Filozofsko promišljanje grčke tragedije

 

Naziv kolegija:
Filozofsko promišljanje grčke tragedije
Šifra ISVU:
272137
Šifra MOZVAG:
ECTS:
2
Jezik izvođenja:
hrvatski
Preduvjeti upisa:
Odsjek:
ODSJEK ZA FILOZOFIJU

Studij
Godina
Semestar
Status
FILOZOFIJA -PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij)
1.g.
ljetni
izborni

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Perić, Zdravko
15
0
15

 

Ciljevi i zadaci:

Omogućiti uvid u sadržaje relevantnih tekstova antičke drame i filozofije. Upoznati i osposobiti studente s filozofijskim mišljenjem u grčkim tragedijama. Predavanja će se razvijati kroz povijesno-konceptualni pregled promišljanja o čovjeku, koje ima svoje izvorište u staroj Grčkoj.

Ishodi učenja:

  1. čekivani ishodi učenja za predmet

Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:

  • opisati pojam tragičkoga
  • razlikovati iracionalno-nasilni element u grčkoj tragediji od etičkog elementa
  • procijeniti status filozofije u tragediji
  • opisati osnovne filozofijske tendencije u tragediji
  • povezati osnovno filozofijsko pojmovlje rane grčke filozofije sa značenjem grčke kulture i pisma za europsku i svjetsku kulturu.

Sadržaj predmeta:

Uvod. Tragičko u grčkoj drami. Filozofija u tragičkom dobu Grka. Srdžba. Agon u grčkoj drami. Maska. Što je dramski sukob ili što je sudbina sudbine? Iluzija i relno. Obrat iz neznanja u znanje. Logos i Mitos. Mimezis. Katarza. Anagnorisis, tragični junak postaje svjestan svoje sudbine. Religiozni elementi u filozofiji i grčkoj drami. Zaključak.

Vrste izvođenja nastave:

predavanja, seminari i radionice, samostalni zadatci

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

2.1. Nastavna aktivnost 2.2. Aktivnost studenta 2.3. Ishod učenja 2.4. Metoda procjene
predavanje, seminarski rad slušanje, pisanje, javni govor opisati pojam tragičkoga usmeni ispit, seminarski rad
predavanje, seminarski rad slušanje, pisanje, javni govor razlikovati iracionalno-nasilni element u grčkoj tragediji od etičkog elementa usmeni ispit, seminarski rad
predavanje, seminarski rad slušanje, pisanje, javni govor procijeniti status filozofije u tragediji usmeni ispit, seminarski rad
predavanje, seminarski rad istraživanje, čitanje zadanih predložaka, razmišljanje, pisanje, usmeno izlaganje opisati osnovne filozofijske tendencije u tragediji seminarski rad
predavanje, seminarski rad istraživanje, čitanje zadanih predložaka, razmišljanje, pisanje, usmeno izlaganje povezati osnovno filozofijsko pojmovlje rane grčke filozofije sa značenjem grčke kulture i pisma za europsku i svjetsku kulturu usmeni ispit, seminarski rad

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Aktivnost u nastavi, Pohađanje nastave, Usmeni ispit

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

usmeno i pismeno

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Aktivnost u nastavi 0,25 0%
Pohađanje nastave 0,75 0%
Usmeni ispit 0,75 0%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

U oblikovanju konačne ocjene uzima se u obzir aktivnost na nastavi, usmeni ispit i seminarski rad: 60 % konačne ocjene čini ocjena iz usmenog ispita, 30 % konačne ocjene čini ocjena iz seminarskog rada i 30 % konačne ocjene čini ocjena iz aktivnosti u nastavi.

Primjer izračunavanja ocjene:

U oblikovanju konačne ocjene uzima se u obzir aktivnost na nastavi, usmeni ispit i seminarski rad: 60 % konačne ocjene čini ocjena iz usmenog ispita, 30 % konačne ocjene čini ocjena iz seminarskog rada i 30 % konačne ocjene čini ocjena iz aktivnosti u nastavi.

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

Pohađanje predavanja, seminara i pisanje seminarskih radova

 

 

Obavezna literatura:

1. Aristotel, O pjesničkom umijeću, preveo i priredio, Zdeslav Dukat, Zagreb, Školska knjiga, 2005.

2. Auerbach Erich, Mimeza, Znanje Zagreb, 2004.

3. Zdeslav Dukat, Grčka tragedija, Demetra, Zagreb, 1996.

Dopunska literatura:

1. Dukat, Zdeslav, Homersko pitanje, Demetra, Zagreb, 1988. Zagreb: Demetra, 1996.

2. Hall, Edith, Greek Tragedy: Suffering Under the Sun, Oxford University Press, Oxford, 2010.

3. Gregory, J., A Companion to Greek Tragedy. Oxford, 2005.

4. Lesky Albin, Povijest grčke književnosti, Golden marketing, Zagreb, 2001.

5. Sofoklo, Antigona, Matica hrvatska, 1988.

6. Sofoklo, Kralj Edip, SysPrint, Zagreb, 2000.

7. Euripid, Elektra: Ifigenija među Taurijcima, SysPrint, Zagreb,  2000.

8. Sofoklo, Filoktet, Grčki zavod Hrvatske, Zagreb, 1980.

9. Euripid, Medeja, Veselin Maslaša, 1990.

10. Eshil, Okovani Prometej, SysPrint, Zagreb, 2000

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Studentska anketa

Ostale informacije: