Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
INFORMATOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 1.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Hasenay, Damir | 30 |
0 |
0 |
|
Horvat, Ines | 0 |
15 |
15 |
Predmet ima za cilj upoznati studente s osnovnim obilježjima znanosti i s metodologijom znanstveno- istraživačkog rada.
Očekuje se da studenti:
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Znanost i znanstveno istraživački rad. Osnovna obilježja znanosti. Klasifikacija znanosti. Znanstvena komunikacija. Znanstveni časopisi. Elektronički časopisi.
Vrste znanstvenih istraživanja. Odabir teme istraživanja. Odabir i pregled izvora. Pisanje bilježaka. Utvrđivanje cilja i odabir metoda.
Kategorizacija znanstvenih radova. Pisanje izvornog znanstvenog rada, pisanje ostalih znanstvenih radova. Citiranje. Pisanje sažetka. Pisanje stručnog rada. Pisanje diplomskog rada. Predstavljanje rada. Svrsishodna uporaba pomagala pri predstavljanju (npr. Power Point, multimedijalne prezentacije).
Na vježbama studenti se upoznaju s bibliografijama i drugim referentnim publikacijama, te načinima njihova pretraživanja. Studenti bi se trebali osoposobiti za korištenje e-izvora, dostupnih (besplatnih i komercijalnih) baza podataka (npr. CROLIST, EBSCO, OVID), temeljnih stručnih časopisa u polju informacijskih znanosti i slično. Posebna se pažnja posvećuje osnovnim kriterijima vrednovanja (elektroničkih) informacija.
U sklopu terenskoga rada posjećuju se informacijske ustanove/službe.
predavanja, seminari i radionice, vježbe
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanja | slušanje izlaganja. praćenje literature. sustavno opažanje i zaključivanje | opisati prirodu znanstvenog i stručnog rada | dva kolokvija. ocjena aktivnosti studenata u opažanju i zaključivanju na nastavi, procjena sustavnog praćenja preporučene literature |
predavanja | slušanje izlaganja. praćenje literature. sustavno opažanje i zaključivanje | prepoznati uvjete nastanka, djelovanja i mijenjanja osnovnih obrazaca komuniciranja kojima je cilj prijenos informacija i sustavno bogaćenje korpusa dostupnoga znanja | dva kolokvija. ocjena aktivnosti studenata u opažanju i zaključivanju na nastavi, procjena sustavnog praćenja preporučene literature |
predavanja | slušanje izlaganja. praćenje literature. sustavno opažanje i zaključivanje | opisati značenje bibliografija/bibliografskih baza kao izvora informacija te načine njihova korištenja | dva kolokvija. ocjena aktivnosti studenata u opažanju i zaključivanju na nastavi, procjena sustavnog praćenja preporučene literature |
grupna rasprava, seminarsko izlaganje | samostalna upotreba literature. oblikovanje pismenog rada. prezentacija | napraviti manje stručne/istraživačke zadaće (seminarski radovi, terensko istraživanje) | pisani seminarski rad. |
vježbe | sustavno opažanje i zaključivanje. postavljanje i rješavanje problema. izrada zadataka | koristiti osnovne bibliografske izvore | ocjena aktivnosti studenata u izradi zadataka na nastavi |
vježbe | sustavno opažanje i zaključivanje. postavljanje i rješavanje problema. izrada zadataka | primijeniti metodologiju preuzimanja podataka iz dostupnih izvora | ocjena aktivnosti studenata u izradi zadataka na nastavi |
Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Praktični rad, Seminarski rad, Usmeno izlaganje
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Pismeni ispit | 1,8 | 50% |
Pohađanje nastave | 1,5 | 0% |
Praktični rad | 0,5 | 15% |
Seminarski rad | 0,7 | 20% |
Usmeno izlaganje | 0,5 | 15% |
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 200 ocjenskih bodova, što čini 100 % ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 110 ocjenskih bodova ili 55 % ocjene.
Po elementima vrednovanja to znači da student može ostvariti sljedeći maksimalan broj ocjenskih bodova: praktičan rad na vježbama: 30; izlaganje: 30; seminarski rad: 40; pismena provjera znanja: 100.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 110-125 ocjenskih bodova (55%-62%) = dovoljan (2), 126-159 ocjenskih bodova (63%-79%) = dobar (3), 160-179 ocjenskih bodova (80%-89%) = vrlo dobar (4), 180-200 ocjenskih bodova (90%-100%) = izvrstan (5).
Student ostvaruje pravo na potpis i polaganje ispita u slučaju ispunjavanja dvaju preduvjeta: (1) mora pohađati 70 % nastave i (2) predati seminarski rad.
Baza podataka o prisustvovanju nastavi, obavljenim zadatcima, pročitanoj literaturi i aktivnosti studenata; upitnici cilj kojih je ustanoviti primjerenost sadržaja i nastavnog opterećenja studenata te kvalitetu ponuđenih zadataka.