Povijest medicine

 

Naziv kolegija:
Povijest medicine
Šifra ISVU:
274372
Šifra MOZVAG:
ECTS:
3
Jezik izvođenja:
hrvatski
Preduvjeti upisa:
Odsjek:
ODSJEK ZA POVIJEST

Studij
Godina
Semestar
Status
POVIJEST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer)
1.g.
zimski
izborni

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Đukić, Zlatko
30
0
15

 

Ciljevi i zadaci:

Povijesno prikazati sve aspekte medicine  u svijetu od samih početaka; steći uvid u  pojedine grane medicine, kao i nastanak medicine u pojedinim državama, raspravljati o razvitku medicine tijekom povijesti.

Ishodi učenja:

Nakon uspješno završenoga kolegija studenti će moći:

  • razloge liječenja kao dijela ljudskog postojanja
  • analizirati različita povijesno-medicinska rješenja
  • raspravljati o razvitku medicine tijekom povijesti
  • procijeniti ulogu i značaj liječnika medicine starih civilizacija
  • usporediti povijesna medicinska znanja o liječenju
  • identificirati ciljeve medicine tijekom povijesti.

Sadržaj predmeta:

Kolegij obuhvaća pregled povijesti medicine starih civilizacija: Mezopotamija, Egipat, Židovi, Indija, Kina, Grčka, Rim, pregled povijesti medicine kroz daljnja stoljeća, povijest stomatologije, povijesno-medicinski foto-esej, povijesno-medicinski vremeplov, znameniti liječnici i znanstvenici medicine, prisege i molitve liječnika, medicinske djelatnosti u zakonicima staroga vijeka te proučavanje izvorne građe koja čini temelj današnje medicine. Terenska nastava u Zagrebu, u Muzeju medicine, dva sata.

Vrste izvođenja nastave:

predavanja, seminari i radionice, obrazovanje na daljinu, terenska nastava, mentorski rad, samostalni zadatci

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

2. 1. Nastavna aktivnost 2. 2. Aktivnost studenta 2. 3. Ishod učenja 2. 4, Metoda procjene
predavanje i razgovor, samostalni zadatci slušanje, uspoređivanje, kritičko rasuđivanje objasniti razloge liječenja kao dijela ljudskog postojanja aktivnost u nastavi, pismeni ispit, usmeni ispit
predavanje, razgovor, rasprava, terenska nastava slušanje, uspoređivanje, kritičko rasuđivanje analizirati različita povijesno-medicinska rješenja aktivnost u nastavi, usmeni ispit
predavanje, razgovor, rasprava slušanje, uspoređivanje, kritičko rasuđivanje raspravljati o razvitku medicine tijekom povijesti aktivnost u nastavi, usmeni ispit
predavanje, razgovor, rasprava slušanje, uspoređivanje, kritičko rasuđivanje procijeniti ulogu i značaj liječnika medicine starih civilizacija aktivnost u nastavi, pismeni ispit
predavanje, razgovor, rasprava slušanje, uspoređivanje, kritičko rasuđivanje usporediti povijesna medicinska znanja o liječenju aktivnost u nastavi, usmeni ispit
predavanje, razgovor, rasprava, mentorski rad slušanje, uspoređivanje, kritičko rasuđivanje identificirati ciljeve medicine tijekom povijesti aktivnost u nastavi, usmeni ispit, pismeni ispit

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

pismeno

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Aktivnost u nastavi 0,25 0%
Pismeni ispit 1 0%
Pohađanje nastave 0,75 0%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihova rada, a prema detaljno razrađenim kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Završni je ispit ocjena pismenoga ispita te usmenoga ispita. Studenti iz svakoga pojedinog elementa praćenja moraju zadovoljiti minimalno propisane kriterije s kojima su upoznati i koji su im javno dostupni. Udio pojedinih elemenata vrednovanja u konačnoj ocjeni iskazani ECTS skalom ocjenjivanja su sljedeći: aktivnost na nastavi 20 %, pismeni ispit / usmeni ispit 80 %.

Primjer izračunavanja ocjene:

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

Studenti su dužni redovito pohađati i pratiti nastavu (do 30 % nastavnih sati izostanaka), pripremiti se za polaganje ispita.

 

 

Obavezna literatura:

L. Glesinger, Povijest medicine, Školska knjiga, Zagreb, 1978.

M. D. Grmek, A. Budak, Uvod u medicinu, 9. preuređeno i dopunjeno izdanje, Nakladni zavod Globus, Zagreb, 1996.

A. Škrobonja, A. Muzur, V. Rotschild, Povijest medicine za praktičare, Adamić, Rijeka, 2003.

M. Višić, Zakonici drevne Mesopotamije, Sarajevo, 1989.

Dopunska literatura:

B. Belicza, Čitanka iz povijesti medicine, Medicinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, 1983.

M. D. Grmek, Bolesti u osvit zapadne civilizacije, Globus, Zagreb, 1989.

B. Kesić, Zaštita zdravlja u pomorskom saobraćaju nekad i danas, Pomorski zbornik, sv. I. (ed. JAZU), Zagreb, 1962., str. 373–390.

Medicinska enciklopedija, knjiga 5. Povijest medicine, str. 354–394., Leksikografski zavod, II. izdanje, Zagreb, 1970.

A. Romac, Rimsko pravo, Zagreb 1989. i druga izdanja

H. Tartalja, Brodske ljekarne, Pomorski zbornik, sv. 16, Rijeka, 1978., str. 351–362.

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta. Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studijima i studiranju i Pravilnikom o ustroju i djelovanju sustava za osiguranje kvalitete Sveučilišta.

Ostale informacije: