Zaštita baštinskih zbirki u arhivima i muzejima

 

Naziv kolegija:
Zaštita baštinskih zbirki u arhivima i muzejima
Šifra ISVU:
274471
Šifra MOZVAG:
ECTS:
3
Jezik izvođenja:
hrvatski
Preduvjeti upisa:
Odsjek:
ODSJEK ZA INFORMACIJSKE ZNANOSTI

Studij
Godina
Semestar
Status
INFORMATOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij)
3.g.
ljetni
izborni

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Hasenay, Damir
30
0
0
Horvat, Ines
0
0
15

 

Ciljevi i zadaci:

Upoznati studente sa specifičnostima zaštite arhivskih i muzejskih zbirki, ukazati na sličnosti i razlike u odnosu na knjižničnu građu, predstaviti čimbenike koji utječu na trajnost i dostupnost arhivskih i muzejskih zbirki te usmjeriti studente na praćenje relevantne literature iz područja.

Ishodi učenja:

Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:

  • opisati specifičnosti zaštite arhivskih i muzejskih zbirki
  • usporediti zaštitu baštinskih zbirki u arhivima, knjižnicama i muzejima
  • objasniti čimbenike koji utječu na trajnost i dostupnost arhivskih i muzejskih zbirki
  • argumentirati odabir metoda zaštite arhivskih i muzejskih zbirki

Sadržaj predmeta:

Specifičnosti organizacije i zaštite zbirki u arhivima i muzejima. Materijali arhivskog gradiva i muzejske građe. Vrste i uzročnici oštećenja arhivskog gradiva i muzejske građe. Osnove intelektualne i materijalne zaštite arhivskog gradiva. Osnove organizacije i zaštite muzejskih zbirki. Preventivni i korektivni postupci u zaštiti arhivskog gradiva i muzejske građe. Zajednička polazišta u zaštiti baštinskih zbirki u arhivima, knjižnicama i muzejima. Izazovi zaštite baštinskih zbirki u digitalnom okruženju. Zakonski okvir zaštite baštinskih zbirki u arhivima i muzejima.

Vrste izvođenja nastave:

predavanja, seminari i radionice

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

2. 1. Nastavna aktivnost 2. 2. Aktivnost studenta 2. 3. Ishod učenja 2. 4 Metoda procjene
predavanja slušanje predavanja i sudjelovanje u raspravama • prepoznati i opisati specifičnosti zaštite arhivskih i muzejskih zbirki
• usporediti zaštitu baštinskih zbirki u arhivima, knjižnicama i muzejima
• objasniti čimbenike koji utječu na trajnost i dostupnost arhivskih i muzejskih zbirki
• argumentirati odabir metoda zaštite arhivskih i muzejskih zbirki
pismena provjera znanja (50 %): 100; usmeni ispit (15 %): 30.
seminar izrada pisanog seminara • prepoznati i opisati specifičnosti zaštite arhivskih i muzejskih zbirki ocijenjen seminarski rad
(35 %): 70.

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Aktivnost u nastavi, Pisani ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Aktivnost u nastavi 0,625 0%
Pisani ispit 0,65 0%
Pohađanje nastave 1,125 0%
Seminarski rad 0,3 0%
Usmeni ispit 0,3 0%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 200 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 110 ocjenskih bodova ili 55% ocjene.

Po elementima vrednovanja to znači da student može ostvariti sljedeći maksimalan broj ocjenskih bodova: izrada pisanog seminara 70 (35 %); pismena provjera znanja 100 (50 %); usmeni ispit 30 (15 %).

Skala je ocjenjivanja sljedeća: 110-125 ocjenskih bodova (55%-62%) = dovoljan (2), 126-159 ocjenskih bodova (63%-79%) = dobar (3), 160-179 ocjenskih bodova (80%-89%) = vrlo dobar (4), 180-200 ocjenskih bodova (90%-100%) = izvrstan (5).

Primjer izračunavanja ocjene:

Skala je ocjenjivanja sljedeća: 110-125 ocjenskih bodova (55%-62%) = dovoljan (2), 126-159 ocjenskih bodova (63%-79%) = dobar (3), 160-179 ocjenskih bodova (80%-89%) = vrlo dobar (4), 180-200 ocjenskih bodova (90%-100%) = izvrstan (5).

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

• redovito pohađanje nastave (uvjet za potpis – prema važećem Pravilniku o u studijima i studiranju)

• aktivno sudjelovanje u nastavi

• izrada pisanog seminarskog rada

• polaganje ispita koji se sastoji od pismenog i usmenog dijela

 

 

Obavezna literatura:

  1. Conservation science: heritage materials / ed. by E. May, M. Jones. Cambridge: The Royal Society of Chemistry, 2006.
  2. Gob, Andre; Noemie Drouguet. Muzeologija : povijest, razvitak, izazovi današnjice. Zagreb : Izdanja Antibarbarus, 2007
  3. Laszlo, Želimir; Dragojević, Andreja. Priručnik preventivne zaštite umjetnina na papiru. Zagreb: Crescat, 2010.
  4. Vokić, Denis. Preventivno konzerviranje slika, polikromiranog drva i mješovitih zbirki.Zagreb : K-R Centar : Hrvatsko restauratorsko društvo : Udruga Gradine i godine, 2007.
  5. Stančić, Hrvoje. Arhivsko gradivo u elektroničkom obliku: mogućnosti zaštite i očuvanja na dulji vremenski rok. // Drugi kongres hrvatskih arhivista: Arhivi i društvo - izazovi suvremenog doba / ur. I. Prgin. Hrvatsko arhivističko društvo, 2005., str. 1-12.

Dopunska literatura:

  1. Arhivi, knjižnice, muzeji: mogućnosti suradnje u okruženju globalne informacijske infrastrukture: zbornici radova (radovi tematski vezani za zaštitu zbirki)
  2. Managing preservation for libraries and archives: current practice and future developments / ed. by John Feather. London: Ashgate, 2004.
  3. Teper, Thomas. Challenges for the future of library and archival preservation. // Library Resources and Technical Services 49, 1(2005), 32-39.
  4. Benchmarks in collection care for museums, libraries and archives: a self-assessment checklist. London: Resource: The Council for Museums Libraries, 2002.URL: http://www.mla.gov.uk/resources/assets//B/benchmarks_pdf_5910.pdf (2008-10-27)
  5. Harmon, James D. Integrated management in museum, library, and archival facilities: a step by step approach for the design, development, implementation, and maintenance of an integrated pest management program. Indianapolis: Harmon Preservation Pest Management, 1993.
  6. Hasenay, Damir; Krtalić Maja. Dostupnost i očuvanje informacija - što znači pouzdano i dugoročno? // 12. seminar Arhivi, knjižnice, muzeji: mogućnosti suradnje u okruženju globalne informacijske infrastrukture: zbornik radova / uredila Sanjica Faletar Tanacković. Zagreb: Hrvatsko knjižničarsko društvo, 2009. Str. 1-10.
  7. Hasenay, Damir; Krtalić, Maja. Terminološki i metodološki aspekti u proučavanju zaštite stare knjižnične građe. // Libellarium 1, 2 (2008), 203-220.

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Baza podataka o prisustvovanju nastavi i aktivnosti studenata, baza s pohranjenim i ocijenjenim pisanim seminarima. Završna se kvaliteta provjerava studentskom anketom.

Ostale informacije: