Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Mlikota, Jadranka | 30 |
0 |
15 |
Cilj je upoznati studente s polemikom kao posebnim diskursnim tipom u okviru publicističkoga stila. Dat će se uvid u polemike koje su se o hrvatskom jeziku i/ili jezikoslovnim temama vodile u dvadesetom stoljeću. S obzirom na to da je riječ o razdoblju hrvatske jezične povijesti koje je obilježeno borbom za ravnopravniji status hrvatskoga jezika u svim državnopravnim zajednicama u kojima se nalazio, odabrani će tekstovi dati uvid i u puristička nastojanja hrvatskih autora usmjerena čuvanju hrvatskoga jezičnoga identiteta. Istodobno studenti će analizom korpusa polemičkih tekstova razvijati i vještine dobro utemeljenoga obrazlaganja i dokazivanja, kritički odnos spram pojedinih učenja kao i druge aspekte dobra polemiziranja.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Obilježja polemike kao posebnoga diskursnoga tipa. Korpus polemičkih tekstova o hrvatskom jeziku i jezikoslovnim temama u dvadesetom stoljeću: odabir i metodologija obradbe korpusa. Jezik i politika: standardizacija u dvadesetom stoljeću. Polemike u prvim desetljećima dvadesetoga stoljeća o jezičnoj čistoći i pravilnosti te polemička sučeljavanja oko uvođenja ekavice. Polemike u tridesetim i četrdesetim godinama oko jezika beogradskoga časopisa Naš jezik, o sudbini čakavštine, o pravilnosti i čistoći hrvatskoga jezika (jezičnom purizmu), o društvu i časopisu Hrvatski jezik te hrvatsko-srpskim jezičnim razlikama i rodbinskom nazivlju. Polemike u drugoj polovici dvadesetoga stoljeća o provedbi zaključaka Novosadskoga dogovora pedesetih i šezdesetih godina. Sporovi oko objavljivanja pojedinih hrvatskih jezikoslovnih priručnika sedamdesetih i osamdesetih godina, oko razvoja književnoga jezika u Hrvata te oko pitanja jezične standardizacije. Polemike u devedesetim godinama o odnosu hrvatskoga i srpskoga standardnoga jezika, o tvorbi riječi i pojedinim stručnim nazivima, o pojedinačnim rječnicima, pravopisnim temama te o pitanjima veznima uz standardizaciju hrvatskoga jezika i jezičnu politiku u Hrvatskoj nakon 1990. godine.
predavanja, seminari i radionice, samostalni zadatci
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
predavanje, suradničko učenje, diskusija |
slušanje, pisanje, razgovor, analiza literature, sustavno opažanje i zaključivanje | opisati obilježja polemike kao posebnoga diskursnoga tipa | aktivnosti studenata u nastavi, usmeni ispit |
predavanje, samostalni istraživački zadatak, zadatak čitanja i analize primjera, izlaganje, diskusija, grupna rasprava |
slušanje, pisanje, razgovor, analiza korpusa, postavljanje i rješavanje problema, sustavno opažanje i zaključivanje, analiza literature | zaključiti o obilježjima dvadesetostoljetnih polemika o jezičnim i/ili jezikoslovnim pitanjima | aktivnosti studenata u nastavi, samostalno istraživanje, referat, usmeni ispit |
predavanje, izlaganje, diskusija |
slušanje, pisanje, razgovor, analiza literature, sustavno zapažanje i zaključivanje | definirati aspekte dobra polemiziranja | aktivnosti studenata u nastavi, samostalno istraživanje, usmeni ispit |
izlaganje, diskusija |
postavljanje i rješavanje problema, sustavno opažanje i zaključivanje, samostalna uporaba literature | primijeniti vještine utemeljenoga obrazlaganja i dokazivanja u akademskoj zajednici | aktivnosti studenata u nastavi, samostalno istraživanje, usmeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Pohađanje nastave, Referat, Usmeni ispit
usmeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,5 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,5 | 0% |
Referat | 1 | 0% |
Usmeni ispit | 0,75 | 0% |
Tijekom nastave vrednovat će se redovitost pohađanja predavanja i seminara te aktivnost u nastavi. Ispitu prethodi izlaganje referata. Ispitna se ocjena oblikuje od ocjene referata i ocjene na završnom usmenom ispitu: 50 % ocjene čini ocjena iz referata i 50 % ocjene čini ocjena iz završnog usmenog ispita.
OBVEZE STUDENATA:
Studenti su obvezni izložiti referat. Studentske obveze pohađanja nastave opisane su Pravilnikom o studijima i studiranju na Sveučilištu Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku.
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta.