Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
FILOZOFIJA -PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Perić, Zdravko | 15 |
0 |
15 |
Omogućiti uvid u sadržaje relevantnih tekstova antičke drame i filozofije. Upoznati i osposobiti studente s filozofijskim mišljenjem u grčkim tragedijama. Predavanja će se razvijati kroz povijesno-konceptualni pregled promišljanja o čovjeku, koje ima svoje izvorište u staroj Grčkoj.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Uvod. Tragičko u grčkoj drami. Filozofija u tragičkom dobu Grka. Srdžba. Agon u grčkoj drami. Maska. Što je dramski sukob ili što je sudbina sudbine? Iluzija i relno. Obrat iz neznanja u znanje. Logos i Mitos. Mimezis. Katarza. Anagnorisis, tragični junak postaje svjestan svoje sudbine. Religiozni elementi u filozofiji i grčkoj drami. Zaključak.
predavanja, seminari i radionice, samostalni zadatci
2.1. Nastavna aktivnost | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4. Metoda procjene |
predavanje, seminarski rad | slušanje, pisanje, javni govor | opisati pojam tragičkoga | usmeni ispit, seminarski rad |
predavanje, seminarski rad | slušanje, pisanje, javni govor | razlikovati iracionalno-nasilni element u grčkoj tragediji od etičkog elementa | usmeni ispit, seminarski rad |
predavanje, seminarski rad | slušanje, pisanje, javni govor | procijeniti status filozofije u tragediji | usmeni ispit, seminarski rad |
predavanje, seminarski rad | istraživanje, čitanje zadanih predložaka, razmišljanje, pisanje, usmeno izlaganje | opisati osnovne filozofijske tendencije u tragediji | seminarski rad |
predavanje, seminarski rad | istraživanje, čitanje zadanih predložaka, razmišljanje, pisanje, usmeno izlaganje | povezati osnovno filozofijsko pojmovlje rane grčke filozofije sa značenjem grčke kulture i pisma za europsku i svjetsku kulturu | usmeni ispit, seminarski rad |
Aktivnost u nastavi, Pohađanje nastave, Usmeni ispit
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,25 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
Usmeni ispit | 0,75 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzima se u obzir aktivnost na nastavi, usmeni ispit i seminarski rad: 60 % konačne ocjene čini ocjena iz usmenog ispita, 30 % konačne ocjene čini ocjena iz seminarskog rada i 30 % konačne ocjene čini ocjena iz aktivnosti u nastavi.
U oblikovanju konačne ocjene uzima se u obzir aktivnost na nastavi, usmeni ispit i seminarski rad: 60 % konačne ocjene čini ocjena iz usmenog ispita, 30 % konačne ocjene čini ocjena iz seminarskog rada i 30 % konačne ocjene čini ocjena iz aktivnosti u nastavi.
Pohađanje predavanja, seminara i pisanje seminarskih radova
1. Aristotel, O pjesničkom umijeću, preveo i priredio, Zdeslav Dukat, Zagreb, Školska knjiga, 2005.
2. Auerbach Erich, Mimeza, Znanje Zagreb, 2004.
3. Zdeslav Dukat, Grčka tragedija, Demetra, Zagreb, 1996.
1. Dukat, Zdeslav, Homersko pitanje, Demetra, Zagreb, 1988. Zagreb: Demetra, 1996.
2. Hall, Edith, Greek Tragedy: Suffering Under the Sun, Oxford University Press, Oxford, 2010.
3. Gregory, J., A Companion to Greek Tragedy. Oxford, 2005.
4. Lesky Albin, Povijest grčke književnosti, Golden marketing, Zagreb, 2001.
5. Sofoklo, Antigona, Matica hrvatska, 1988.
6. Sofoklo, Kralj Edip, SysPrint, Zagreb, 2000.
7. Euripid, Elektra: Ifigenija među Taurijcima, SysPrint, Zagreb, 2000.
8. Sofoklo, Filoktet, Grčki zavod Hrvatske, Zagreb, 1980.
9. Euripid, Medeja, Veselin Maslaša, 1990.
10. Eshil, Okovani Prometej, SysPrint, Zagreb, 2000
Studentska anketa