Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST UMJETNOSTI - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Zec, Daniel | 15 |
0 |
30 |
Cilj je predmeta približiti studentima znanstvenu metodologiju povijesnoumjetničkog istraživanja te ih upoznati s jezikom, stilovima i vrstama radova iz područja povijesti umjetnosti, odnosno s modalitetima pisanja o vizualnoj umjetnosti. Cilj je predmeta, nadalje, radnim zadatcima poticati studente da za vrijeme trajanja kolegija pišu vlastite radove u različitim kategorijama stručno-znanstvene proze iz područja povijesti umjetnosti: da osmisle i izvrše istraživanje manjeg opsega služeći se arhivskim gradivom iz arhiva, hemeroteke, digitalnog repozitorija ili gradivom iz muzejske dokumentacije, da naprave katalog djela s opširnim kataloškim jedinicama; da napišu osvrt na izložbu te da napišu i objave enciklopedijsku natuknicu. Nadalje, cilj je da studenti nauče analizirati i kritički vrednovati tekstove iz različitih područja povijesti umjetnosti i da o njima donose vlastite sudove.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Na predmetu se studente upoznaje s metodologijom stručno-znanstvenog i znanstveno-istraživačkog rada u području povijesti umjetnosti te se na taj način pružaju osnovna znanja potrebna pri pisanju završnog i diplomskog rada ili drugih stručnih ili znanstvenih tekstova. Studente se upoznaje s različitim primarnim izvorima za istraživanje djela likovne umjetnosti – od arhiva i hemeroteka do digitalnih repozitorija. Upoznaju se s različitim vrstama domaćih i inozemnih specijaliziranih stručnih periodičkih publikacija, posebice sa povijesnoumjetničkim znanstvenim časopisima te s kategorizacijom znanstvenih radova. Na konkretnim primjerima objavljenih tekstova iz područja povijesti umjetnosti, koji se analiziraju na nastavi, studenti se upoznaju s osnovnim strategijama, pristupima, kategorijama, stilovima i metodologijom pisanja o umjetnosti. Studenti usvajaju metodologiju korištenja i ispravnog navođenja izvora i literature i strukturu znanstvenog rada.
predavanja, seminari i radionice, obrazovanje na daljinu, samostalni zadatci
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
Predavanja, grupna rasprava, seminarska nastava, čitanje i analiza primjera iz stručne literature |
Dolazak na predavanja, sudjelovanje u raspravama o tekstovima zadanima za svako pojedino predavanje, pisanje četiri seminarska rada. Seminarski radovi trebaju biti strukturirani i pisani u skladu s metodologijom znanstvenog rada | Formulirati strukturu znanstvenog rada |
aktivnost studenta na nastavi, seminarski rad |
Predavanja, samostalni zadaci, grupna rasprava, seminarska nastava, čitanje i analiza primjera iz stručne literature, vježbe |
Dolazak na predavanja, sudjelovanje u raspravama o tekstovima zadanima za svako pojedino predavanje, pisanje četiri seminarska rada. Seminarski radovi trebaju biti strukturirani i pisani u skladu s metodologijom znanstvenog rada | Primijeniti pisanje znanstvenih bilješki |
aktivnost studenta na nastavi, seminarski rad |
Predavanja, samostalni rad, grupna rasprava, seminarska nastava, čitanje i analiza primjera iz stručne literature, izvanučionična nastava u lokalnim arhivima i muzejima, vježbe | Dolazak na predavanja, sudjelovanje u raspravama o tekstovima zadanima za svako pojedino predavanje, pisanje četiri seminarska rada. Seminarski radovi trebaju biti strukturirani i pisani u skladu s metodologijom znanstvenog rada | Demonstrirati osnove metodologije istraživanja povijesti umjetnosti |
aktivnost studenta na nastavi, seminarski rad |
Predavanja, samostalni rad, grupna rasprava, seminarska nastava | Dolazak na predavanja, sudjelovanje u raspravama o tekstovima zadanima za svako pojedino predavanje, pisanje četiri seminarska rada. Seminarski radovi trebaju biti strukturirani i pisani u skladu s metodologijom znanstvenog rada | Primijeniti povijesnoumjetničku terminologiju u pismenom obliku |
aktivnost studenta na nastavi, seminarski rad |
Predavanja, izvanučionična nastava u lokalnim arhivima i muzejima, samostalni rad, grupna rasprava, seminarska nastava, samostalno istraživanje, vježbe | Dolazak na predavanja, sudjelovanje u raspravama o tekstovima zadanima za svako pojedino predavanje, pisanje četiri seminarska rada. Seminarski radovi trebaju biti strukturirani i pisani u skladu s metodologijom znanstvenog rada | Isplanirati i provesti istraživanje manjeg opsega kao pripremu za pisanje seminarskih i završnih radova |
aktivnost studenta na nastavi, seminarski rad |
Predavanja, samostalni rad, izvanučionična nastava u lokalnim arhivima i muzejima, grupna rasprava, seminarska nastava | Dolazak na predavanja, sudjelovanje u raspravama o tekstovima zadanima za svako pojedino predavanje, pisanje četiri seminarska rada. Seminarski radovi trebaju biti strukturirani i pisani u skladu s metodologijom znanstvenog rada | Identificirati vrste i kategorije pisanih i vizualnih izvora vezanih za predmetna područja povijesti umjetnosti |
aktivnost studenta na nastavi, seminarski rad |
Predavanja, samostalni rad, grupna rasprava, seminarska nastava | Dolazak na predavanja, sudjelovanje u raspravama o tekstovima zadanima za svako pojedino predavanje, pisanje četiri seminarska rada. Seminarski radovi trebaju biti strukturirani i pisani u skladu s metodologijom znanstvenog rada | Koristiti pisane i vizualne izvore za rješavanje zadataka primjerene složenosti | aktivnost studenta na nastavi, seminarski rad |
Pohađanje nastave, Seminarski rad
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Pohađanje nastave | 1,125 | 0% |
Seminarski rad | 1,5 | 0% |
Ocjenjivanje se vrši na sljedeći način:
20% aktivnost na nastavi i kontinuirano čitanje zadanih tekstova
80 % četiri napisana seminarska rada (svaki seminarski rad nosi 20% ukupne ocjene).
OBVEZE STUDENATA: Pohađanje nastave (minimalno 70%), pisanje seminarskih radova i zadanih zadataka, kontinuirano i aktivno praćenje zadanih izloženih programa
The Art of Art History: A Critical Anthology, ur. Donald Preziosi (Oxford: Oxford Univ. Press, 1998; 2009), 2. izdanje
- M. Hatt, C. Klonk, Art History. A Critical Introduction to Its Methods (Manchester-New York: 2006.)
- Art History and Its Methods, ur. Eric Fernie (London: Phaidon, 1995.)
- The Subjects of Art History, ur. Mark Cheetham, Michael Ann Holly, Keith Moxey (Cambridge: Cambridge Univ. Press, 1998.)
- Frederick Antal, „Remarks on the Method of Art History I“, u: The Burlington Magazine 551/XCI, London: The Burlington Magazine Publications (Feb., 1949), 49–52;
- Frederick Antal, „Remarks on the Method of Art History II“, u: The Burlington Magazine 552/XCI, London: The Burlington Magazine Publications (Mar., 1949), 73–75.
- James Elkins, What Happend to Art Criticism? (Chicago: Prickly Paradigm Press, 2003.)
- John Murdoch, „Attribution and the Claim to Objectivity“, u: International Journal of Cultural Property 2/II, New York, Berlin: Walter de Gruyter & Co, 1993., 319–334.
- Kerr Houston, An Introduction to Art Criticism: Histories, Strategies, Voices (Pearson: Maryland Institute College of Art, , UK/USA 2012.)
- Gill Perry & Paul Wood, ur., Themes in Contemporary Art (London: The Open University & Yale University Press, 2004.)
- Ješa Denegri, Umetnička kritika u drugoj polovici XX veka (Novi Sad: Svetovi, 2006.)
- Robert Jonathan Harris, The New Art History. A Critical Introduction, Routledge, 2001
- Miško Šuvaković, Pojmovnik suvremene umjetnosti (Zagreb: Horetzky, 2005.)
- Critical Terms for Art History, ur. Richard Shiff Nelson (Univ. of Chicago Press, 2003.)
- Ana Tkalac Verčić, Dubravka Sinčić Ćorić, Nina Pološki Vokić, Priručnik za metodologiju istraživačkog rada: kako osmisliti, provesti i opisati znanstveno i stručno istraživanje, M.E.P. d.o.o., Zagreb 2010.
- Ratko Zelenika, Metodologija i tehnologija izrade znanstvenog i stručnog djela (Rijeka: Ekonomski fakultet Rijeka, 2000.)
Časopisi: Peristil, Radovi instituta za povijest umjetnosti, Život umjetnosti, Kvartal, Osječki zbornik, Kontura…
Razgovor sa studentima, analiza napretka na temelji kontinuiranoga pisanja eseja, sveučilišna anketa.