Muzejska pedagogija

 

Naziv kolegija:
Muzejska pedagogija
Šifra ISVU:
272245
Šifra MOZVAG:
ECTS:
2
Jezik izvođenja:
hrvatski
Preduvjeti upisa:
Odsjek:
KATEDRA ZA POVIJEST UMJETNOSTI

Studij
Godina
Semestar
Status
POVIJEST UMJETNOSTI - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij)
2.g.
zimski
obavezan

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Loinjak, Igor
0
15
15

 

Ciljevi i zadaci:

Cilj je kolegija upoznati studente s osnovama muzejske pedagogije, njezinim teorijskim i praktičnim segmentima te načinom primjene znanja stečenih za vrijeme studija izravnom interakcijom s muzejskom i galerijskom publikom. Kroz seminare i vježbe zadatak je kolegija studente osposobiti da znaju samostalno osmisliti, pripremiti i prezentirati građu iz stalnih muzejskih postava ili onu koja je izložena u sklopu godišnjih izložbenih programa. Nadalje, jedan je od osnovnih ciljeva upoznati studente sa suvremenim tendencijama u muzejskoj pedagogiji na svjetskoj razini te ih poučiti raznim inovativnim pristupima koje omogućuje korištenje suvremenih tehnoloških pomagala u pripremi i prezentaciji muzejske građe.

Ishodi učenja:

Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:

  • integrirati znanja stečena u okviru drugih kolegija kako bi mogli organizirati cjeloviti program posjeta muzejskoj izložbi
  • napisati sinopsis vodstva kroz izložbeni postav
  • preispitati na koji način uz pomoć suvremenih tehnologija posjet muzeju učiniti edukativnim i zanimljivim posjetiteljima različite životne dobi
  • kritički prosuditi povijesno-umjetničku ili kulturno-povijesnu važnost i značaj izložene građe
  • primijeniti metode i tehnike rada, komuniciranja, poučavanja i prenošenja informacija korisniku muzeja (posjetitelju)
  • steći sposobnost prilagodbe novim situacijama
  • steći samostalnost i odgovornost pri izvršavanju zadaća uz istodobni razvoj sposobnosti timskog rada

Sadržaj predmeta:

Studenti će kroz seminarske zadatke i vježbe steći izravan uvid u način funkcioniranja muzejske pedagogije koja je sastavni i vrlo važan dio muzejske djelatnosti. Vježbama s iskusnim lokalnim muzejskim pedagozima naučit će različite modele i načine komuniciranja s posjetiteljima, razviti senzibilitet za potrebe različitih dobnih skupina posjetitelja te općenito steći praksu u načinu kako pripremiti i prezentirati muzejsku građu na zanimljiv i edukativan način prilagođen potrebama publike.

Studente će se upoznati s načinima na koje je moguće i potrebno muzejske institucije dublje povezati s obrazovnim institucijama i sferom turizma jer je taj segment suradnje još uvijek u Republici Hrvatskoj vrlo slabo razvijen. Uz naglasak na kritičko prosuđivanje poboljšanja povezanosti muzejskih institucija sa školama, turističkim zajednicama gradova i slavonskih županija, pučkim učilištima i centrima za izobrazbu osoba treće životne dobi, studenti će steći preduvjete za osmišljavanje i oblikovanje pedagoškog segmenta muzejskoga programa koji će biti utemeljen na aktualnim i svjetski relevantnim pristupima u području muzejske pedagogije.

Vrste izvođenja nastave:

seminari i radionice, vježbe, obrazovanje na daljinu, terenska nastava, samostalni zadatci

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

2.1. Nastavna aktivnost 2.2. Aktivnost studenta 2.3. Ishod učenja 2.4 Metoda procjene
seminarska radionica, razgovor, rasprava slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava integrirati znanja stečena u okviru drugih kolegija kako bi mogli organizirati cjeloviti program posjeta muzejskoj izložbi aktivnost studenta na nastavi, grupna rasprava
seminarska radionica, zadatak čitanja i analize sadržaja i literature, grupna rasprava slušanje izlaganja, sustavno opažanje, analiza literature, rasprava, planiranje projektnoga sinopsisa, rad u muzeju ili galeriji napisati sinopsis vodstva kroz izložbeni postav samostalno istraživanje / analiza projektnoga plana
istraživanje, analiza sadržaja, pisanje rada
 
analiza literature, sustavno opažanje i zaključivanje, rješavanje problema preispitati na koji način uz pomoć suvremenih tehnologija posjet muzeju učiniti edukativnim i zanimljivim posjetiteljima različite životne dobi aktivnost studenta na nastavi, izrada seminarskog rada na temelju izvršenja praktičnoga zadatka u muzejskoj instituciji
istraživanje, zadatak čitanja i analize sadržaja slušanje izlaganja, analiza literature i primjera, priprema za pisanje eseja  kritički prosuditi povijesno-umjetničku ili kulturno-povijesnu važnost i značaj izložene građe pisanje eseja
seminarska radionica, razgovor, rasprava slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava primjeniti metode i tehnike rada, komuniciranja, poučavanja i prenošenja informacija korisniku muzeja (posjetitelju) aktivnost studenta na nastavi, grupna rasprava
seminarska radionica, razgovor, rasprava slušanje izlaganja, sustavno opažanje, analiza literature, rasprava, planiranje projektnoga sinopsisa, rad u muzeju ili galeriji steći sposobnost prilagodbe novim situacijama
 
aktivnost studenta na nastavi, izrada seminarskog rada na temelju izvršenja praktičnoga zadatka u muzejskoj instituciji
seminarska radionica, razgovor, rasprava slušanje izlaganja, sustavno opažanje, analiza literature, rasprava, planiranje projektnoga sinopsisa, rad u muzeju ili galeriji steći samostalnost i odgovornost pri izvršavanju zadaća uz istodobni razvoj sposobnosti timskog rada aktivnost studenta na nastavi, izrada seminarskog rada na temelju izvršenja praktičnoga zadatka u muzejskoj instituciji
 

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Aktivnost u nastavi, Pohađanje nastave, Praktični rad, Seminarski rad

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

pismeno

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Aktivnost u nastavi 0,25 0%
Pohađanje nastave 0,75 0%
Praktični rad 0,5 0%
Seminarski rad 0,5 0%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

U oblikovanju konačne ocjene uzima se u obzir aktivnost na nastavi, seminarski rad, praktičan rad te izrada seminarskog zadatka: 10 % konačne ocjene čini pohađanje i aktivnost na nastavi, 20 % ocjene obavljanje je praktičnog rada, a 70 % konačne ocjene čini ocjena seminarskog rada nastalog na temelju praktičnoga rada.

Primjer izračunavanja ocjene:

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

Studenti su obvezni redovito pohađati nastavu, aktivno se pripremati i sudjelovati u vježbama te izraditi završni projektni seminarski rad.

 

 

Obavezna literatura:

1. Eilean Hooper-Greenhill, Museums and Educations: Purpose, Pedagogy, Performance (Museum Meaning). Routledge, 2007. (odabrana poglavlja)

2. Tanja Štignjedec Sulić, Osmišljavanje pristupa i sadržaja vodstva kroz muzej za djecu predškolskog i osnovnoškolskog uzrasta, Etnografski muzej Zagreb, Zagreb, 2010.

Dopunska literatura:

  1. Zbornici radova Skupa muzejskih pedagoga Hrvatske, Hrvatsko muzejsko društvo. Zagreb, 2002. – 2018. (br. 1-10) (odabrani članci)
  2. Ross Parry (ed.), Museums in a Digital Age, Routledge, 2009.
  3. Jasnon L. Porter & MaryKayCunningham (eds.), Museum Education for Today's Audiences: Meeting Expectations with New Models. American Alliance of Museums, Washington DC, 2022. (odabrana poglavlja)
  4. Mike Murawski, Museums as Agents of Change, American Alliance of Museums, Washington DC, 2021.

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Usmeni razgovori sa studentima. Kratke evaluacije. Provođenje ankete o razumijevanju i kvaliteti sadržaja kolegija. Sveučilišna anketa.

Ostale informacije: