Popularna kultura i svakodnevica u socijalističkoj Jugoslaviji

 

Naziv kolegija:
Popularna kultura i svakodnevica u socijalističkoj Jugoslaviji
Šifra ISVU:
274374
Šifra MOZVAG:
ECTS:
3
Jezik izvođenja:
hrvatski
Preduvjeti upisa:
Odsjek:
ODSJEK ZA POVIJEST

Studij
Godina
Semestar
Status
POVIJEST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer)
1.g.
zimski
izborni

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Josipović Batorek, Slađana
30
0
15

 

Ciljevi i zadaci:

Cilj nastave je upoznavanje studenata s kulturnim i društvenim procesima u Hrvatskoj od kraja Drugog svjetskog rata do devedesetih godina 20. st. te njihova usporedba s razvojem u ostatku socijalističke Jugoslavije i drugim zemljama u zapadnoj i istočnoj Europi.

Ishodi učenja:

Nakon završetka nastave iz navedenog kolegija student će moći:

  • objasniti glavna obilježja i oblike popularne kulture i njezine uloge u razdoblju socijalizma u Jugoslaviji
  • uočiti sličnosti i razlike na području popularne kulture i svakodnevnog života u Jugoslaviji u odnosu na ostatak Europe
  • vrednovati događaje i pojave u navedene tematike na temelju izvorne građe i literature
  • analizirati utjecaj potrošačke kulture, urbanizacije i komercijalizacije na svakodnevni život u Jugoslaviji.

Sadržaj predmeta:

Kolegij je posvećen analizi različitih oblika popularne kulture, njezina utjecaja i prijama među stanovništvom socijalističke Jugoslavije. Vrlo važan dio kolegija bit će proučavanje uloge igranih filmova, sporta, glazbe, stripa i sl. u kontekstu vesternizacije i amerikanizacije jugoslavenskog društva. Osim toga, naglasak će biti i na analizi glavnih aspekata svakodnevnog života obilježenog procesom modernizacije, urbanizacije, komercijalizacije i stvaranja potrošačkog društva nespecifičnog za jednu socijalističku državu.

Vrste izvođenja nastave:

predavanja, seminari i radionice, obrazovanje na daljinu, samostalni zadatci, ostalo

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

2. 1. Nastavna aktivnost 2. 2. Aktivnost studenta 2. 3. Ishod učenja 2. 4. Metoda procjene
predavanje, heuristički razgovor, rasprava,
seminarsko izlaganje, samostalni zadatci
slušanje, samostalna analiza literature, aktivno sudjelovanje u raspravi objasniti glavna obilježja i oblike popularne kulture i njezine uloge u razdoblju socijalizma u Jugoslaviji aktivnost na nastavi, seminarski rad
seminarsko izlaganje, predavanje, heuristički razgovor, samostalni zadatci, rasprava slušanje, samostalna analiza literature, aktivno sudjelovanje u raspravi, uspoređivanje primjera i zaključivanje uočiti sličnosti i razlike na području popularne kulture i svakodnevnog života u Jugoslaviji u odnosu na ostatak Europe seminarski rad, aktivnost na nastavi, pismeni ispit
 
seminarsko izlaganje, predavanje, heuristički razgovor, samostalni zadatci, rasprava slušanje, samostalna analiza literature, aktivno sudjelovanje u raspravi, uspoređivanje primjera i zaključivanje vrednovati događaje i pojave iz navedene tematike na temelju izvorne građe i literature seminarski rad,
aktivnost na nastavi, pismeni ispit
 
predavanje, heuristički razgovor, samostalni zadatci, rasprava slušanje, samostalna analiza literature, aktivno sudjelovanje u raspravi, uspoređivanje primjera i zaključivanje analizirati utjecaj potrošačke kulture, urbanizacije i komercijalizacije na svakodnevni život u Jugoslaviji aktivnost na nastavi, pismeni ispit

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

pismeno

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Aktivnost u nastavi 0,65 0%
Pismeni ispit 0,75 0%
Pohađanje nastave 1,1 0%
Seminarski rad 0,5 0%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihova rada, a prema detaljno razrađenim kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im dostupni. Završni je ispit ocjena pismenoga ispita, seminarskog rada i aktivnosti na nastavi. Studenti iz svakoga pojedinog elementa praćenja moraju zadovoljiti minimalno propisane kriterije s kojima su upoznati i koji su im dostupni.

Udio pojedinih elemenata vrednovanja u konačnoj ocjeni iskazani ECTS skalom ocjenjivanja su sljedeći:

pismeni ispit  55 %

seminarski rad 20 %

aktivnost na nastavi 25 %

Primjer izračunavanja ocjene:

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

Studenti su dužni redovito pohađati nastavu (dopušteno do 30 % nastavnih sati izostanaka), pripremiti za nastavni sat analizu zadanoga historiografskog teksta, aktivno sudjelovati u raspravama na zadanu temu, samostalno rješavati seminarske zadatke i položiti pismeni ispit.

 

 

Obavezna literatura:

Z. Janjetović, Od internacionale do komercijale. Popularna kultura u Jugoslaviji 1945.-1991., Beograd, 2011. (Odabrana poglavlja)

R. Vučetić, Koka - kola socijalizam. Amerikanizacija jugoslovenske popularne kulture šezdesetih godina XX. veka, Beograd, 2012. (Odabrana poglavlja)

Igor Duda, U potrazi za blagostanjem. O povijesti dokolice i potrošačkog društva u Hrvatskoj 1950-ih I 1960-ih, Zagreb, 2014. (Odabrana poglavlja)

Igor Duda, Pronađeno blagostanje. Svakodnevni život i potrošačka kultura u Hrvatskoj 1970-ih i 1980-ih, Zagreb, 2010. (Odabrana poglavlja)

Dopunska literatura:

Socijalizam na klupi. Jugoslavensko društvo očima nove postjugoslavenske humanistike, Zbornik radova, Pula, Zagreb, 2013.

L. Džamić, Cvjećarnica u Kući cveća. Kako smo usvojili i živeli Alana Forda, Zagreb, 2019.

R. Senjković, Svaki dan pobjeda. Kultura omladinskih radnih akcija, Zagreb, 2016.

Stvaranje socijalističkog čovjeka. Hrvatsko društvo i ideologija jugoslavenskoga socijalizma. Zbornik radova, Zagreb, 2017.

Ž. Krušelj, Igraonica za odrasle. Polet 1976. – 1990., Rijeka, 2015.

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta. Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studijima i studiranju i Pravilnikom o ustroju i djelovanju sustava za osiguranje kvalitete Sveučilišta.

Ostale informacije: