Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Vlašić, Anđelko | 30 |
0 |
0 |
Upoznati studente s povijesnim činjenicama, strukturama, procesima i fenomenima povijesti
hrvatskih zemalja pod vlašću Osmanskoga Carstva kako bi proširili spoznaje o hrvatskoj
povijesti u ranome novom vijeku i kako bi mogli kritički promišljati o ulozi Osmanskog
Carstva i njegova nasljeđa u političkom, društvenom i kulturnom razvoju Hrvatske
Nakon uspješno završenog kolegija studenti će moći:
- utvrditi relevantne činjenice o povijesti hrvatskih zemalja pod osmanskom vlašću
- usporediti obilježja povijesnog razvoja hrvatskih pokrajina pod osmanskom vlašću s
obilježjima razvoja drugih hrvatskih pokrajina
- vrednovati povijesne procese i fenomene karakteristične za povijest hrvatskih zemalja
pod osmanskom vlašću
- analizirati historiografski tekst
- unaprijediti kvalitetu vlastitog pisanog diskursa
- valorizirati značenje multikulturalizma i tolerancije.
Osmansko osvajanje pojedinih hrvatskih pokrajina, uspostava osmanske vlasti, obilježja
upravnog i sudskog ustroja osmanske vlasti, društvene, gospodarske i vjerske prilike,
habsburško-osmansko pograničje, migracije pod osmanskom vlašću, uzroci i interpretacije
islamizacije, gradovi, trgovina i obrti, usporedba sa stanjem u susjednim osmanskim pokrajinama, društveni konflikti pod osmanskom vlašću, materijalna i nematerijalna kultura,
povlačenje Osmanskog Carstva iz hrvatskih zemalja.
predavanja, seminari i radionice, obrazovanje na daljinu, multimedija i mreža, ostalo
2. 1. Nastavna aktivnost |
2. 2. Aktivnost studenta |
2. 3. Ishod učenja | 2. 4. Metoda procjene |
---|---|---|---|
predavanje, heuristički razgovor, rasprava |
usmjereno slušanje, samostalna analiza literature, aktivno sudjelovanje u raspravi |
utvrditi relevantne činjenice o povijesti hrvatskih zemalja pod osmanskom vlašću |
kontinuirana provjera znanja, aktivnost na nastavi, esej |
predavanje, seminarsko izlaganje, heuristički razgovor |
usmjereno slušanje usmeno izlaganje aktivno sudjelovanje u raspravi |
usporediti obilježja povijesnog razvoja hrvatskih pokrajina pod osmanskom vlašću s obilježjima razvoja drugih hrvatskih pokrajina |
aktivnost na nastavi, esej |
seminarsko izlaganje, rasprava |
usmjereno slušanje, samostalna analiza literature, aktivno sudjelovanje u raspravi |
vrednovati povijesne procese i fenomene karakteristične za povijest hrvatskih zemalja pod osmanskom vlašću |
aktivnost na nastavi, esej |
upućivanje studenata na samostalno proučavanje literature i izvora, rad na tekstu, rasprava |
samostalna analiza izvora i literature aktivno sudjelovanje u raspravi |
analizirati historiografski tekst |
aktivnost na nastavi, esej |
rad na tekstu, rasprava | aktivno sudjelovanje u raspravi |
unaprijediti kvalitetu vlastitog pisanog diskursa |
aktivnost na nastavi, esej |
predavanje, heuristički razgovor, rasprava |
usmjereno slušanje, usmeno izlaganje, aktivno sudjelovanje u raspravi |
valorizirati značenje multikulturalizma i tolerancije |
aktivnost na nastavi, pismeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Esej, Pisani ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,2 | 10% |
Esej | 0,5 | 25% |
Pisani ispit | 1 | 50% |
Pohađanje nastave | 1,1 | 0% |
Seminarski rad | 0,2 | 15% |
Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihova rada prema kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Završni ispit je ocjena pisanog ispita. Studenti iz svakog pojedinog elementa praćenja moraju zadovoljiti minimalno propisane kriterije s kojima su upoznati i koji su im javno dostupni.
Udio pojedinih elemenata vrednovanja u konačnoj ocjeni iskazani ECTS skalom ocjenjivanja su sljedeći:
aktivnost u nastavi 10% seminarski rad 15% esej 25% pisani ispit 50%
Studenti su dužni redovito pohađati nastavu (odnosno imati najviše 30% nastavnih sati izostanaka),
pripremiti za nastavni sat analizu zadanog teksta, aktivno sudjelovati u raspravama na zadanu temu i samostalno rješavati seminarske zadatke.
Nenad Moačanin, Turska Hrvatska: Hrvati pod vlašću Osmanskoga Carstva do 1791.
Preispitivanja, Matica hrvatska, Zagreb, 1999. (odabrana poglavlja)
Skupina autora, Vrijeme sazrijevanja, vrijeme razaranja. Hrvatske zemlje u kasnome
srednjem vijeku, Matica hrvatska, Zagreb, 2019. (odabrana poglavlja)
Skupina autora, U potrazi za mirom i blagostanjem: hrvatske zemlje u 18. stoljeću, Matica
hrvatska, Zagreb, 2013. (odabrana poglavlja)
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju
utvrđuje Senat Sveučilišta. Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s
Pravilnikom o studijima i studiranju i Pravilnikom o ustroju i djelovanju sustava za osiguranje
kvalitete Sveučilišta