Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
INFORMATOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Lakuš, Jelena | 30 |
0 |
30 |
Cilj je predmeta studente uputiti da kritički sagledavaju osnovne razvojne pravce društva koje čita. Studenti se upoznaju s osnovnim obilježjima pojedinih razdoblja u razvoju europske civilizacije temeljene na pisanoj riječi, kao i s važnošću koja je knjizi i čitanju pridavana kako tijekom povijesti, tako i danas. Cilj je predmeta studente uputiti na važnost istraživanja čitanja i suvremenih vidova čitateljske kulture.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
U sklopu predavanja obrađuje se sljedeća problematika: Suvremeni metodološki pristupi u proučavanju povijesti knjige i čitanja, pismenost kao socio-kulturološki fenomen. Od simbola do razonode: likovni prikazi knjige i čitanja od antike do poč. 20. st. Oralna i pisana kultura u staroj Grčkoj. Čitanje i čitateljske prakse u starom Rimu. Čitanje i čitateljske prakse u ranom, razvijenom i kasnom srednjem vijeku. Humanizam i humanistički čitatelj. Čitanje u razdoblju reformacije i katoličke obnove. Čitateljska revolucija i „novi“ čitatelj 19. stoljeća. Fenomen cenzure kroz povijest. Cenzura u knjižnicama i projekt „Banned Books Week.“ Društveno čitanje, promocija knjige i čitanja i projekti poticanja čitanja u Hrvatskoj, čitateljski klubovi i društva. Na seminarima se obrađuju teme kao što su: biblioterapija, poetska terapija, legologija, kriiza knjige, književnost za mlade, tabu teme u književnosti za djecu i mlade, strip kao deveta umjetnost, strip u Hrvatskoj, brzo čitanje, čitateljski klubovi, čitanje u zatvorima, društvene mreže za ljubitelje knjiga i virtualni čitateljski klubovi.
predavanja, seminari i radionice
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
predavanja | slušanje izlaganja, sustavno opažanje, analiza literature | analizirati osnovne utjecaje koje knjiga ima na društvo | aktivno sudjelovanje na nastavi, pismeni/usmeni ispit |
predavanja | slušanje izlaganja, sustavno opažanje, analiza literature | izdvojiti i tumačiti faze u povijesti čitanja i specifičnosti karakteristične za svaku od njih | aktivno sudjelovanje na nastavi, pismeni/usmeni ispit |
seminarsko izlaganje | seminarska prezentacija, slušanje izlaganja, rasprava | uočiti napore u pravcu poticanja na stjecanje čitateljskih navika | aktivno sudjelovanje na seminarima, seminarski rad |
predavanja, seminarska izlaganja | slušanje izlaganja, sustavno opažanje, analiza literature; seminarska prezentacija, slušanje izlaganja, rasprava | prepoznati važnost proučavanja čitanja i suvremenih vidova čitateljske kulture | aktivno sudjelovanje na nastavi, pismeni/usmeni ispit, aktivno sudjelovanje na seminarima, seminarski rad |
Pisani ispit, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Pisani ispit | 2 | 0% |
Seminarski rad | 0,5 | 0% |
Usmeni ispit | 0,5 | 0% |
U oblikovanju se konačne ocjene uzima u obzir ocjena pismenog ispita (dvaju kolokvija), seminarski rad i usmeni ispit. Skala ocjenjivanja je sljedeća: 110-125 ocjenskih bodova (55%-62%) = dovoljan (2), 126-159 ocjenskih bodova (63%-79%) = dobar (3), 160-179 ocjenskih bodova (80%-89%) = vrlo dobar (4), 180-200 ocjenskih bodova (90%-100%) = izvrstan (5)
Obveze studenata
Pohađanje nastave, pisani/usmeni ispit, seminarski rad i sudjelovanje u seminarskim raspravama.
Bilježe se podaci o prisustvovanju studenata nastavi. Prati se aktivnost studenata u seminarskoj nastavi. Kritička prosudba predanih seminarskih radova. Pismenim i usmenim ispitom provjerava se usvojenost sadržaja. Završna se kvaliteta provjerava studentskom anketom.