Psihološko osnaživanje studenata

 

Naziv kolegija:
Psihološko osnaživanje studenata
Šifra ISVU:
271061
Šifra MOZVAG:
ECTS:
4
Jezik izvođenja:
hrvatski
Preduvjeti upisa:
Odsjek:
ODSJEK ZA PSIHOLOGIJU

Studij
Godina
Semestar
Status
PSIHOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij)
1.g., 2.g.
ljetni
izborni

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Kurtović, Ana
30
0
30

 

Ciljevi i zadaci:

Cilj predmeta je osnaživanje studenata za nošenje sa izazovima i problemima svakodnevnog života. Kolegij je koncipiran kao psihoedukativni trening usmjeren na razvijanje znanja, kompetencija i vještina koje su povezane s pozivnim ishodima poput psihološke dobrobiti i zadovoljstva životom te imaju zaštitnu funkciju u kontekstu mentalnog zdravlja.

Ishodi učenja:

Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:

  • prepoznati unutarnje i vanjske čimbenike i njihov učinak na osobno funkcioniranje
  • prepoznati odnos između kognitivnih čimbenika, emocionalnih doživljaja i ponašanja
  • odabrati primjerene postupke za suočavanje s izazovima i/ili unaprjeđenje funkcioniranja
  • kritički se osvrnuti na učinke različitih postupaka na osobnu dobrobit.

Sadržaj predmeta:

1. Odrednice mentalnog zdravlja i dobrobiti

  • rizični čimbenici (osobni, okolinski i kontekstualni)
  • zaštitni čimbenici i čimbenici otpornosti (osobni, okolinski i kontekstualni)

2. Stres i suočavanje sa stresom

  • razumijevanje procesa, izvora i posljedica stresa
  • analiza stresa i suočavanja u vlastitom životu

3. Uloga kognitivnih čimbenika u mentalnom zdravlju i dobrobiti

  • samopoimanje i samokritičnost, optimizam/pesimizam, percepcija kontrole, atribucijski stil, osobni standardi i perfekcionizam
  • osvještavanje vlastitih kognitivnih čimbenika i njihovog učinka na funkcioniranje u svakodnevnom životu

4. Vještine unaprjeđenja psihološke fleksibilnosti

  • osvještavanje i prepoznavanje povezanosti misli, emocija i ponašanja u svakodnevnom životu
  • prepoznavanje i testiranje iskrivljenih misli
  • strategije umirivanja (tehnike relaksacije, korištenje imaginacije)
  • tolerancija neugodnih doživljaja
  • usredotočena svjesnost i prihvaćanje
  • razvoj brižnosti i suosjećanja prema sebi

5. Samo-refleksija o učincima programa na osobno funkcioniranje i plan za održavanje napretka

 

Vrste izvođenja nastave:

predavanja, seminari i radionice, obrazovanje na daljinu, multimedija i mreža, mentorski rad, samostalni zadatci

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

2. 1. Nastavna aktivnost 2. 2. Aktivnost studenta 2. 3. Ishod učenja 2. 4 Metoda procjene
Predavanje, rasprava, prikaz slučaja, demonstracija vještina, zadatci, konzultacije Slušanje predavanja, samostalni zadatci, uvježbavanje vještina, sudjelovanje u raspravama i/ii konzultacijama, izlaganje prepoznati unutarnje i vanjske čimbenike i njihov učinak na osobno funkcioniranje aktivnost na nastavi, samostalni zadatci, završna refleksija
Predavanje, rasprava, prikaz slučaja, demonstracija vještina, zadatci, konzultacije Slušanje predavanja, samostalni zadatci, uvježbavanje vještina, sudjelovanje u raspravama i/ii konzultacijama, izlaganje prepoznati odnos između kognitivnih čimbenika, emocionalnih doživljaja i ponašanja aktivnost na nastavi, samostalni zadatci, završna refleksija
Predavanje, rasprava, prikaz slučaja, demonstracija vještina, zadatci, konzultacije Slušanje predavanja, samostalni zadatci, uvježbavanje vještina, sudjelovanje u raspravama i/ii konzultacijama, izlaganje odabrati primjerene postupke za suočavanje sa izazovima i/ili unaprjeđenje funkcioniranja
 
samostalni zadatci, završna refleksija
Predavanje, rasprava, prikaz slučaja, demonstracija vještina, zadatci, konzultacije Slušanje predavanja, samostalni zadatci, uvježbavanje vještina, sudjelovanje u raspravama i/ii konzultacijama, izlaganje kritički se osvrnuti na učinke različitih postupaka na osobnu dobrobit završna refleksija

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Kontinuirana provjera znanja, Pohađanje nastave, Usmeni ispit

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

usmeno

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Kontinuirana provjera znanja 0 0%
Pohađanje nastave 0 0%
Usmeni ispit 0 0%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

Studenti ostvaruju ocjenske bodove redovitim pohađanjem nastave (uz aktivnu participaciju u nastavnim aktivnostima), te dosljednim rješavanjem zadataka i uvježbavanjem vještina između nastavnih termina, što dokazuju redovitim slanjem uradaka, izvještavanjem na nastavi i/ili individualnim ili grupnim konzultacijama s nastavnikom.

Od ukupnih 100 ocjenskih bodova (100% ocjene), 20 (20%) može se ostvariti aktivnošću na nastavi, po 5 (5% konačne ocjene) za svaki od 12 samostalnih zadataka (maksimalno 60 ocjenskih bodova ili 60% konačne ocjene) i 20 ocjenskih bodova (20% konačne ocjene) za završnu refleksiju o korisnosti programa i plan za održavanje napretka.

Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 61 ocjenski bod ili 61% konačne ocjene. Skala je ocjenjivanja sljedeća: 61%–70% = dovoljan (2), 71%–80% = dobar (3), 81%–90% = vrlo dobar (4), 91%–100% = izvrstan (5).

Primjer izračunavanja ocjene:

Studenti ostvaruju ocjenske bodove redovitim pohađanjem nastave (uz aktivnu participaciju u nastavnim aktivnostima), te dosljednim rješavanjem zadataka i uvježbavanjem vještina između nastavnih termina, što dokazuju redovitim slanjem uradaka, izvještavanjem na nastavi i/ili individualnim ili grupnim konzultacijama s nastavnikom.

Od ukupnih 100 ocjenskih bodova (100% ocjene), 20 (20%) može se ostvariti aktivnošću na nastavi, po 5 (5% konačne ocjene) za svaki od 12 samostalnih zadataka (maksimalno 60 ocjenskih bodova ili 60% konačne ocjene) i 20 ocjenskih bodova (20% konačne ocjene) za završnu refleksiju o korisnosti programa i plan za održavanje napretka.

Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 61 ocjenski bod ili 61% konačne ocjene. Skala je ocjenjivanja sljedeća: 61%–70% = dovoljan (2), 71%–80% = dobar (3), 81%–90% = vrlo dobar (4), 91%–100% = izvrstan (5).

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

Uz redovno pohađanje nastave (min. 70%) studenti su dužni redoviti izvršavati zadatke između termina nastave, predati ih prema predviđenom rasporedu, te sudjelovati u individualnim i/ili grupnim konzultacijama.

 

 

Obavezna literatura:

  • Hayes, L. L., Ciarrochi, J. V. i Bailey, A. (2022). What makes you stronger. How to Thrive in the Face of Change and Uncertainty Using Acceptance and Commitment Therapy. Oakland, CA: New Harbinger Publications
  • Harris, R. (2022). Klopka zvana sreća. Zagreb: Poetika
  • Seligman, M. E. P. (2006). Naučeni optimizam. Zagreb: IEP.
  • Odabrani tekstovi

 

Dopunska literatura:

  • Jokić Begić, N., Rukavina T. i Krašić, S. (2022). Kako si? Znanstveno utemeljene lekcije kako utemeljeno raditi na psihološkoj dobrobiti. Zagreb: Sandorf - obrt za nakladništvo i posredništvo
  • Hayes, S. C. i Smith. S. (2005). Get out of your mind and into your fife: The new acceptance and commitment therapy. Oakland, CA: New Harbinger Publications.
  • Rijavec, M., Miljković, D. i Brdar, I. (2008). Pozitivna psihologija: znanstveno istraživanje ljudskih snaga i sreće. Zagreb: IEP-D2.
  • Siegel, D. J. (2019). Živjeti svjesno: Znanost i praksa prisutnosti. Split: Harfa

 

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Jedinstvena sveučilišna studentska anketa. Povratne informacije studenata tijekom nastave, konzultacije, evaluacija nastave

Ostale informacije: