Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Đukić, Zlatko | 30 |
0 |
15 |
Povijesno prikazati sve aspekte medicine u svijetu od samih početaka; steći uvid u pojedine grane medicine, kao i nastanak medicine u pojedinim državama, raspravljati o razvitku medicine tijekom povijesti.
Nakon uspješno završenoga kolegija studenti će moći:
Kolegij obuhvaća pregled povijesti medicine starih civilizacija: Mezopotamija, Egipat, Židovi, Indija, Kina, Grčka, Rim, pregled povijesti medicine kroz daljnja stoljeća, povijest stomatologije, povijesno-medicinski foto-esej, povijesno-medicinski vremeplov, znameniti liječnici i znanstvenici medicine, prisege i molitve liječnika, medicinske djelatnosti u zakonicima staroga vijeka te proučavanje izvorne građe koja čini temelj današnje medicine. Terenska nastava u Zagrebu, u Muzeju medicine, dva sata.
predavanja, seminari i radionice, obrazovanje na daljinu, terenska nastava, mentorski rad, samostalni zadatci
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4, Metoda procjene |
predavanje i razgovor, samostalni zadatci | slušanje, uspoređivanje, kritičko rasuđivanje | objasniti razloge liječenja kao dijela ljudskog postojanja | aktivnost u nastavi, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, razgovor, rasprava, terenska nastava | slušanje, uspoređivanje, kritičko rasuđivanje | analizirati različita povijesno-medicinska rješenja | aktivnost u nastavi, usmeni ispit |
predavanje, razgovor, rasprava | slušanje, uspoređivanje, kritičko rasuđivanje | raspravljati o razvitku medicine tijekom povijesti | aktivnost u nastavi, usmeni ispit |
predavanje, razgovor, rasprava | slušanje, uspoređivanje, kritičko rasuđivanje | procijeniti ulogu i značaj liječnika medicine starih civilizacija | aktivnost u nastavi, pismeni ispit |
predavanje, razgovor, rasprava | slušanje, uspoređivanje, kritičko rasuđivanje | usporediti povijesna medicinska znanja o liječenju | aktivnost u nastavi, usmeni ispit |
predavanje, razgovor, rasprava, mentorski rad | slušanje, uspoređivanje, kritičko rasuđivanje | identificirati ciljeve medicine tijekom povijesti | aktivnost u nastavi, usmeni ispit, pismeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,25 | 0% |
Pismeni ispit | 1 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihova rada, a prema detaljno razrađenim kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Završni je ispit ocjena pismenoga ispita te usmenoga ispita. Studenti iz svakoga pojedinog elementa praćenja moraju zadovoljiti minimalno propisane kriterije s kojima su upoznati i koji su im javno dostupni. Udio pojedinih elemenata vrednovanja u konačnoj ocjeni iskazani ECTS skalom ocjenjivanja su sljedeći: aktivnost na nastavi 20 %, pismeni ispit / usmeni ispit 80 %.
Studenti su dužni redovito pohađati i pratiti nastavu (do 30 % nastavnih sati izostanaka), pripremiti se za polaganje ispita.
L. Glesinger, Povijest medicine, Školska knjiga, Zagreb, 1978.
M. D. Grmek, A. Budak, Uvod u medicinu, 9. preuređeno i dopunjeno izdanje, Nakladni zavod Globus, Zagreb, 1996.
A. Škrobonja, A. Muzur, V. Rotschild, Povijest medicine za praktičare, Adamić, Rijeka, 2003.
M. Višić, Zakonici drevne Mesopotamije, Sarajevo, 1989.
B. Belicza, Čitanka iz povijesti medicine, Medicinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, 1983.
M. D. Grmek, Bolesti u osvit zapadne civilizacije, Globus, Zagreb, 1989.
B. Kesić, Zaštita zdravlja u pomorskom saobraćaju nekad i danas, Pomorski zbornik, sv. I. (ed. JAZU), Zagreb, 1962., str. 373–390.
Medicinska enciklopedija, knjiga 5. Povijest medicine, str. 354–394., Leksikografski zavod, II. izdanje, Zagreb, 1970.
A. Romac, Rimsko pravo, Zagreb 1989. i druga izdanja
H. Tartalja, Brodske ljekarne, Pomorski zbornik, sv. 16, Rijeka, 1978., str. 351–362.
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta. Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studijima i studiranju i Pravilnikom o ustroju i djelovanju sustava za osiguranje kvalitete Sveučilišta.