Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Đukić, Zlatko | 30 |
0 |
0 |
|
Fremec, Ivan | 0 |
0 |
15 |
Povijesno prikazati sve aspekte ranih azijskih i bliskoistočnih civilizacija od samih početaka, steći uvid u pojedine rane civilizacije, raspravljati o razvitku pojedinih civilizacija tijekom povijesti.
Nakon uspješno završenoga kolegija studenti će moći:
Pregled razvoja azijskih i bliskoistočnih civilizacija, pregled razvoja na području „plodnog polumjeseca“, Mezopotamija u 5. i 4. tis. pr. Kr. – geneza stratificiranog društva, grada i države, ranodinastičko i akadsko doba, Treća dinastija Ura, promjene na Bliskom istoku oko 2000. god. pr. Kr., Babilonija u 2. tis. pr. Kr., Mala Azija i područja Sirije i Palestine u 2. tis. pr. Kr. i Egipta, terenska nastava u Osijeku i Zagrebu, odlazak u muzeje.
predavanja, seminari i radionice, obrazovanje na daljinu, terenska nastava, mentorski rad, samostalni zadatci
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4. Metoda procjene |
predavanje i razgovor, terenska nastava | slušanje, uspoređivanje, kritičko rasuđivanje | pratiti nastanak i razvoj prvih civilizacija | aktivnost u nastavi, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, razgovor, rasprava, samostalni zadatci | slušanje, uspoređivanje, kritičko rasuđivanje | objasniti važnost poljodjelstva i stočarstva u nastanku i razvoju prvih gradova | aktivnost u nastavi, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, razgovor, rasprava | slušanje, uspoređivanje, kritičko rasuđivanje | vrednovati važnost poljodjelstva kao temelja za razvoj trgovine | aktivnost u nastavi, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, razgovor, rasprava, mentorski rad | slušanje, uspoređivanje, kritičko rasuđivanje | raspravljati o trgovini (prodaja viška robe) kao ključnom čimbeniku ekonomskog prosperiteta i elementu za stvaranje i pronalazak pisma | aktivnost u nastavi, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, razgovor, rasprava, samostalni zadatci | slušanje, uspoređivanje, kritičko rasuđivanje | objasniti važnost staroegipatskog jezika, religije i pisma | aktivnost u nastavi, usmeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Usmeni ispit
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,1 | 0% |
Pismeni ispit | 0,9 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,1 | 0% |
Usmeni ispit | 0,9 | 0% |
Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihova rada, a prema detaljno razrađenim kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Završni je ispit ocjena pismenog ispita te usmenog ispita. Studenti iz svakoga pojedinog elementa praćenja moraju zadovoljiti minimalno propisane kriterije s kojima su upoznati i koji su im javno dostupni. Udio pojedinih elemenata vrednovanja u konačnoj ocjeni iskazani ECTS skalom ocjenjivanja su sljedeći: aktivnost na nastavi 20 %, pismeni ispit / usmeni ispit 80 %.
OBVEZE STUDENATA: Studenti su dužni redovito pohađati i pratiti nastavu (do 30 % nastavnih sati izostanaka), pripremiti se za polaganje ispita.
P. Lisičar, Stari Istok, Zagreb, 1971.
Biblija (Stari zavjet), Zagreb, 1968.
Skupina autora, Povijest svijeta od početaka do danas, Zagreb, 1977.
F. Bourbon, Drevne civilizacije, Velike kulture svijeta, Zagreb 2002., 92–149, 150–213.
Povijest 1, Prapovijest i prve civilizacije, Zagreb, 2007.
Povijest 2, Egipat i antička Grčka, Zagreb, 2007.
G. Novak, Egipat, Zagreb, 1967.
I. Uranić, Stari Egipat: povijest, književnost i umjetnost starih Egipćana, Zagreb, 2002.
M. Tomorad, Povijest i kultura starog Egipta, Zagreb, 2016.
Z. Đukić, R. Stubičar, Povijest poljoprivrede, Drevni Egipat i Mezopotamija, Despot Infinitus, Zagreb, 2024.
P. Lawrence, Atlas biblijske povijesti, Zagreb, 2012.
V. Avdijev, Istorija starog istoka, Beograd, 1952.
L. Woolley, Počeci civilizacija, Zagreb, 1966.
M. Višić, Zakonici drevne Mezopotamije, Sarajevo, 1989.
E. Kale, Putovi civilizacije, Zagreb, 1988.
P. Selem, Izidin trag, Split, 1997.
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta. Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studijima i studiranju i Pravilnikom o ustroju i djelovanju sustava za osiguravanje kvalitete Sveučilišta.