Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Jelaš, Danijel | 30 |
0 |
15 |
Upoznati studente s najrelevantnijim povijesnim činjenicama, pojavama i procesima vezanim za hrvatsku ranosrednjovjekovnu povijest te ključnim povijesnim izvorima, radovima i teorijskim konceptima na kojima se temelje suvremene historiografske spoznaje.
Nakon uspješno završenoga kolegija studenti će moći:
Vremenski, prostorni i tematski okvir kolegija. Pregled historiografije i najvažnijih izvora. Povijest institucija. Tri najvažnija narativna vrela – problem interpretacije. Pitanje doseljenja i teorije o porijeklu Hrvata, etnogeneza. Pokrštenje, kristijanizacija, crkvena organizacija. Počeci formiranja kulturnog i političkog identiteta Hrvatske u 9. stoljeću. Uzlet kneževine u drugoj polovici 9. stoljeća. Hrvatsko Kraljevstvo i pitanje položaja hrvatskih vladara u 10. stoljeću. Hrvatska na prijelazu iz 10. u 11. stoljeću. Neretvani. Istra u ranom srednjem vijeku. Panonski prostor i donje međurječje Drave i Save. Vrhunac ranosrednjovjekovnog Hrvatskog Kraljevstva u drugoj polovici 11. stoljeća i odnosi sa Svetom stolicom. Pisana i materijalna kultura Hrvata u ranom srednjem vijeku.
predavanja, seminari i radionice, obrazovanje na daljinu, terenska nastava, multimedija i mreža, mentorski rad, samostalni zadatci, ostalo
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4. Metoda procjene |
predavanje, seminarsko izlaganje, heuristički razgovor, rasprava |
usmjereno slušanje samostalna analiza literature pisani rad usmeno izlaganje aktivno sudjelovanje u raspravi |
opisati ključne događaje, pojave i procese na prostoru Hrvatske u ranom srednjem vijeku |
aktivnost na nastavi, pismeni ispit, seminarski rad, referat |
predavanje, seminarsko izlaganje, heuristički razgovor, rasprava |
usmjereno slušanje, samostalna analiza literature, pisani rad, usmeno izlaganje, aktivno sudjelovanje u raspravi | razmotriti ključne događaje, pojave i procese na prostoru Hrvatske u ranom srednjem vijeku u širem vremenskom i geografskom kontekstu | aktivnost na nastavi, pismeni ispit, seminarski rad, referat |
predavanje, seminarsko izlaganje, heuristički razgovor, rasprava |
usmjereno slušanje, samostalna analiza literature, pisani rad, usmeno izlaganje, aktivno sudjelovanje u raspravi | identificirati uzročno-posljedične veze između ključnih događaja, pojava i procesa |
aktivnost na nastavi, pismeni ispit, seminarski rad, referat |
predavanje, seminarsko izlaganje, heuristički razgovor, rasprava |
usmjereno slušanje, samostalna analiza literature, pisani rad, usmeno izlaganje aktivno sudjelovanje u raspravi |
objasniti ključne historiografske probleme i teorijske koncepte vezane za hrvatsku ranosrednjovjekovnu povijest | aktivnost na nastavi, pismeni ispit, seminarski rad, referat |
predavanje, heuristički razgovor, terenska nastava, rasprava |
usmjereno slušanje, samostalna analiza literature, pisani rad, usmeno izlaganje, aktivno sudjelovanje u raspravi |
interpretirati najvažnije povijesne izvore za hrvatsku ranosrednjovjekovnu povijest |
aktivnost na nastavi, pismeni ispit, seminarski rad, referat |
predavanje, seminarsko izlaganje, heuristički razgovor, rasprava |
usmjereno slušanje, samostalna analiza literature, pisani rad, usmeno izlaganje, aktivno sudjelovanje u raspravi |
suprotstaviti različita interpretacijska rješenja i koncepte u historiografiji | aktivnost na nastavi, pismeni ispit, seminarski rad, referat |
upućivanje studenata na samostalno proučavanje literature i izvora | samostalna analiza izvora i literature, pisani rad |
napisati stručni rad na temu iz hrvatske ranosrednjovjekovne povijesti | seminarski rad |
upućivanje studenata na samostalno proučavanje literature i izvora, seminarsko izlaganje, heuristički razgovor, rasprava | samostalna analiza literature, pisani rad, usmeno izlaganje, aktivno sudjelovanje u raspravi |
primijeniti načela historiografskog diskursa i standardnu terminologiju vezanu za hrvatsku ranosrednjovjekovnu povijest u pismenom i usmenom izražavanju | seminarski rad, referat |
upućivanje studenata na samostalno proučavanje literature i izvora, seminarsko izlaganje, heuristički razgovor, rasprava | samostalna analiza literature, pisani rad, usmeno izlaganje, aktivno sudjelovanje u raspravi |
utvrditi važnost etičkog postupanja i primjene etičkih načela u znanstvenom i stručnom radu |
seminarski rad, referat |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Referat, Seminarski rad
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,1 | 0% |
Pismeni ispit | 1,5 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,1 | 0% |
Referat | 0,3 | 0% |
Seminarski rad | 1 | 0% |
Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihova rada prema detaljno razrađenim kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Studenti iz elementa pohađanje nastave, pismeni ispit, seminarski rad i seminarsko izlaganje (referat) moraju zadovoljiti minimalno propisane kriterije.
Udio pojedinih elemenata vrednovanja u konačnoj ocjeni:
- seminarski rad 15 %
- seminarsko izlaganje (referat) 15 %
- pismeni ispit 70 %
Studenti aktivnim i konstruktivnim sudjelovanjem u nastavi mogu ostvariti dodatne bodove koji će im se vrednovati prilikom oblikovanja konačne ocjene.
OBVEZE STUDENATA: Studenti su dužni redovito pohađati nastavu (odnosno imati najviše 30 % nastavnih sati izostanaka), pripremiti za nastavni sat analizu zadanog teksta, aktivno sudjelovati u raspravama na zadanu temu i samostalno rješavati seminarske i druge zadatke.
Neven Budak. Hrvatska povijest od 550. do 1100. Zagreb: Leykam International, 2018. (odabrana poglavlja)
Nova zraka u europskom svjetlu: Hrvatske zemlje u ranome srednjem vijeku (oko 550 − oko 1150). Ur. Zrinka Nikolić Jakus. Zagreb: Matica Hrvatska, 2015. (odabrana poglavlja)
Neven Budak. Karlo Veliki: Karolinzi i Hrvati. Split: MHAS, 2001.
Etnogeneza Hrvata. Ur. Neven Budak. Zagreb: Nakladni zavod Matice hrvatske, Zavod za hrvatsku povijest FFZG, 1995.
Ivo Goldstein. Hrvati, hrvatske zemlje i Bizant. Zagreb: FF press, 2003.
Ivo Goldstein. Hrvatski rani srednji vijek. Zagreb: Novi liber, 1995.
Hrvoje Gračanin. Južna Panonija u kasnoj antici i ranom srednjovjekovlju: (od konca 4. do konca 11. stoljeća). Zagreb: Plejada, 2011.
Hrvatski povijesni atlas. Ur. Vlatka Dugački, Krešimir Regan. Zagreb, Leksikografski zavod Miroslav 6. Krleža, 2018. (poglavlja koja se odnose na rani srednji vijek)
Izvori za hrvatsku povijest do 1526. Prir. Nada Klaić. Zagreb: Školska knjiga, 1972. (ili Zagreb: Fortuna, 2019)
Nada Klaić. Povijest Hrvata u ranom srednjem vijeku. Zagreb: Školska knjiga, 1975.
10. Povijest Hrvata: Prva knjiga: Srednji vijek. Ur. Franjo Šanjek. Zagreb: Školska knjiga, 2003.
Tomislav Raukar. Hrvatsko srednjovjekovlje: prostor ljudi, ideje. Zagreb, Školska knjiga, 1997.
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta. Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studijima i studiranju i Pravilnikom o ustroju i djelovanju sustava za osiguravanje kvalitete Sveučilišta.