Filozofsko istraživanje i pisanje

 

Naziv kolegija:
Filozofsko istraživanje i pisanje
Šifra ISVU:
272132
Šifra MOZVAG:
ECTS:
4
Jezik izvođenja:
hrvatski
Preduvjeti upisa:
Odsjek:
ODSJEK ZA FILOZOFIJU

Studij
Godina
Semestar
Status
FILOZOFIJA -PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij)
1.g.
zimski
obavezan

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Balić, Davor
0
0
0
Papo, Demian
30
0
0
Potlimbrzović, Hrvoje
0
0
30

 

Ciljevi i zadaci:

Cilj je kolegija studente predavanjima, vježbama i pisanim radom uvesti u metodologiju pisanja znanstvenoga rada te provođenje znanstvenih i stručnih istraživanja, s naglaskom na područje filozofije. U svrhu postignuća tog cilja studenti će biti upućeni u načine znanstvene obrade teksta, zatim u prikupljanje znanstvenih činjenica, kao i u sistematizaciju znanstvenih podataka. Uz to, cilj je da studenti budu upoznati sa sastavnicama znanstvenoga rada: naslov, sažetak, ključne riječi, uvod, razrada i obrazloženje teme, zaključak. Naposljetku, u ciljeve pripada i to da se studente poduči načinima citiranja izvorne i sekundarne literature (članci u časopisima, radovi u zbornicima, poglavlja u knjizi, priručnici, monografije, enciklopedije, rječnici, leksikoni, biografije, rukopisi).

Ishodi učenja:

Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:

  • objasniti načine izrade znanstvenoga rada
  • razlikovati znanstvene metode koje omogućavaju provođenje znanstvenih i stručnih istraživanja
  • objasniti obradu podataka koji se temelje na literaturi dostupnoj u knjižnicama ili preko internetskih pretraživača
  • citirati izvore i literaturu kojom se koristio u svojim istraživanjima
  • iskazati odgovornost prema preciznom navođenju izvora s obzirom na karakter znanstvenog rada
  • unaprijediti kvalitetu vlastitoga pisanog diskursa.

Sadržaj predmeta:

Sadržaji su predavanja i seminarske nastave sljedeći:

  • znanost: predmet, podjela (struktura), metode, pojmovlje
  • proces znanstvenog istraživanja: idejni i izvedbeni
  • metodologija znanstvenog rada
  • stupnjevi procesa znanstvenog istraživanja: određivanje teme (problema), ciljeva, metoda, obrada podataka 
  • struktura znanstvenog rada: naslov, naslovnica, sažetak, ključne riječi, razrada teme, podjela teksta (poglavlja, potpoglavlja, odlomci), zaključak, prilozi, bibliografija, sadržaj
  • izvori (sredstva) znanstvenog istraživanja: časopisi, zbornici, priručnici, monografije, enciklopedije, leksikoni, biografije, rukopisi
  • korištenje interneta u znanstvenom radu: virtualne biblioteke
  • načini citiranja izvorā znanstvenog istraživanja
  • interpretacija i objavljivanje rezultata.
  • teorijska znanja o metodologiji znanstvenog rada, primjerice: o stupnjevima procesa znanstvenog istraživanja, strukturi znanstvenog rada, izvorima znanstvenog istraživanja, načinima citiranja izvorā znanstvenog istraživanja, interpretaciji i objavljivanju rezultata
  • praktična znanja: odrediti temu, ciljeve, strukturu, metodu svojeg istraživanja, razlikovati izvore znanstvenog istraživanja, citirati izvore znanstvenog istraživanja.

Vrste izvođenja nastave:

predavanja, seminari i radionice, obrazovanje na daljinu, samostalni zadatci

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

2. 1. Nastavna aktivnost 2. 2. Aktivnost studenta 2. 3. Ishod učenja 2. 4. Metoda procjene
predavanje, samostalni istraživački zadatak, zadatak čitanja i analize primjera slušanje izlaganja, analiza literature poznavati i razlikovati različite metode i pristupe u filozofiji aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad, usmeni ispit
predavanje, samostalni istraživački zadatak, zadatak čitanja i analize primjera slušanje izlaganja, analiza literature primjenjivati znanstvene metode istraživanja filozofije aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad, usmeni ispit
predavanje, samostalni istraživački zadatak, zadatak čitanja i analize primjera slušanje izlaganja, analiza literature kritički procjenjivati sličnosti i razlike metoda u filozofiji od metoda drugih znanstvenih disciplina aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad, usmeni ispit
predavanje, samostalni istraživački zadatak, zadatak čitanja i analize primjera slušanje izlaganja, analiza literature objasniti značaj, ulogu i posebnosti filozofije spram srodnih područja umjetnosti, religije, kulture te posebnih znanosti i disciplina aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad, usmeni ispit
predavanje, samostalni istraživački zadatak, zadatak čitanja i analize primjera slušanje izlaganja, analiza literature unaprijediti kvalitetu vlastitog pisanog diskursa aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad, usmeni ispit

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

usmeno i pismeno

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Aktivnost u nastavi 0,5 0%
Pismeni ispit 0,5 0%
Pohađanje nastave 1,5 0%
Seminarski rad 1 0%
Usmeni ispit 0,5 0%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

Rad studenta na predmetu vrednovat će se i ocjenjivati tijekom nastave te na usmenom ispitu. Usmeni ispit donosi 60 % bodova, seminarski rad 30 %, a pohađanje nastave i aktivnost na nastavi 10 % bodova.

Primjer izračunavanja ocjene:

Rad studenta na predmetu vrednovat će se i ocjenjivati tijekom nastave te na usmenom ispitu. Usmeni ispit donosi 60 % bodova, seminarski rad 30 %, a pohađanje nastave i aktivnost na nastavi 10 % bodova.

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

Aktivnost u nastavi, pismeni ispit, pohađanje nastave, seminarski rad, usmeni ispit

 

 

Obavezna literatura:

1. Vlatko Silobrčić, Kako sastaviti, objaviti i ocijeniti znanstveno djelo (Zagreb: Medicinska naklada, 2008)

2. Dubravka Oraić Tolić, Akademsko pismo. Strategije i tehnike klasične retorike za suvremene studentice i studente (Zagreb: Naklada Ljevak, 2011).

Dopunska literatura:

. Charles Lipson, Cite Right: a Quick Guide to Citation Styles – MLA, APA, Chicago, the Sciences, Professions, and More (Chicago – London: The University of Chicago Press, 2006)

2. Anne Waddingham, New Hart’s Rules: The Oxford Style Guide, second edition (Oxford: Oxford University Press, 2014)

3. Allan M. Siegal, William G. Connolly, The New York Times Manual of Style and Usage (New York: Three Rivers Press, 2015)

4. The Chicago Manual of Style, seventeenth edition (Chicago – London: The University of Chicago Press, 2017)

5. Publication Manual of the American Psychological Association. The Official Guide to APA Style, seventh edition (Washington, DC: American Psychological Association, 2020).

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta. Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studijima i studiranju i Pravilnikom o ustroju i djelovanju sustava za osiguranje kvalitete na Sveučilištu Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku.

Ostale informacije: