Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
FILOZOFIJA -PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Senković, Željko | 0 |
0 |
30 |
Seminar iz antičke filozofije prati kolegij Antička filozofija (predavanja) te se u njemu kroz studentska čitanja tumače središnja pitanja odabranih autora: predsokratici, Milećani, Pitagora i pitagorovci, Elejci, Heraklit, Empedoklo, Anaksagora i Atomisti. Posebno će se nastojati na Platonovoj filozofiji, u kojoj se reflektira ranija filozofija uz lik Sokrata i sofista, kao i na odnosu filozofije spram mitopoetskog tumačenja zbilje. Na Aristotelovim primjerima analizirat ćemo metafizičke pojmove te istumačiti njegovu poetiku i praktičku filozofiju. U horizontu helenističke filozofije (stoicizam, epikureizam, skepticizam) razmotrit ćemo pitanja filozofije prirode i etike s kojima završava razdoblje europske antike.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Najviše će se čitati i tumačiti odabrani Platonovi i Aristotelovi tekstovi, uz referiranje na ostale teme grčke i helenističke filozofije:
seminari i radionice, mentorski rad, samostalni zadatci
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4. Metoda procjene |
seminarsko izlaganje, analiza primjera, grupna rasprava, samostalni zadatci, mentorski rad | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | usvojiti vještinu filozofske rasprave i u njoj kritički prosuđivati filozofske teme unutar pojedinih filozofskih disciplina | pohađanje nastave, aktivnost u nastavi, seminarski rad, usmeni ispit |
seminarsko izlaganje, analiza primjera, grupna rasprava, samostalni zadatci, mentorski rad | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | analizirati osnovne filozofske ideje predsokratske filozofije |
pohađanje nastave, aktivnost u nastavi, seminarski rad, usmeni ispit |
seminarsko izlaganje, analiza primjera, grupna rasprava, samostalni zadatci, mentorski rad | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | prepoznati filozofske probleme i rješenja u izvornim Platonovim tekstovima | pohađanje nastave, aktivnost u nastavi, seminarski rad, usmeni ispit |
seminarsko izlaganje, analiza primjera, grupna rasprava, samostalni zadatci, mentorski rad | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | analizirati izvorna Aristotelova djela |
pohađanje nastave, aktivnost u nastavi, seminarski rad, usmeni ispit |
seminarsko izlaganje, analiza primjera, grupna rasprava, samostalni zadatci, mentorski rad | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | kritički raspravljati o stoičkoj filozofiji, epikurejcima i helenističko-židovskoj filozofiji | pohađanje nastave, aktivnost u nastavi, seminarski rad, usmeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Kontinuirana provjera znanja, Pohađanje nastave
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 1 | 0% |
Kontinuirana provjera znanja | 0,25 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
Rad studenata vrednovat će se i ocjenjivati tijekom nastave, kroz referate i seminarski rad. Referati nose 40 % bodova, seminarski rad 50 % bodova, a pohađanje nastave i aktivnost na nastavi 10 % bodova.
Rad studenata vrednovat će se i ocjenjivati tijekom nastave, kroz referate i seminarski rad. Referati nose 40 % bodova, seminarski rad 50 % bodova, a pohađanje nastave i aktivnost na nastavi 10 % bodova.
Pohađanje nastave, aktivnost u nastavi, seminarski rad, usmeni ispit.
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta. Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studijima i studiranju i Pravilnikom o ustroju i djelovanju sustava za osiguranje kvalitete na Sveučilištu Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku. Praćenje i analiza kvalitete sadržaja predmeta u skladu s procjenom Stručnog vijeća studija filozofije.