstvena sveučilišna studentska anketa. Uvažavanje mišljenja studenata o obujmu i realizaciji programa, načinima realizacije te mogućnostima studenata da utječu na realizaciju. Provođenje anonimne ankete sa studentima nakon završetka kolegija, analiza uspješnosti studenata.