Osnove grčkog jezika i kulture

 

Naziv kolegija:
Osnove grčkog jezika i kulture
Šifra ISVU:
272136
Šifra MOZVAG:
ECTS:
2
Jezik izvođenja:
hrvatski
Preduvjeti upisa:
Odsjek:
ODSJEK ZA FILOZOFIJU

Studij
Godina
Semestar
Status
FILOZOFIJA -PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij)
1.g.
zimski
izborni

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Senković, Željko
15
0
15

 

Ciljevi i zadaci:

Uvod u osnove grčkog jezika: čitanje, pisanje, osnove morfologije i sintakse za one koji ga nikada nisu učili te napredniji rad na tekstovima za one koji ga već u određenoj mjeri poznaju. Uz osnove jezika, uvest ćemo se i u grčku kulturu, koja je neiscrpan predmet istraživanja. Objasniti značaj grčkog jezika i kulture za europsku i svjetsku kulturu. Usvojiti bitne momente grčke kulture: mitologiju, poeziju i politiku.

Ishodi učenja:

Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:

  • povezati osnovno filozofijsko pojmovlje rane grčke filozofije sa značenjem grčke kulture i pisma za europsku i svjetsku kulturu
  • prepoznati grčki alfabet
  • objasniti osnove morfologije i sintakse grčkog jezika
  • interpretirati klasične tekstove i rasprave o grčkoj filozofiji
  • identificirati ključne momente grčke kulture: mitologiju, poeziju, politiku

Sadržaj predmeta:

Grčko pismo i značaj grčke kulture. Vježbe u čitanju i pisanju. Glasovni znaci i znaci za čitanje. Osnove sintakse. Grčka terminologija u suvremenim znanostima. O-deklinacija. A-deklinacija. Prezent, aktivni. Prezent, mediopasivni. Zamjenice (osobne, povratne, pokazne, upitne i dr.). Futur, sigmatski. Sigmatski aorist. Rad na tekstovima u udžbeniku „Prometej". Tumačenje fragmenata filozofskih tekstova. Grci i njihovi mitovi. Kult heroja. Život Grka: od herojskog i agonskog čovjeka do čovjeka helenizma. Grčka umjetnost: od poezije do likovne umjetnosti.

 

Vrste izvođenja nastave:

predavanja, vježbe, mentorski rad, samostalni zadatci

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

2. 1. Nastavna aktivnost 2. 2. Aktivnost studenta 2. 3. Ishod učenja 2. 4 Metoda procjene
predavanje, analiza primjera, grupna rasprava, vježbe, samostalni zadatci, mentorski rad slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava povezati osnovno filozofijsko pojmovlje rane grčke filozofije sa značenjem grčke kulture i pisma za europsku i svjetsku kulturu pohađanje nastave,
aktivnost u nastavi, seminarski rad, usmeni ispit
predavanje, analiza primjera, grupna rasprava, vježbe, samostalni zadatci, mentorski rad slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava prepoznati grčki alfabet pohađanje nastave,
aktivnost u nastavi, seminarski rad, usmeni ispit
predavanje, analiza primjera, grupna rasprava, vježbe, samostalni zadatci, mentorski rad slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava objasniti osnove morfologije i sintakse grčkog jezika pohađanje nastave,
aktivnost u nastavi, seminarski rad, usmeni ispit
predavanje, analiza primjera, grupna rasprava, vježbe, samostalni zadatci, mentorski rad slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava interpretirati klasične tekstove i rasprave o grčkoj filozofiji pohađanje nastave,
aktivnost u nastavi, seminarski rad, usmeni ispit
predavanje, analiza primjera, grupna rasprava, vježbe, samostalni zadatci, mentorski rad slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava identificirati ključne momente grčke kulture: mitologiju, poeziju, politiku pohađanje nastave,
aktivnost u nastavi, seminarski rad, usmeni ispit

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Aktivnost u nastavi, Kontinuirana provjera znanja, Pohađanje nastave, Usmeni ispit

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

pismeno

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Aktivnost u nastavi 0,25 0%
Kontinuirana provjera znanja 0,25 0%
Pohađanje nastave 0,75 0%
Usmeni ispit 0,75 0%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

Rad studenta na predmetu vrednovat će se i ocjenjivati tijekom nastave, na kolokvijima tijekom semestra, na usmenom ispitu i pozitivno ocijenjenim seminarskim radom. Usmeni ispit donosi 50 % bodova, dva kolokvija 40 % bodova, a pohađanje nastave i aktivnost na nastavi 10 % bodova.

Primjer izračunavanja ocjene:

Rad studenta na predmetu vrednovat će se i ocjenjivati tijekom nastave, na kolokvijima tijekom semestra, na usmenom ispitu i pozitivno ocijenjenim seminarskim radom. Usmeni ispit donosi 50 % bodova, dva kolokvija 40 % bodova, a pohađanje nastave i aktivnost na nastavi 10 % bodova.

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

Redovito pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje u nastavi, jezične vježbe, polaganje usmenog ispita nakon završetka semestra.

 

 

Obavezna literatura:

  1. Zdravka Martinović-Jerčić, Dubravka Matković, Prometej, udžbenik grčkog jezika, Školska knjiga, Zagreb, 2009.
  2. Jacob Burckhardt, Povijest grčke kulture, Prosvjeta, Zagreb, 2001-2003, knjiga prva i druga

Dopunska literatura:

  1. alter Friedrich Otto, Bogovi Grčke: slika božanskog u zrcalu grčkog duha, AGM, Zagreb, 2004.
  2. Martinić-Jerčić–Matković, Prometej (udžbenik grčkog jezika za 1. i 2. godinu učenja), Školska knjiga, Zagreb, 2003.
  3. Zdeslav Dukat, Grčka gramatika, Školska knjiga, Zagreb, 2003.
  4. Musić-Majnarić, Gramatika grčkoga jezika, Školska knjiga, Zagreb, 2004.
  5. Sabadoš, Sironić, Zmajlović, Chrestomathia Graeca, Školska knjiga, Zagreb, 1987.
  6. Sabadoš, Sironić, Zmajlović, Anthologia Graeca, Školska knjiga, Zagreb, 1990.
  7. Platon, Protagora 1-4, 11-12
  8. Platon, Gozba, 1-5
  9. Aristotel, Nikomahova etika i Politika
  10. Senc, Stjepan, Grčko-hrvatski rječnik, Zagreb 1988 (reprint iz 1910).

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta. Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studijima i studiranju i Pravilnikom o ustroju i djelovanju sustava za osiguranje kvalitete na Sveučilištu Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku. Praćenje i analiza kvalitete sadržaja predmeta u skladu s procjenom Stručnog vijeća studija filozofije.      

Ostale informacije: