Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Josipović Batorek, Slađana | 30 |
0 |
15 |
Cilj nastave je upoznavanje studenata s kulturnim i društvenim procesima u Hrvatskoj od kraja Drugog svjetskog rata do devedesetih godina 20. st. te njihova usporedba s razvojem u ostatku socijalističke Jugoslavije i drugim zemljama u zapadnoj i istočnoj Europi.
Nakon završetka nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Kolegij je posvećen analizi različitih oblika popularne kulture, njezina utjecaja i prijama među stanovništvom socijalističke Jugoslavije. Vrlo važan dio kolegija bit će proučavanje uloge igranih filmova, sporta, glazbe, stripa i sl. u kontekstu vesternizacije i amerikanizacije jugoslavenskog društva. Osim toga, naglasak će biti i na analizi glavnih aspekata svakodnevnog života obilježenog procesom modernizacije, urbanizacije, komercijalizacije i stvaranja potrošačkog društva nespecifičnog za jednu socijalističku državu.
predavanja, seminari i radionice, obrazovanje na daljinu, samostalni zadatci, ostalo
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4. Metoda procjene |
predavanje, heuristički razgovor, rasprava, seminarsko izlaganje, samostalni zadatci |
slušanje, samostalna analiza literature, aktivno sudjelovanje u raspravi | objasniti glavna obilježja i oblike popularne kulture i njezine uloge u razdoblju socijalizma u Jugoslaviji | aktivnost na nastavi, seminarski rad |
seminarsko izlaganje, predavanje, heuristički razgovor, samostalni zadatci, rasprava | slušanje, samostalna analiza literature, aktivno sudjelovanje u raspravi, uspoređivanje primjera i zaključivanje | uočiti sličnosti i razlike na području popularne kulture i svakodnevnog života u Jugoslaviji u odnosu na ostatak Europe | seminarski rad, aktivnost na nastavi, pismeni ispit |
seminarsko izlaganje, predavanje, heuristički razgovor, samostalni zadatci, rasprava | slušanje, samostalna analiza literature, aktivno sudjelovanje u raspravi, uspoređivanje primjera i zaključivanje | vrednovati događaje i pojave iz navedene tematike na temelju izvorne građe i literature | seminarski rad, aktivnost na nastavi, pismeni ispit |
predavanje, heuristički razgovor, samostalni zadatci, rasprava | slušanje, samostalna analiza literature, aktivno sudjelovanje u raspravi, uspoređivanje primjera i zaključivanje | analizirati utjecaj potrošačke kulture, urbanizacije i komercijalizacije na svakodnevni život u Jugoslaviji | aktivnost na nastavi, pismeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,65 | 0% |
Pismeni ispit | 0,75 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,1 | 0% |
Seminarski rad | 0,5 | 0% |
Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihova rada, a prema detaljno razrađenim kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im dostupni. Završni je ispit ocjena pismenoga ispita, seminarskog rada i aktivnosti na nastavi. Studenti iz svakoga pojedinog elementa praćenja moraju zadovoljiti minimalno propisane kriterije s kojima su upoznati i koji su im dostupni.
Udio pojedinih elemenata vrednovanja u konačnoj ocjeni iskazani ECTS skalom ocjenjivanja su sljedeći:
pismeni ispit 55 %
seminarski rad 20 %
aktivnost na nastavi 25 %
Studenti su dužni redovito pohađati nastavu (dopušteno do 30 % nastavnih sati izostanaka), pripremiti za nastavni sat analizu zadanoga historiografskog teksta, aktivno sudjelovati u raspravama na zadanu temu, samostalno rješavati seminarske zadatke i položiti pismeni ispit.
Z. Janjetović, Od internacionale do komercijale. Popularna kultura u Jugoslaviji 1945.-1991., Beograd, 2011. (Odabrana poglavlja)
R. Vučetić, Koka - kola socijalizam. Amerikanizacija jugoslovenske popularne kulture šezdesetih godina XX. veka, Beograd, 2012. (Odabrana poglavlja)
Igor Duda, U potrazi za blagostanjem. O povijesti dokolice i potrošačkog društva u Hrvatskoj 1950-ih I 1960-ih, Zagreb, 2014. (Odabrana poglavlja)
Igor Duda, Pronađeno blagostanje. Svakodnevni život i potrošačka kultura u Hrvatskoj 1970-ih i 1980-ih, Zagreb, 2010. (Odabrana poglavlja)
Socijalizam na klupi. Jugoslavensko društvo očima nove postjugoslavenske humanistike, Zbornik radova, Pula, Zagreb, 2013.
L. Džamić, Cvjećarnica u Kući cveća. Kako smo usvojili i živeli Alana Forda, Zagreb, 2019.
R. Senjković, Svaki dan pobjeda. Kultura omladinskih radnih akcija, Zagreb, 2016.
Stvaranje socijalističkog čovjeka. Hrvatsko društvo i ideologija jugoslavenskoga socijalizma. Zbornik radova, Zagreb, 2017.
Ž. Krušelj, Igraonica za odrasle. Polet 1976. – 1990., Rijeka, 2015.
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta. Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studijima i studiranju i Pravilnikom o ustroju i djelovanju sustava za osiguranje kvalitete Sveučilišta.