Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Dagen, Tomislav | 30 |
0 |
15 |
Aktivizam građana veoma je važan u današnjim vremenima kada postoje izazovi koji neposredno predstavljaju prijetnju demokratskim vrijednostima, institucijama i procesima. U trenutku kada postoje potrebe i zahtjevi koji nisu zadovoljeni od strane vlasti ili drugih aktera, građanski aktivizam je mogućnost i resurs za djelovanje i utjecaj na javne politike i prakse. Stoga je cilj kolegija dati studentima okvir i osnovna znanja vezana uz građanski angažman kao legitimnim sredstvom zaštite demokratskih vrijednosti i podizanja svijesti građana o njihovoj ulozi u demokratskim procesima i kreiranju javnih politika i procesa jer tamo gdje postoji snažna građanska kultura političkog angažmana i sudjelovanja vjerojatnije je da će zemlje imati učinkovito pružanje usluga, smanjenu korupciju te brži i pravedniji gospodarski rast.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija studenti će moći:
predavanja, seminari i radionice, obrazovanje na daljinu
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
Predavanje Seminar |
Predavanje, rasprava, iznošenje kritičkih razmišljanja, stavova | objasniti ulogu građanina pojedinca i skupine ljudi kao pokretačima demokratskih promjena | Aktivnost u nastavi Seminarski rad Pisani ispit |
Predavanje Seminar |
Predavanje | prepoznati temeljne pojmove ustavnih odredbi, zakonskih i drugih propisa vezanih uz očuvanje demokratskih vrijednosti i ostvarivanja prava na građanski aktivizam | Aktivnost u nastavi Seminarski rad Pisani ispit |
Predavanje Seminar |
Predavanje, istraživanje, sistematizacija i analiza podataka, izrada seminarskog zadatka | argumentirano raspravljati i prepoznati indikatore suvremenih ugroza demokratskih vrijednosti, a koji su povod za građanski aktivizam |
Aktivnost u nastavi Seminarski rad Pismeni ispit |
Predavanje Seminar |
Predavanje, analitičko iznošenje istraživanja, seminari | prepoznati ulogu i značenje (prava i obveze) svih aktera u razvoju demokratskih vrijednosti kao čimbenicima razvoja države i društva u cjelini |
Aktivnosti u nastavi Seminarski rad |
Predavanje Seminar |
Rasprava, iznošenje kritičkih razmišljanja, stavova | identificirati i podići svijest o zalaganju za razvoj mehanizama koji štite temeljne demokratske vrijednosti i prava na građanski aktivizam | Aktivnosti u nastavi Seminarski rad |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0 | 0% |
Pismeni ispit | 0 | 0% |
Pohađanje nastave | 0 | 0% |
Seminarski rad | 0 | 0% |
Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihovoga rada, a prema detaljno razrađenim kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Ukupan zbroj bodova na svim aktivnostima kreće se od 0 do 100. Studenti iz svakog pojedinog elementa praćenja moraju zadovoljiti minimalno propisane kriterije (50% bodova koje donosi pojedini element ocjene) s kojima su upoznati i koji su im javno dostupni.
Udjeli pojedinih elemenata vrednovanja u konačnoj ocjeni iskazani ECTS ljestvicom ocjenjivanja:
Pohađanje i sudjelovanje na nastavi 20% (20 bodova)
Pismeni ispit 60% (60 bodova)
Seminarski rad (izrada i prezentacija) 20% (20 bodova)
Bodovna ljestvica:
0,00 – 49,99 bodova: nedovoljan (1);
50,00 – 62,99 bodova: dovoljan (2);
63,00 – 74,99 bodova: dobar (3);
75,00 – 86,99 bodova: vrlo dobar (4);
87,00 – 100,00 bodova: odličan (5)
OBVEZE STUDENATA: Studenti su dužni redovito pohađati nastavu (do 30% nastavnih sati izostanka), sudjelovati u radu na satu. Redovito pohađanje nastave vrednuje se na temelju evidencija o sudjelovanju studenata na nastavi. Studenti su dužni i izraditi izložiti seminarski rad kojim će demonstrirati razumijevanje usvojenog sadržaja. Ispit.
Šalaj, Berto; Civilno društvo i demokracija: što bi Tocqueville i Putnam vidjeli u Hrvatskoj?, Anali Hrvatskog politološkog društva, 2011., str. 49.-71.
Bežovan, Gojko i Matančević, Jelena; Civilno društvo i pozitivne promjene, Školska knjiga, Zagreb, 2017.
Bežovan, Gojko i Zrinščak ,Hrvoje; Civilno društvo u Hrvatskoj, Jesenski i Turk: Hrvatsko sociološko društvo, Zagreb, 2007.
Tarrow, Sidney; Power in movement: social movements and contentious politics, Cambridge University Press, 1998
Prezentacija predavanja
Nakić, Marija, Šošić, Dajana i Diklić, Jelena; Uloga društvenih mreža na građanski aktivizam i razvoj civilnog društva.
Bežovan, Gojko; Civilno društvo, Zagreb, Nakladni zavod Globus, 2005.
Vujčić, Vladimir; Političke obveze građana u demokraciji i političko obrazovanje, Politička misao, Vol. XLIV, (2007.), br. 4, str. 17–34.
Franc, Renata, Šakić, Vlado i Maričić, Jelena; Građanski aktivizam u Hrvatskoj, Društvena, istraživanja, Zagreb god. 16 (2007), br. 1-2 (87-88), str. 111-132.
Jedinstvena sveučilišna studentska anketa.