Film i likovne umjetnosti

 

Naziv kolegija:
Film i likovne umjetnosti
Šifra ISVU:
274838
Šifra MOZVAG:
ECTS:
3
Jezik izvođenja:
hrvatski
Preduvjeti upisa:
Odsjek:
KATEDRA ZA POVIJEST UMJETNOSTI

Studij
Godina
Semestar
Status
POVIJEST UMJETNOSTI - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij)
1.g.
ljetni
izborni

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Loinjak, Igor
0
0
0
Balen, Barbara
15
0
30

 

Ciljevi i zadaci:

Kolegij  definira temeljne odrednice iz područja povijesti filma, nudeći studentima mogući pogled na suodnos i dijalog filma i likovnih umjetnosti, kao i na umjetničke fenomene koji su se razvijali paralelno s pojavom filma kao žanra. Praktični cilj kolegija jest potaknuti medijsko razmišljanje te dati  uvid u osnove filmske i teorije novih medija vezane uz likovne umjetnosti.

Ishodi učenja:

Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:

- komparativno uspoređivati različite stilske epohe unutar filmske umjetnosti

- razlikovati autorske poetike i pravce

- teorijski argumentirano analizirati filmove, što će olakšati snalaženje u teorijskom diskursu

-analizirati  načine  funkcioniranja  filmskog pripovijedanja

- objasniti suodnos filma s likovnim umjetnostima

Sadržaj predmeta:

Kolegij je organiziran na način da prati razvoj filma od njegovih nastanka (braća Lumiere, G. Melies)  do suvremenih postmodernističkih narativa. Fokus je stavljen na umjetnička ostvarenja, kojima je film kao umjetnost proširio svoje djelovanje i ušao u dijalog s likovnim umjetnostima. Dadaistička filmska umjetnost dvadesetih godina prošlog stoljeća (H. Richter, M. Ray, M. Duchamp) iscrpno se obrađuje i uspoređuje sa stvaralaštvom ruskih autora (S. Eisenstein, D. Vertov), i filmovima iz razdoblja njemačkog ekspresionizma (R. Wiens, F. Lang, W. Murnau). Razdoblje neorealizma u Italiji (R. Rosselini, L. Visconti, Antonioni) komparira se s pojavom kinematografije tzv. Novog vala u Francuskoj (J.L. Godard, A. Resnais). U okviru kolegija bit će organiziran i odlazak u kino na odgovarajuće filmske projekcije.

Vrste izvođenja nastave:

predavanja, seminari i radionice, obrazovanje na daljinu, terenska nastava, mentorski rad, samostalni zadatci

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

2. 1. Nastavna aktivnost 2. 2. Aktivnost studenta 2. 3. Ishod učenja 2. 4 Metoda procjene
diskusijska predavanja
seminarska nastava
mentorski rad
suradničko učenje, usmeno izlaganje, diskusija komparativno uspoređivati različite stilske epohe unutar filmske umjetnosti pismeni kolokviji
seminarski rad
aktivnost u nastavi
diskusijska predavanja
seminarska nastava
suradničko učenje, usmeno izlaganje, diskusija razlikovati autorske poetike i pravce
 
pismeni kolokviji
seminarski rad
aktivnost u nastavi
diskusijska predavanja
seminarska nastava
suradničko učenje, usmeno izlaganje, diskusija teorijski argumentirano analizirati filmove, što će olakšati snalaženje u teorijskom diskursu
-analizirati  načine  funkcioniranja  filmskog pripovijedanja
 
pismeni kolokviji
seminarski rad
diskusijska predavanja
seminarska nastava
samostalni zadaci
suradničko učenje, usmeno izlaganje, diskusija objasniti suodnos filma i  likovnih umjetnosti pismeni kolokviji
seminarski rad
aktivnost na satu

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Aktivnost u nastavi, Istraživanje, Kontinuirana provjera znanja, Pohađanje nastave, Seminarski rad

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

pismeno

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Aktivnost u nastavi 0 0%
Istraživanje 0 0%
Kontinuirana provjera znanja 0 0%
Pohađanje nastave 0 0%
Seminarski rad 0 0%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjene iz seminarskoga rada i iz dvaju kolokvija : 50 % konačne ocjene čini ocjena iz seminarskoga rada, 50 % konačne ocjene čini ocjena iz dvaju kolokvija. Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 85 ocjenskih bodova, što čini 100 % ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 51 ocjenski bod ili 60 % ocjene.

Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60 %–69,9 % = dovoljan (2), 70 %–79,9 % = dobar (3), 80 %–89,9 % = vrlo dobar (4), 90 %–100 % = izvrstan (5).

Primjer izračunavanja ocjene:

Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60 %–69,9 % = dovoljan (2), 70 %–79,9 % = dobar (3), 80 %–89,9 % = vrlo dobar (4), 90 %–100 % = izvrstan (5).

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

Studenti su dužni redovito pohađati i aktivno sudjelovati u nastavi. Pogledati zadane filmove, sudjelovati u analizama i diskusijama, napisati i izložiti seminarski rad te pisati dva kolokvija.

 

 

Obavezna literatura:

Rudolf Arnheim, Film kao umetnost, Narodna knjiga, Beograd, 1962.

Ante Peterlić, Povijest filma, Hrvatski filmski savez, Zagreb, 2008.

Wheeler Dixon/Gwendolyn Foster Audrey (ured.), Experimental Cinema. The Film Reader, Routledge, New York/London, 2002.

Alexander Graf/Dietrich Scheuneman, Avant-Garde Film, Rodopi, New York/Amsterdam, 2007. 

Laura Mulvey, Vizualni užitak i narativnifilm, u Feministička likovna kritika i teorija likovnih umjetnosti, ur. Ljiljana Kolešnik, Centar za ženske studije, Zagreb, 1999.

Dopunska literatura:

Lev Manovich, The Language of New Media, MIT Press, Cambridge/Masschusetts/London, 2001.

Jean Baudrillard, Simulacija i zbilja, Jesenski Turk, Zagreb, 2001.

Marina Gržinić, U redu za virtualni kruh, Meandarmedia, Zagreb, 1998.

Filmska enciklopedija 1-2, LZMK, Zagreb, 1986.

Filmski leksikon, LZMK, Zagreb, 2003.

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Studentska anketa

Ostale informacije: