Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST UMJETNOSTI - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Loinjak, Igor | 0 |
15 |
15 |
Cilj je kolegija upoznati studente s osnovama muzejske pedagogije, njezinim teorijskim i praktičnim segmentima te načinom primjene znanja stečenih za vrijeme studija izravnom interakcijom s muzejskom i galerijskom publikom. Kroz seminare i vježbe zadatak je kolegija studente osposobiti da znaju samostalno osmisliti, pripremiti i prezentirati građu iz stalnih muzejskih postava ili onu koja je izložena u sklopu godišnjih izložbenih programa. Nadalje, jedan je od osnovnih ciljeva upoznati studente sa suvremenim tendencijama u muzejskoj pedagogiji na svjetskoj razini te ih poučiti raznim inovativnim pristupima koje omogućuje korištenje suvremenih tehnoloških pomagala u pripremi i prezentaciji muzejske građe.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Studenti će kroz seminarske zadatke i vježbe steći izravan uvid u način funkcioniranja muzejske pedagogije koja je sastavni i vrlo važan dio muzejske djelatnosti. Vježbama s iskusnim lokalnim muzejskim pedagozima naučit će različite modele i načine komuniciranja s posjetiteljima, razviti senzibilitet za potrebe različitih dobnih skupina posjetitelja te općenito steći praksu u načinu kako pripremiti i prezentirati muzejsku građu na zanimljiv i edukativan način prilagođen potrebama publike.
Studente će se upoznati s načinima na koje je moguće i potrebno muzejske institucije dublje povezati s obrazovnim institucijama i sferom turizma jer je taj segment suradnje još uvijek u Republici Hrvatskoj vrlo slabo razvijen. Uz naglasak na kritičko prosuđivanje poboljšanja povezanosti muzejskih institucija sa školama, turističkim zajednicama gradova i slavonskih županija, pučkim učilištima i centrima za izobrazbu osoba treće životne dobi, studenti će steći preduvjete za osmišljavanje i oblikovanje pedagoškog segmenta muzejskoga programa koji će biti utemeljen na aktualnim i svjetski relevantnim pristupima u području muzejske pedagogije.
seminari i radionice, vježbe, obrazovanje na daljinu, terenska nastava, samostalni zadatci
2.1. Nastavna aktivnost | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4 Metoda procjene |
seminarska radionica, razgovor, rasprava | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | integrirati znanja stečena u okviru drugih kolegija kako bi mogli organizirati cjeloviti program posjeta muzejskoj izložbi | aktivnost studenta na nastavi, grupna rasprava |
seminarska radionica, zadatak čitanja i analize sadržaja i literature, grupna rasprava | slušanje izlaganja, sustavno opažanje, analiza literature, rasprava, planiranje projektnoga sinopsisa, rad u muzeju ili galeriji | napisati sinopsis vodstva kroz izložbeni postav | samostalno istraživanje / analiza projektnoga plana |
istraživanje, analiza sadržaja, pisanje rada |
analiza literature, sustavno opažanje i zaključivanje, rješavanje problema | preispitati na koji način uz pomoć suvremenih tehnologija posjet muzeju učiniti edukativnim i zanimljivim posjetiteljima različite životne dobi | aktivnost studenta na nastavi, izrada seminarskog rada na temelju izvršenja praktičnoga zadatka u muzejskoj instituciji |
istraživanje, zadatak čitanja i analize sadržaja | slušanje izlaganja, analiza literature i primjera, priprema za pisanje eseja | kritički prosuditi povijesno-umjetničku ili kulturno-povijesnu važnost i značaj izložene građe | pisanje eseja |
seminarska radionica, razgovor, rasprava | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | primjeniti metode i tehnike rada, komuniciranja, poučavanja i prenošenja informacija korisniku muzeja (posjetitelju) | aktivnost studenta na nastavi, grupna rasprava |
seminarska radionica, razgovor, rasprava | slušanje izlaganja, sustavno opažanje, analiza literature, rasprava, planiranje projektnoga sinopsisa, rad u muzeju ili galeriji | steći sposobnost prilagodbe novim situacijama |
aktivnost studenta na nastavi, izrada seminarskog rada na temelju izvršenja praktičnoga zadatka u muzejskoj instituciji |
seminarska radionica, razgovor, rasprava | slušanje izlaganja, sustavno opažanje, analiza literature, rasprava, planiranje projektnoga sinopsisa, rad u muzeju ili galeriji | steći samostalnost i odgovornost pri izvršavanju zadaća uz istodobni razvoj sposobnosti timskog rada | aktivnost studenta na nastavi, izrada seminarskog rada na temelju izvršenja praktičnoga zadatka u muzejskoj instituciji |
Aktivnost u nastavi, Pohađanje nastave, Praktični rad, Seminarski rad
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,25 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
Praktični rad | 0,5 | 0% |
Seminarski rad | 0,5 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzima se u obzir aktivnost na nastavi, seminarski rad, praktičan rad te izrada seminarskog zadatka: 10 % konačne ocjene čini pohađanje i aktivnost na nastavi, 20 % ocjene obavljanje je praktičnog rada, a 70 % konačne ocjene čini ocjena seminarskog rada nastalog na temelju praktičnoga rada.
Studenti su obvezni redovito pohađati nastavu, aktivno se pripremati i sudjelovati u vježbama te izraditi završni projektni seminarski rad.
1. Eilean Hooper-Greenhill, Museums and Educations: Purpose, Pedagogy, Performance (Museum Meaning). Routledge, 2007. (odabrana poglavlja)
2. Tanja Štignjedec Sulić, Osmišljavanje pristupa i sadržaja vodstva kroz muzej za djecu predškolskog i osnovnoškolskog uzrasta, Etnografski muzej Zagreb, Zagreb, 2010.
Usmeni razgovori sa studentima. Kratke evaluacije. Provođenje ankete o razumijevanju i kvaliteti sadržaja kolegija. Sveučilišna anketa.