Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Dagen, Tomislav | 30 |
0 |
15 |
Suočeni smo kompleksnošću multipolarnog svijeta u kojem su isprepleteni politički, geopolitički, ekonomski i drugi interesi država, kao i ekonomskih i vojnih saveza koji (in)direktno utječu na politike mira i postizanje samog mira. Pored navedenih okolnosti također i drugi čimbenici utječu na politike mira kao što su nepriznavanje odredbi međunarodnog prava u pogledu zaštite suvereniteta i integriteta zemalja, povijesni revizionizmi, migracije, korištenje prirodnih resursa, populizam, nacionalizam kao i sami mediji. Stoga je cilj kolegija upoznati studente s različitim teorijama mira te s poviješću, razvojem, pristupima proučavanja i zagovaranja mira, a što uključuje i upoznavanje s institucijama i mehanizmima postizanja mira. Također, cilj je kolegija upoznati studente s politikama povijesnog revizionizma i politikom suočavanja s prošlošću kao condicio sine qua non budućeg razvoja društva i međudržavnih odnosa u miru.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija studenti će moći:
predavanja, seminari i radionice, obrazovanje na daljinu
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
Predavanje Seminari |
Predavanje, rasprava, iznošenje kritičkih razmišljanja, stavova | detektirati suvremene ugroze koje utječu na politiku mira |
Aktivnost u nastavi Seminarski rad Pisani ispit |
Predavanje Seminari |
Istraživanje, sistematizacija i analiza podataka, izrada i prezentacija seminarskog zadatka | identificirati različite institute i mehanizme za postizanje mira (političke, pravne) |
Aktivnost u nastavi Seminarski rad Pisani ispit |
Predavanje Seminari |
Priprema za provjeru znanja, konzultacije | kreirati prijedloge i hipoteze o uvjetima za stvaranje trajnog mira uključujući i teorije i praksu tranzicijske pravednosti i suočavanja s prošlošću kao preduvjetom stvaranja mira | Aktivnosti u nastavi Seminarski rad |
Predavanje Seminari |
Rasprava, iznošenje stavova, prezentacija seminarskog rada | kritički promišljati o mehanizmima političkog i pravnog djelovanja, javnim politikama u cilju postizanja mira u suvremenom svijetu, a s obzirom na aktere, politike i povijesne činjenice | Aktivnosti u nastavi Seminarski rad |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0 | 0% |
Pismeni ispit | 0 | 0% |
Pohađanje nastave | 0 | 0% |
Seminarski rad | 0 | 0% |
Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihovoga rada, a prema detaljno razrađenim kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Ukupan zbroj bodova na svim aktivnostima kreće se od 0 do 100. Studenti iz svakog pojedinog elementa praćenja moraju zadovoljiti minimalno propisane kriterije (50% bodova koje donosi pojedini element ocjene) s kojima su upoznati i koji su im javno dostupni.
Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihovoga rada, a prema detaljno razrađenim kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Ukupan zbroj bodova na svim aktivnostima kreće se od 0 do 100. Studenti iz svakog pojedinog elementa praćenja moraju zadovoljiti minimalno propisane kriterije (50% bodova koje donosi pojedini element ocjene) s kojima su upoznati i koji su im javno dostupni.
Udjeli pojedinih elemenata vrednovanja u konačnoj ocjeni iskazani ECTS ljestvicom ocjenjivanja:
Pohađanje i sudjelovanje na nastavi 20% (20 bodova)
Pismeni ispit 60% (60 bodova)
Seminarski rad (izrada i prezentacija) 20% (20 bodova)
Bodovna ljestvica:
0,00 – 49,99 bodova: nedovoljan (1);
50,00 – 62,99 bodova: dovoljan (2);
63,00 – 74,99 bodova: dobar (3);
75,00 – 86,99 bodova: vrlo dobar (4);
87,00 – 100,00 bodova: odličan (5)
OBVEZE STUDENATA Studenti su dužni redovito pohađati nastavu (do 30% nastavnih sati izostanka), sudjelovati u radu na satu. Redovito pohađanje nastave vrednuje se na temelju evidencija o sudjelovanju studenata na nastavi. Studenti su dužni i izraditi izložiti seminarski rad kojim će demonstrirati razumijevanje usvojenog sadržaja. Ispit.
Calvocoressi, Peter; Svjetska politika nakon 1945., Nakladni zavod Globu Adamić, Zagreb, 2003. – odabrana poglavalja
Vukadinović, Radovan; Međunarodni odnosi od hladnog rata do globalnog poretka, Agencija za komercijalnu djelatnost, Zagreb, 2001.
Aron, Raymond; Mir i rat među narodima, Golden Marketing, 2001.
Webel, Charles, Galtung, Johan; Handbook of peace and conflict studies, London ; New York : Routledge, 2009
Knezović, Sandro; Postkonfliktni okviri regionalne sigurnosti i suradnje u jugoistočnoj Europi – inicijative Europske Unije, Politička misao, Vol. XLIII, (2006.), br. 2, str. 79–120
Westad, Odd, Arne: Povijest Hladnog rata, Fraktura, Zagreb, 2021.
Mališa, Dominik, Gracin, Dijana; Teorija pravednog rata u suvremenom sigurnosnom okružju
Polic. sigur. (Zagreb), godina 31. (2022), broj 4, str. 439 - 458
Prezentacija predavanja
Kukić, Slavko; Konfliktna društva i temeljna pitanja europske budućnosti, Media, culture and public relations, 4, 2013, 1, 6-16.
Zgurić, Borna, Teorija „demokratskog mira“: put prema građanskom ratu: studija slučaja Iraka, Teorija „demokratskog mira“: put prema građanskom ratu: studija slučaja Iraka, str. 28.-43.
Perišić, Petar; Preventivna samoobrana i međunarodno pravo, Zbornik radova Pravnog fakulteta u Splitu, god. 51, 2, /2014., str. 509.-525.
Čehulić Vukadinović, Lidija, Nicolas, Andrea; Zapadna Europa i Marshallov plan: politički i ekonomski utjecaji, Međunarodne studije, god. 8, br. 1, 2008, str. 45-65
Glaurdić, J., Lesschaeve, Ch., Mochtak, M.; Modelling the legacies of war violence: Voters, parties, communities, Anali Hrvatskog politološkog društva, 15 (1) 77-101 (2018).
Jedinstvena sveučilišna studentska anketa.