Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
INFORMATOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 2.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Badurina, Boris | 15 |
30 |
0 |
Studenti trebaju steći osnovna znanja i vještine potrebne za oblikovanje, izgradnju i održavanje baza podataka, a poglavito trebaju:
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Studenti se upoznaju s osnovnim teorijskim konceptima, načelima, ciljevima i pristupima oblikovanju i uporabi baza podataka. S obzirom na važnost podataka u informacijskome okruženju pregledno će se izložiti osnovna načela pohrane i rukovanja podatcima u bazama podataka. Studentima će se omogućiti uvid u dostupne sustave za upravljanje bazama podataka, pri čemu se im se protumačiti vrste podataka, upravljački sustavi, logički slogovi, datoteke, tabele i katalozi te rad s logičkim shemama.
Studentima će se predstaviti odabrane korisnički orijentirane baze podataka i izdvojiti zanimljivi pristupi analizi korisničkih zahtjeva, oblikovanju podataka, očuvanju integriteta podataka i njihovoj zaštiti. Bit će riječi i o višestruko korisničkim bazama podataka i sustavima za upravljanje bazama podataka – DBMS.
Na vježbama studenti će se osposobljavati za samostalno oblikovanje i izgradnju jednostavnijih tekstualnih i numeričkih baza podataka te za analizu potreba, oblikovanje dokumenata, modeliranje podataka, sadržaj i strukturu zapisa i odabir softvera. Vježbe iz izgradnje baze podataka u MS okruženju (Access + SQL Server) – SELECT naredba, znakovi komparacije i razvrstavanje prikaza, varijable i funkcije, mijenjanje, brisanje i dodavanje zapisa te upiti nad više tablica.
predavanja, vježbe
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanja | slušanje predavanja i sudjelovanje u raspravama | razlučiti osnovne razvojne pravce u teoriji i praksi baza podataka | ocjenjivanje pismenog ispita |
predavanja | slušanje predavanja i sudjelovanje u raspravama | analizirati potrebe zamišljenog naručitelja | ocjenjivanje pismenog ispita |
seminarsko izlaganje | izrada seminarskog rada i sudjelovanje na radionicama | prepoznavati prednosti i nedostatke pojedinih baza podataka | rješavanje problema na odabranim primjerima |
vježbe | vježbanje praktičnih zadataka na realnim primjerima | oblikovati jednostavnije tekstualne i numeričke baze podataka | ocjenjivanje kolokvija |
Kolokvij, Pismeni ispit, Pohađanje nastave
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kolokvij | 2,55 | 66% |
Pismeni ispit | 1,32 | 34% |
Pohađanje nastave | 1,13 | 0% |
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 200 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 110 ocjenskih bodova ili 55% ocjene.
Po elementima vrednovanja to znači da student može ostvariti sljedeći maksimalan broj ocjenskih bodova: Kolokviji: 132, Završni pismeni ispit: 68.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 110-129 ocjenskih bodova (55%-65%) = dovoljan (2), 130-159 ocjenskih bodova (65%-80%) = dobar (3), 160-179 ocjenskih bodova (80%-90%) = vrlo dobar (4), 180-200 ocjenskih bodova (90%-100%) = izvrstan (5).
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 110-129 ocjenskih bodova (55%-65%) = dovoljan (2), 130-159 ocjenskih bodova (65%-80%) = dobar (3), 160-179 ocjenskih bodova (80%-90%) = vrlo dobar (4), 180-200 ocjenskih bodova (90%-100%) = izvrstan (5).
Studenti su obvezni pohađati 70% održanih nastavnih sati.
Baza podataka o prisustvovanju nastavi, kritički komentari ostalih studenata o priređenoj bazi; upitnik