Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
INFORMATOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 2.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Erl Šafar, Marija | 15 |
30 |
15 |
|
Lubina, Tihana | 0 |
0 |
15 |
|
Lacović, Darko | 0 |
0 |
0 |
Predmet ima za cilj:
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
U sklopu predmeta studenti upoznaju osnove teorija o organizaciji s posebnim osvrtom na organizaciju informacijskih ustanova i informacijsko-dokumentacijskih sustava i mreža. Predstavlju se teorijska i praktična iskustva u organizaciji velikih, srednjih i malih ustanova s posebnim osvrtom na njihovu strukturu, raspodjele zadaća, upravljanje i odnose s javnošću. Studentima se ukazuje na razlike u organizaciji profitnih i neprofitnih ustanova u informacijskome sektoru.
Upućuje se na raznorodne definicije informacijskih sustava i mreža (sa stajališta akademskog osoblja, tehničkog osoblja, telekomunikacijskih mreža i sl.). Studenti se upoznaju s organizacijom posebnih službi i usluga za posebne skupine korisnika.
U drugome dijelu, studenti se upoznaju s osnovnim postupcima i metodama poslovanja u informacijskim ustanovama (knjižnicama, srhivima, muzejima, informacijsko-dokumentacijskim centrima, centrima za evaluaciju informacija, knjižarama, nakladničkim tvrtama i dr.. Posebana se pažnja posvećuje metodama i tehnikama izgradnje zbirki građe i informacija u informacijskim ustanovama te pitanjima kooperativne izgradnje fondova, integracije e-izvora, diobe informacija, te sa sustavima za opskrbu dokumentima, poglavito sa stajališta njihove organizacije i upravljanja.
Upoznaju se s osnovnim ekonomskim čimbenicima pri planiranju i održavanju informacijskih sustava te vođenju informacijskih ustanova. Obrađuju se i osnovna pitanja upravljanja ljudskim potencijalima, poglavito sa stajališta timskoga rada.
Odabrana poglavlja uključuju usporedna istraživanja u području organizacije i upravljanja u pojedinim informacijskim ustanovama (npr. Hrvatskim državnim arhivom, Nacionalnom i sveučilišnom knjižnicom, Muzejskim dokumentacijskim centrom, Hrvatskim državnim arhivom, HIDRA-om, CARNetom), posjete i razgovore sa stručnjacima iz prakse na lokalnoj i nacionalnoj razini.
Predviđen je kratak povijesni pregled suradnje među informacijskim ustanovama, s posebnim osvrtom na ciljeve i oblike suradnje, prednosti i nedostatke pojedinih pristupa i modela.
predavanja, seminari i radionice, vježbe
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje | slušanje izlaganja, praćenje literature, sustavno opažanje i zaključivanje | definirati najvažnija načela izgradnje i vođenja informacijskih ustanova | dva kolokvija. aktivnost studenata u nastavi, procjena sustavnog praćenja preporučene literature |
seminarsko izlaganje | samostalna upotreba literature, oblikovanje pismenog rada, prezentacija | analizirati prednosti i nedostatke pojedinih organizacijskih modela | samostalno istraživanje, pisani seminarski rad, izlaganje |
vježbe u računalnoj učionici | sustavno opažanje i zaključivanje, postavljanje i rješavanje problema | vrednovati usluge informacijskih ustanova | aktivnost studenata u nastavi, ocjena praktičnog rada na vježbama |
terensko istraživanje | sustavno opažanje i zaključivanje, postavljanje i rješavanje problema, simulacija | izrađivati samostalno prijedlog poslovnog plana manje ustanove ili odjela | pisano izvješće o provedbi zadatka |
rješavanje problema na primjerima iz prakse | sustavno opažanje i zaključivanje, postavljanje i rješavanje problema, simulacija | izrađivati samostalno prijedloge za rješenje zadanih problema u hipotetskim okolnostima | pisano izvješće o provedbi zadatka |
Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Praktični rad, Seminarski rad, Usmeno izlaganje
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Pismeni ispit | 1,8 | 50% |
Pohađanje nastave | 1,5 | 0% |
Praktični rad | 0,7 | 20% |
Seminarski rad | 0,7 | 20% |
Usmeno izlaganje | 0,3 | 10% |
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 200 ocjenskih bodova, što čini 100 % ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 110 ocjenskih bodova ili 55 % ocjene.
Po elementima vrednovanja to znači da student može ostvariti sljedeći maksimalan broj ocjenskih bodova: praktičan rad na vježbama: 40; izlaganje: 20; seminarski rad: 40; pismena provjera znanja: 100.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 110-125 ocjenskih bodova (55%-62%) = dovoljan (2), 126-159 ocjenskih bodova (63%-79%) = dobar (3), 160-179 ocjenskih bodova (80%-89%) = vrlo dobar (4), 180-200 ocjenskih bodova (90%-100%) = izvrstan (5).
Student ostvaruje pravo na potpis i polaganje ispita u slučaju ispunjavanja dvaju preduvjeta: (1) mora pohađati 70 % nastave i (2) predati seminarski rad.
Baza podataka o prisustvovanju nastavi, obavljenom terenskom pilot istraživanju, pročitanoj literaturi i aktivnosti studenata; upitnik o kolokviju na WebCT-u i stajalištima studenata u odnosu na kolokvije u učionici