Rane civilizacije

 

Naziv kolegija:
Rane civilizacije
Šifra ISVU:
274360
Šifra MOZVAG:
ECTS:
3
Jezik izvođenja:
hrvatski
Preduvjeti upisa:
Odsjek:
ODSJEK ZA POVIJEST

Studij
Godina
Semestar
Status
POVIJEST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij)
1.g.
zimski
obavezan

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Đukić, Zlatko
30
0
0
Fremec, Ivan
0
0
15

 

Ciljevi i zadaci:

Povijesno prikazati sve aspekte ranih azijskih i bliskoistočnih civilizacija od samih početaka, steći uvid u pojedine rane civilizacije, raspravljati o razvitku pojedinih civilizacija tijekom povijesti.

Ishodi učenja:

Nakon uspješno završenoga kolegija studenti će moći:

  • pratiti nastanak i razvoj prvih civilizacija
  • objasniti važnost poljodjelstva i stočarstva u nastanku i razvoju prvih gradova
  • vrednovati važnost poljodjelstva kao temelja za razvoj trgovine
  • raspravljati o trgovini (prodaja viška robe) kao ključnom čimbeniku ekonomskog prosperiteta i elementu za stvaranje i pronalazak pisma
  • objasniti važnost staroegipatskog jezika, religije i pisma.

Sadržaj predmeta:

Pregled razvoja azijskih i bliskoistočnih civilizacija, pregled razvoja na području „plodnog polumjeseca“, Mezopotamija u 5. i 4. tis. pr. Kr. – geneza stratificiranog društva, grada i države, ranodinastičko i akadsko doba, Treća dinastija Ura, promjene na Bliskom istoku oko 2000. god. pr. Kr., Babilonija u 2. tis. pr. Kr., Mala Azija i područja Sirije i Palestine u 2. tis. pr. Kr. i Egipta, terenska nastava u Osijeku i Zagrebu, odlazak u muzeje.

Vrste izvođenja nastave:

predavanja, seminari i radionice, obrazovanje na daljinu, terenska nastava, mentorski rad, samostalni zadatci

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

2. 1. Nastavna aktivnost 2. 2. Aktivnost studenta 2. 3. Ishod učenja 2. 4. Metoda procjene
predavanje i razgovor, terenska nastava slušanje, uspoređivanje, kritičko rasuđivanje pratiti nastanak i razvoj prvih civilizacija aktivnost u nastavi, pismeni ispit, usmeni ispit
predavanje, razgovor, rasprava, samostalni zadatci slušanje, uspoređivanje, kritičko rasuđivanje objasniti važnost poljodjelstva i stočarstva u nastanku i razvoju prvih gradova aktivnost u nastavi, pismeni ispit, usmeni ispit
predavanje, razgovor, rasprava slušanje, uspoređivanje, kritičko rasuđivanje vrednovati važnost poljodjelstva kao temelja za razvoj trgovine aktivnost u nastavi, pismeni ispit, usmeni ispit
predavanje, razgovor, rasprava, mentorski rad slušanje, uspoređivanje, kritičko rasuđivanje raspravljati o trgovini (prodaja viška robe) kao ključnom čimbeniku ekonomskog prosperiteta  i elementu za stvaranje i pronalazak pisma aktivnost u nastavi, pismeni ispit, usmeni ispit
predavanje, razgovor, rasprava, samostalni zadatci slušanje, uspoređivanje, kritičko rasuđivanje objasniti važnost staroegipatskog jezika, religije i pisma aktivnost u nastavi, usmeni ispit

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Usmeni ispit

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

usmeno i pismeno

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Aktivnost u nastavi 0,1 0%
Pismeni ispit 0,9 0%
Pohađanje nastave 1,1 0%
Usmeni ispit 0,9 0%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihova rada, a prema detaljno razrađenim kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Završni je ispit ocjena pismenog ispita te usmenog ispita. Studenti iz svakoga pojedinog elementa praćenja moraju zadovoljiti minimalno propisane kriterije s kojima su upoznati i koji su im javno dostupni. Udio pojedinih elemenata vrednovanja u konačnoj ocjeni iskazani ECTS skalom ocjenjivanja su sljedeći: aktivnost na nastavi 20 %, pismeni ispit / usmeni ispit 80 %.

Primjer izračunavanja ocjene:

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

OBVEZE STUDENATA: Studenti su dužni redovito pohađati i pratiti nastavu (do 30 % nastavnih sati izostanaka), pripremiti se za polaganje ispita.

 

 

Obavezna literatura:

P. Lisičar, Stari Istok, Zagreb, 1971.

Biblija (Stari zavjet), Zagreb, 1968.

Skupina autora, Povijest svijeta od početaka do danas, Zagreb, 1977.

F. Bourbon, Drevne civilizacije, Velike kulture svijeta, Zagreb 2002., 92–149, 150–213.

Povijest 1, Prapovijest i prve civilizacije, Zagreb, 2007.

Povijest 2, Egipat i antička Grčka, Zagreb, 2007.

G. Novak, Egipat, Zagreb, 1967.

I. Uranić, Stari Egipat: povijest, književnost i umjetnost starih Egipćana, Zagreb, 2002.

M. Tomorad, Povijest i kultura starog Egipta, Zagreb, 2016.

Dopunska literatura:

Z. Đukić, R. Stubičar, Povijest poljoprivrede, Drevni Egipat i Mezopotamija, Despot Infinitus, Zagreb, 2024.

P. Lawrence, Atlas biblijske povijesti, Zagreb, 2012.

V. Avdijev, Istorija starog istoka, Beograd, 1952.

L. Woolley, Počeci civilizacija, Zagreb, 1966.

M. Višić, Zakonici drevne Mezopotamije, Sarajevo, 1989.

E. Kale, Putovi civilizacije, Zagreb, 1988.

P. Selem, Izidin trag, Split, 1997.

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta. Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studijima i studiranju i Pravilnikom o ustroju i djelovanju sustava za osiguravanje kvalitete Sveučilišta.

Ostale informacije: